ارسال به دیگران پرینت

حسین امیرعبداللهیان:

آمریکایی‌ها درخواست خود را درباره مذاکره تکرار کردند

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص احتمال برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه ایران و ۱+۴ گفت: فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم.

 آمریکایی‌ها درخواست خود را درباره مذاکره تکرار کردند

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص احتمال برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه ایران و ۱+۴ گفت: فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان که عصر امروز (دوشنبه) در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در تشریح سفر پیش‌روی خود، گفت: هفته آینده به هند و سریلانکا سفر خواهم کرد و در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ اولا همتایان من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران سفر کردند.

وی ادامه داد: ما از روابط سیاسی و اقتصادی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در سریلانکا نیز علاوه بر مناسبات دوجانبه در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های مثل سدسازی و نیروگاه اقدامات مهمی انجام شده که در این سفر پیگیری خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان همچنبن در خصوص سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران گفت: در آخرین دیدار بین آقایان رئیسی و اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق‌آباد، رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند، کمیسیون عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک این اجلاس را برگزار کنیم و به طور همزمان ممکن است نشست سه‌جانبه سران آستانه برگزار شود که همه چیز بستگی به شرایط کرونایی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص احتمال برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه ایران و ۱+۴ گفت: فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم و امیدواریم در همین سطح وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالاتری وجود نداشته باشد، اما متناسب با پیشرفت مذاکرات راجع‌به هرگونه اقدام دیگری تصمیم‌گیری خواهد شد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اگر دقت کرده باشید، سعی می‌کنیم موضوع مذاکرات وین را در صدر اخبار قرار ندهیم، زیرا آن چیزی که برای ما مهم است، این است که، زمانی مردم عزیز در جریان دقیق‌تر مسائل قرار گیرند که در میز مذاکرات اتفاق خوبی رخ داده باشد و امیدوارم به آن نقطه نزدیک بشویم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکایی‌ها مکررا برای مذاکره درخواست دارند، اما ما هنوز در این نقطه به جمع‌بندی‌های خود نرسیدیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه