ارسال به دیگران پرینت

انگلیس:

تحریم‌های جدید شامل بلوکه شدن دارایی‌های شرکت‌های روسی است

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که قوانین تحریمی تازه‌ی لندن این اجازه را خواهد داد که دارایی‌های شرکت‌های روسی در انگلستان بلوکه شود.

 تحریم‌های جدید شامل بلوکه شدن دارایی‌های شرکت‌های روسی است

 «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در سخنانی اظهار کرد که «دارایی‌های روس‌ها در انگلستان بلوکه خواهد شد و از ورود آنها به کشور انگلیس جلوگیری خواهد شد».

وزیر خارجه انگلیس پیشتر گفته بود که لندن «رژیم تحریم‌ها علیه روسیه را در پاسخ به تهدید مسکو علیه اوکراین آماده کرده است».

«سیمون کلارک» دبیر کابینه دولت لندن در امور خزانه‌داری نیز روز دوشنبه در گفت‌وگو با اسکای نیوز گفت: ما واضح گفته‌ایم که اگر روسیه دست به اقدام نظامی بیشتر علیه اوکراین بزند، ما نیز تحریم‌ها را علیه مسکو تشدید می‌کنیم که شامل افراد حقیقی و حقوقی نزدیک به کرملین می‌شود.

در همین حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفت: این تهدیدها درباره وضع تحریم علیه مسکو مصداق حمله به تجارت‌ها و مشاغل روسیه است و چنین اقداماتی می‌تواند به کمپانی‌های بزرگ انگلیسی آسیب بزند.

در همین حال، یکی از مقام‌های دولت آمریکا نیز گفت که اگر مسکو دست به حمله علیه اوکراین بزند، واشنگتن در حال آماده‌سازی یک فهرست برای اعمال تحریم‌هایی علیه نخبگان روسی یا نزدیکان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور است.

در صورتی که پوتین پس از استقرار ده‌ها هزار سرباز در مرز اوکراین، حمله به این کشور را آغاز کند، هدف قرار دادن الیگارش‌های روسیه تنها بخشی از طرح ایالات متحده و متحدانش برای مجازات رئیس جمهوری روسیه به شمار می‌رود اما مسکو طرح حمله به اوکراین را رد کرده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سمی ارسالی در

      عذر خواهی می کنم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه