ارسال به دیگران پرینت

وضع فوق العاده در کرانه شرقی آمریکا

6 هزار پرواز امریکا به دلیل برف و طوفان لغو شد

فلوریدا در جنوب شرق آمریکا هم که همیشه مقصد گرم سفرهای زمستانی است منتظر فرارسیدن یک موج سرماست.

 6 هزار پرواز امریکا به دلیل برف و طوفان لغو شد

با شدت گرفتن طوفان زمستانی در کرانه شرقی آمریکا، بارش سنگین برف و وزش باد شدید دست کم ۵ ایالت در این مناطق را در وضع فوق العاده فرو برده و علاوه بر فلج شدن رفت و آمدها، دهها هزار خانه در بی‌برقی فرو رفته‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ این سهمگین‌ترین توفند زمستانی ظرف چهار سال گذشته در شرق آمریکاست و ترکیبی از بارش برف و تندباد است که از سوی اقیانوس اطلس به سواحل ایالاتی چون نیویورک و ماساچوست زده است.

پنج ایالت اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده‌اند. حدود ۶ هزار پرواز لغو شده‌ و کارشناسان از احتمال بارش تاریخی برف در برخی مناطق سخن می‌گویند.

هواشناسان می‌گویند سرمای شدید روز یکشنبه ۳۰ ژانویه هم اکثر مناطق شمال‌شرقی آمریکا را فرا خواهد گرفت و به ساکنان این مناطق توصیه شده که تا حد ممکن در خانه بمانند و از سفرهای جاده‌ای پرهیز کنند.

در نیویورک و ماساچوست بیش از ۶۰ سانتیمتر برف آمده و ۹۵ هزار خانه در سرمای زیر صفر بدون برق مانده‌اند.

در برخی مناطق سرعت بارش برف مشکل‌ساز گزارش شده است. متیو کاپوچی، هواشناس به بی‌بی‌سی گفته در برخی از ساعات گذشته هر ساعت ۱۰ سانتیمتر برف روی زمین نشسته.

"هیچ تیم برف روبی در جهان قادر نخواهد بود که با چنین بارشی سریعی در جاده‌ها مقابله کند و بسیاری از راه‌های ضروری مسدود مانده‌اند."

سازمان ملی هواشناسی روز شنبه - ۲۹ ژانویه - تایید کرد که این وضعیت نتیجه پدیده موسوم به "توفند انفجاری" است که اشاره دارد به ترکیب هوای سرد با هوای گرم در سطح دریا که نتیجه آن به کاهش سریع فشار اتمسفری و نتیجه آن یک "توفند انفجاری" است.

وضعیت مشابه این را ساکنان شرق آمریکا حدود ۴ سال پیش، ۲۰۱۸، تجربه کرده بودند. اکنون هم حدود ۷۵ میلیون نفر در شرق آمریکا در مسیر این پدیده جوی قرار دارند که ایالت‌های مریلند، نیویورک، نیوجرسی، ماساچوست، ویرجینیا و رودآیلند بر همین اساس اعلام وضعیت فوق‌العاده کرده‌اند.

طوفان2

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      برف و سرما خیلی خوبه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه