ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی قوه قضاییه: گزارش‌هایی از اموال نامشروع مسئولان رسیده اما گزارشی که بتواند مبنای تشکیل پرونده‌ای باشد، هنوز واصل نشده

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با شناسایی و باز پس گیری اموال و دارایی‌های نامشروع مسئولان گفت: در سال ۹۹ قوه قضاییه نسبت به تهیه دستورالعملی مرتبط با قانون اقداماتی انجام داد و قرار شد قوه قضاییه سامانه‌ای را طراحی کند تا افراد مختلف بتوانند گزارشات خود را به سامانه اعلام کنند. سامانه طراحی شد و در اختیار دادستانی قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه: گزارش‌هایی از اموال نامشروع مسئولان رسیده اما گزارشی که بتواند مبنای تشکیل پرونده‌ای باشد، هنوز واصل نشده

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به اینکه یک سال از ابلاغ دستورالعمل اجرایی رئیس وقت قوه قضائیه در رابطه با شناسایی و باز پس گیری اموال و دارایی‌های نامشروع مسئولان می گذرد، در این یک سال چه اقداماتی برای اجرای این دستورالعمل انجام شده و اینکه سیاست رئیس فعلی قوه قضاییه هم اجرای همان دستورالعمل است یا قرار است تغییراتی در این رابطه رخ دهد؟ گفت: در سال ۹۹ قوه قضاییه نسبت به تهیه دستورالعملی مرتبط با قانون اقداماتی انجام داد و قرار شد قوه قضاییه سامانه‌ای را طراحی کند تا افراد مختلف بتوانند گزارشات خود را به سامانه اعلام کنند. سامانه طراحی شد و در اختیار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: دادستانی کل اعلام کردند برخی گزارشات واصل شده اما گزارشی که بتواند مبنای علت تشکیل پرونده‌ای باشد، واصل نشده و تا کنون پرونده‌ای در این رابطه تشکیل نشده است.

خداییان افزود: البته نهادهای مختلفی در این رابطه مسئول هستند و می توانند به دادستان ها اعلام کنند و اگر چنانچه موردی به قوه قضاییه ارسال شود، آماده رسیدگی هستیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه