ارسال به دیگران پرینت

جوجه | قیمت جوجه | ستاد تنظیم بازار | ایران | عضو اتحادیه مرغداران

افزایش قیمت جوجه به ۱۲ هزار تومان | عضو اتحادیه مرغداران: نظارتی بر بازار وجود ندارد

محمدحسین زمانی‌راد عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از افزایش قیمت جوجه یک‌روزه خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه ‌توسط وزارت جهاد کشاورزی از ۴۲۰۰ به ۶۰۰۰ تومان افزایش داده شده است اما متاسفانه جوجه ۳۰ تا۴۰ گرمی را با قیمت ۱۲ هزار تومان به مرغدار می‌فروشند.

افزایش قیمت جوجه به ۱۲ هزار تومان | عضو اتحادیه مرغداران: نظارتی بر بازار وجود ندارد

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از افزایش قیمت جوجه یک‌روزه خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه ‌توسط وزارت جهاد کشاورزی از ۴۲۰۰ به ۶۰۰۰ تومان افزایش داده شده است اما متاسفانه جوجه ۳۰ تا۴۰ گرمی را با قیمت ۱۲ هزار تومان به مرغدار می‌فروشند.

محمدحسین زمانی‌راد از افزایش قیمت جوجه یک‌روزه خبرداد و اظهار کرد: در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه ‌توسط وزارت جهاد کشاورزی از ۴۲۰۰ به ۶۰۰۰ تومان افزایش داده شده است اما متاسفانه جوجه ۳۰ تا۴۰ گرمی را با قیمت ۱۲ هزار تومان به مرغدار می‌فروشند. این در حالی است که آمار تولید جوجه یکروزه در کشور بسیار عالی است و ما امسال هیچ کمبود تولید جوجه نداریم. به طوری که در ماه‌ آذر ۱۳۰ میلیون، دی ۱۳۰ میلیون و بهمن هم۱۳۰ میلیون قطعه تولید جوجه داشتیم و حتی در ماه‌های آینده نیز روند تولید جوجه بهتر خواهد شد.

وی افزود: جوجه‌ای که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شود، باید طبق قانون آن را با قیمت مصوب ۶ هزار تومان به فروش برسانند اما مشاهده می‌کنیم در حال حاضر بالاتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسد. پس نتیجه می‌گیریم هیچ نظارتی برای کنترل قیمت در بازار جوجه وجود ندارد.

زمانی راد تصریح کرد: در حال حاضر طبق مصوبات هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲۱ هزار تومان درب مرغداری تعیین شده است و اگر تولیدکننده بیشتر از این قیمت بفروشد، پرونده جریمه میلیاردی برای مرغداران گوشتی تشکیل می‌شود و در حال حاضر هزاران پرونده سنگین جریمه گرانفروشی در کشور توسط تعزیرات برای مرغداران تشکیل داده شده است.

رییس اتحادیه مرغداران خوزستان ادامه داد: ما می‌بینیم وقتی که قیمت مرغ از قیمت مصوب بالاتر می‌رود، همه سازمان‌های نظارتی شامل دستگاه‌های امنیتی، دولتی، تعزیرات، بازرسی و قرارگاه مرغ، همه پای کار می‌آیند و برای حل این مشکل جلسات پی در پی می‌گیرند. حتی روزهای جمعه جلسه تشکیل می‌دهند و ما را به ستاد تنظیم بازار دعوت می‌کنند و زیر سوال می‌برند که چرا مرغ گران شده است و برای تولیدکنندگان جرایم سنگین اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: سوال این است چرا برای ۲۵ هزار واحد تولیدکننده مرغ گوشتی در ایران، قانون وجود دارد اما برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ تولیدکننده جوجه یک‌روزه نمی‌توانیم قانون‌گذاری کنیم و همین هفته گذشته مرغ مرغداران استان خوزستان روی دستشان مانده بود و مجبور شدند مرغ خود را ۴ تا ۵ هزار تومان زیر قیمت مصوب به بازار عرضه کنند و هیچ کس به دادشان نرسید.

عضوه هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران درباره دیگر مشکلات مرغداران گفت: بعضی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در کشور که نهاده‌های خود را از طریق سامانه بازارگاه خریداری کرده‌اند، تا پایان پرورش دوره که ۴۵ روزه است، هنوز نهاده برای آن‌ها ارسال نشده است و وقتی ما پیگیر مساله می‌شویم تجار و شرکت‌های واردکننده نهاده‌ها در جواب می‌گویند ارزی برای ما اختصاص داده نشده است.

زمانی‌راد افزود: اگر ارزی برای آن‌ها (واردکنندگان) ارسال نشده است، پس چرا این شرکت‌ها از مرغدار پول تمام نهاده را دریافت کرده‌اند؟بنابراین تقاضا داریم که این مشکل هر چه سریع‌ حل شود چون مرغدار می‌خواهد دوباره تولید کند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران خوزستان افزود: افزایش قیمت جوجه قطعاً تاثیر بر قیمت مرغ خواهد گذاشت و با توجه به اینکه عید نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم، اگر از افزایش قیمت جوجه جلوگیری نشود، جوجه تا مرز ۲۰ هزار تومان هم خواهد رسید. بنابراین ترمز افزایش قیمت جوجه یکروزه باید توسط دولت کشیده شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه