ارسال به دیگران پرینت

سرمایه گذاری

حمایت رژیم اسرائیل از امارات در برابر تهدیدات

برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل، سرمایه گذاری دوجانبه، امضای توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه آموزش و پرورش، تجارت، گردشگری و امنیت از جمله مفاد این توافقنامه است.

 حمایت رژیم  اسرائیل از امارات در برابر تهدیدات

برقراری روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل، سرمایه گذاری دوجانبه، امضای توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه آموزش و پرورش، تجارت، گردشگری و امنیت از جمله مفاد این توافقنامه است.

رئیس رژیم اسرائیل که پیش از این هرگونه کمک نظامی و جنگ افزار به اعراب را غیر ممکن دانسته بود در سفر به ابوظبی از حمایت این رژیم از امارات در برابر تهدیدات سخن گفت.

«اسحاق هرتزوگ» امروز (یکشنبه) در دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی که در کاخ «الوطن » این امارت برگزار شد، حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به امارات را که در پاسخ به تجاوز نیروهای امارات به خاک یمن انجام شد، محکوم کرد و افزود: اسرائیل هرگونه تجاوز به حاکمیت و امنیت امارات را محکوم می‌کند.

وی بر حمایت این رژیم از اقداماتی که امارات برای حفظ امنیت خود در برابر حملات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن انجام شده است، تاکید کرد.

رئیس اسرائیل با این دعا که «پیام صلح» سنگ بنای روابط کشورش با امارات را تشکیل می‌دهد، مدعی شد که سفرش به امارات (که اولین در نوع خود است) پیامی برای مردم دو کشور و منطقه است و کل مفاد آن این است که توافقات ابراهیم باید ادامه یابد و کشورهای بیشتری به آن بپیوندند.

وی که رژیم تحت ریاستش با اشغالگری و تجاوز و کشتن هزاران فلسطینی مظلوم امنیت منطقه را برهم زده است، گفت: ما به کل منطقه پیام می‌دهیم که یک انتخاب وجود دارد و آن صلح و همزیستی است و پسران و دختران ابراهیم می‌توانند در کنار هم در آرامش و صلح که به نفع همه بشریت است، زندگی کنند.

ولیعهد ابوظبی نیز در این دیدار از موضع رژیم صهیونیستی در قبال حملات انجام شده علیه امارات تشکر کرد و اظهار داشت که این موضع مشخص کننده دیدگاه مشترک دو کشور نسبت به منابع تهدید کننده ثبات و صلح منطقه است و ضروری است که با آن‌ها مقابله و موضع محکم بین المللی علیه آن‌ها اتخاذ شود.

«محمد بن زاید» با تاکید بر اینکه روابط میان امارات و رژیم اسرائیل با تمام قدرت پیش می‌رود، بر خلاف موضع مردم منطقه حتی اماراتی‌ها ادعا کرد که اراده مشترک و قوی برای تقویت آن به نفع کشور و مردم ما است.

وی با بیان اینکه توافقات ابراهیم یک تغییر تاریخی بزرگ است که رویکرد صلحی را که امارات به آن باور دارد، شامل می‌شود، افزود: انعقاد این توافقنامه‌ها راه را برای تقویت مشارکت‌های دو کشور به ویژه در زمینه‌های فناوری، نوآوری، بهداشت، انرژی، و غیره هموار کرد.

ولیعهد ابوظبی پس از این دیدار اظهار داشت که با رئیس رژیم اسرائیل درباره روابط دوجانبه و اهمیت بهره مندی از فرصت‌های مختلف موجود در دو کشور برای تقویت این روابط در سایه تمایل مشترک برای ایجاد پل‌های همکاری و دوستی و همچنین به همه مسائل منطقه‌ای مورد علاقه دو طرف، گفت و گو کرده است.

امارت همراه با بحرین تحت حمایت « دونالد ترامپ » رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن با رژیم صهیونیستی پیمان سازش امضا کردند که به «توافق ابراهیم» موسوم شده است.

برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، سرمایه گذاری دوجانبه، امضای توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه آموزش و پرورش، تجارت، گردشگری و امنیت از جمله مفاد این توافقنامه است.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حدود دو ماه پیش به امارات متحده عربی سفر کرد و امروز «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم طی یک سفر رسمی وارد ابوظبی شد.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • هم وطن. ارسالی در

      تحریم همه جانبه۵+۱ درتمام عرصه ها علیه ایران .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه