ارسال به دیگران پرینت

کمیته امداد امام خمینی | مناطق محروم | افغانستان | مشکلات اقتصادی

حالا که سه قوه باهم همسو هستند، میتوانیم به مناطق محروم توجه کنیم!

استاندار خراسان جنوبی گفت در حال حاضر در این شرایط خوبی که سه قوه با هم همراه و همسو هستند، بهترین زمان است که به استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی توجه ویژه شود.

حالا که سه قوه باهم همسو هستند، میتوانیم به مناطق محروم توجه کنیم!

“جواد قناعت” عصر شنبه در دیدار “مصطفی خاکسار قهرودی” قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)­ که در دفتر استاندار انجام شد، افزود: اکنون فرصت مناسبی است تا فاصله خراسان جنوبی نسبت به استان‌های برخوردار کمتر شود و در مجموعه کمیته امداد در سال‌های اخیر نسبت به گذشته کارهای بسیار خوبی در استان صورت گرفته که درخواست ما این است همچنان خراسان جنوبی به دلیل ضریب بالای محرومیت به‌صورت ویژه و خاص دیده شود.

 وی گفت: استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی باید ویژه دیده شوند تا بتوانیم در چهار سال اول دولت، زمینه توسعه همه‌جانبه استان را تا حدی فراهم کرده و مقداری از مشکلات مردم در حوزه اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و رفاهیات را کم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۲ ماهه خود در این استان و تلاش‌ها از مرکز برای پیگیری مشکلات و جذب اعتبارات همچنین بازدید از ظرفیت‌های مختلف استان افزود: در همین مدت کوتاه هفته گذشته در راستای ارتقای مبادلات تجاری، با والی استان فراه افغانستان دیداری داشتیم که قرار است در این زمینه اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.

وی گفت: به دنبال فعال کردن واحدهای صنعتی و بازگشایی واحدهای تعطیل شده در استان هستیم که برای بررسی این مشکلات بازدید از شهرک صنعتی بیرجند را در برنامه داریم.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی برای توسعه گفت: موضوعات کم‌آبی تا راه‌آهن را به جد پیگیر هستیم و در این زمینه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس را در دست پیگیری داریم که با این اقدامات و پیگیری‌ها اتفاقات خوبی برای خراسان جنوبی در راه است.

وی ادامه داد: استانداری خراسان جنوبی و سایر دستگاه‌ها بهتر از گذشته همکاری لازم را با کمیته امداد خواهند داشت تا خدمات این نهاد نسبت به گذشته راحت‌تر، سریعتر و بهتر شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور گسترده مردم شهر بیرجند برای اقامه نماز جمعه گفت: مردم خراسان‌جنوبی هنوز شور و نشاط انقلابی سال‌های ۵۷ و ۵۸ را دارند که خیلی با اهمیت است و حضور انقلابی مردم در صحنه‌های مختلف هر روز پررنگ‌تر است.

وی اظهار داشت: خرداد امسال نیز مردم حضور پرشور و انقلابی در پای صندوق‌های رای داشتند و این استان رتبه نخست مشارکت در انتخابات را در کشور کسب کرد و این حماسه از طرف مردم در شرایطی رقم خورده که در کنار هجمه‌های دشمنان از خارج، برخی افراد نفوذی در داخل تلاش داشتند که مشارکت مردم کاهش یابد.

قناعت افزود: مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات گذشته با وجود همه مشکلات و شیوع کرونا، از آن مشارکت‌های ریشه‌دار و اصیل است که باید همیشه قدردان این مردم انقلابی و همراه باشیم.

۶۲۸ زندانی در هرمزگان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) آزاد شدند

وی گفت: متاسفانه در چهار دهه گذشته به مردم خراسان جنوبی کم‌توجهی شده است و وقتی خراسان جنوبی جزو استان خراسان بزرگ بود این کم‌توجهی خود را چندان نشان نمی‌داد اما زمانی که استان مستقل شده بیشتر حس شد و ظهور و بروز پیدا کرد.

صبح امروز در آیینی با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، از خدمات “رضا سلم‌آبادی” مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان جنوبی تقدیر و “محمد عرب” به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان معرفی شد.

رضا سلم‌آبادی پیش از این به عنوان مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی منصوب و معرفی شد.

محمد عرب نیز از دی ماه سرپرستی کمیته امداد خراسان جنوبی را عهده‌دار بود و قائم مقام مدیرکل و معاونت فرهنگی کمیته امداد این استان را در سوابق مدیریتی خود دارد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه