ارسال به دیگران پرینت

سود سهام در سجام

واریز سود سهام در سجام + ویدئو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سال‌های گذشته سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مالی یا همان سجام خبر داد.

واریز سود سهام در سجام  + ویدئو

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سال‌های گذشته سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مالی یا همان سجام خبر داد.

 

 

پرداخت سود سهام از طریق سجام|خبر مهم برای سهام عدالت

مجید عشقی با بیان اینکه اگرچه اکنون زمان تقسیم سود سهام شرکت‌ها نیست، افزود: باید برای برخی شرکت‌ها، الزام قانونی برای پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام تصویب شود، زیرا برخی از بانک‌هایی که در بورس هستند اعلام کردند که بدلیل اینکه ما بانک هستیم سود سهام را خودمان پرداخت می‌کنیم.

پرداخت سود سهام از طریق سجام|خبر مهم برای سهام عدالت
 

ارزش سهام عدالت در این سالها یکی از مسائل بحث برانگیز در بین مردم و دولت بوده است.خیلی از مردم زمان ثبت نام ارزش سهام عدالت از ثبت نام جامانده اند و در این سالها با وجود پیگیری های مستمر نتوانستند در سایت ارزش سهام عدالت ثبت نام کنند و از این شرایط استفاده کنند.در سال گذشته شرایطی برای فروش و اعطای ارزش سهام عدالت از طرف دولت برای دارندگان آن ایجاد شده بود .

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پرداخت سودشرکت‌ها از طریق سامانه سجام گفت: زیرساخت‌های فنی لازم برای این امر در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به طور کامل ایجاد شده است.

 
مجید عشقی با بیان اینکه اگرچه اکنون زمان تقسیم سود سهام شرکت‌ها نیست، افزود: باید برای برخی شرکت‌ها، الزام قانونی برای پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام تصویب شود، زیرا برخی از بانک‌هایی که در بورس هستند اعلام کردند که بدلیل اینکه ما بانک هستیم سود سهام را خودمان پرداخت می‌کنیم.
وی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد الزام قانونی شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق سامانه سجام را در پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار آورده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: همانطور که وعده داده بودیم طی دو ماه اخیر تمام زیرساخت‌های فنی لازم انجام و با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی شاهد پرداخت سود سهام همه‌ شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از طریق سامانه سجام خواهیم بود.

 
واریز سود سهام عدالت بحساب سهامداران | توزیع سهام عدالت میان ۴۹میلیون نفر

وزیر اقتصاد در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های تعاونی و کانون سهام عدالت، از توزیع سهام عدالت میان ۴میلیون ایرانی به عنوان بزرگترین طرح اقتصادی کشور یاد کرد.

 

واریز سود سهام عدالت بحساب سهامداران

ارزش سهام عدالت در این سالها یکی از مسائل بحث برانگیز در بین مردم و دولت بوده است.خیلی از مردم زمان ثبت نام ارزش سهام عدالت از ثبت نام جامانده اند و در این سالها با وجود پیگیری های مستمر نتوانستند در سایت ارزش سهام عدالت ثبت نام کنند و از این شرایط استفاده کنند.در سال گذشته شرایطی برای فروش و اعطای ارزش سهام عدالت از طرف دولت برای دارندگان آن ایجاد شده بود .

 

وزیر اقتصاد در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های تعاونی و کانون سهام عدالت، از توزیع سهام عدالت میان ۴میلیون ایرانی به عنوان بزرگترین طرح اقتصادی کشور یاد کرد.

سید احسان خاندوزی با اشاره به اهمیت و بی نظیر بودن این اقدام گفت: با توزیع ۴۹ میلیون نفری سهام عدالت بی شک بزرگترین طرح اقتصادی به لحاظ فراگیری در اقتصاد کشور صورت گرفت که توانست با مشارکت این خیل عظیم و با تنوع اقشار و گروه‌ها و استان‌های مختلف اجرایی شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما در کشور فقط توزیع های یک طرفه ای مانند توزیع یارانه‌های دولت را داریم که ممکن است ۶۰ یا ۷۰ میلیون نفر را شامل شود، افزود: اما از نظر فراگیری و دامنه شمول هیچ طرح اقتصادی فراگیرتری در کشور وجود ندارد که دامنه شمول آن فراتر از سهام عدالت باشد.

 

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: در این زمینه چند هدف از ابتدا مشخص بود، و در ابلاغیه‌ای که رهبر معظم انقلاب در همان سال ابتدای شروع طرح به دولت ابلاغ کردند، بر کاهش نقش دولت در تصدی گری بنگاه‌ها و توزیع متعادل ثروت گرفته تا ایجاد درآمد پایدار دائمی برای خانوارها تأکید شد.

سود سهام عدالت سال۹۸، طی دو مرحله (۵۰درصد در مرحله اول و ۴۴درصد در مرحله دوم) به حساب مشمولان واریز شد. اما موضوع پرداخت نشدن سود به صورت کامل، هنوز حل نشده است و همچنان ابهاماتی درباره واریز باقیمانده سود سهام عدالت وجود دارد.

 
۲۱آذرماه سال جاری بود که مجید عشقی، رییس سازمان بورس، با اشاره به پرداخت ۹۸درصد از سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، از پیگیری سازمان خصوصی‌سازی از شرکت مخابرات ایران در زمینه پرداخت نکردن باقیمانده سود سهام عدالت خبر داد.

به گفته وی، تنها پرداخت دو درصد دیگر از سود سهام عدالت که به شرکت مخابرات ایران تعلق دارد، باقی مانده است و موضوع سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ در جلسه آتی شورای‌عالی بورس مطرح و در زمینه نحوه دریافت مبالغ از شرکت‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد و امیدوار هستیم پرداخت سود تا پایان سال انجام شود.

این در حالی است که نه تنها هنوز نتیجه پیگیری‌ها برای پرداخت سود سال ۹۸ به نتیجه‌ای نرسیده، بلکه نحوه پرداخت سود توسط شرکت‌ها نیز، محل ابهام بوده و لازم به ذکر است که سود سهام عدالت توسط چهار شرکت به اشتباه به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز شده است.

 
از سوی دیگر علاوه بر بحث سهام عدالت و حواشی آن، موضوع الزام شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه به پرداخت یا پرداخت نکردن سود سهامداران از طریق سامانه سجام، پای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را به این موضوع باز کرد و موجب اختلاف نظر و تناقض میان اظهارات برخی از مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و این کمیسیون شد.

محسن دهنوی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز، به تازگی در صفحه شخصی توییتر خود ضمن انتقاد از تضییع حقوق سهامداران خرد، بر واریز مستقیم سود از سامانه سجام تاکید کرد. وی در توییتی نوشت:

سازمان بورس باید در این باره پاسخ دهد. بانک پاسارگاد، بیمه پاسارگاد، میدکو و پارس آریان از زیرمجموعه گروه مالی پاسارگاد، سهامداران را برای دریافت سود تقسیمی به شعب بانک پاسارگاد فرستاده‌اند. این شرکت‌ها، سود هنگفتی از رسوب مال مردم به جیب می‌زنند که از سجام فراری هستند. چرا به راحتی مردم را معطل بانک می‌کنید؟ بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نیز سود تقسیمی را به شعب خود ارجاع داده‌اند. واریز مستقیم سود از سامانه سجام میسر است، ولی این‌ بانک‌ها به خاطر نفع خود، مردم را بازیچه می‌کنند. سازمان بورس باید در این باره پاسخ دهد. برای جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران خُرد، مشکل را پیگیری خواهم کرد.

 

باید توجه داشت که پرداخت نکردن سود از طریق سامانه سجام، جرم نیست و تنها شامل تعقیب انضباطی می‌شود. اما با این حال، لزوم تعیین درگاهی مشخص با سازوکاری شفاف برای پرداخت سود وجود دارد تا شرکت‌ها پس از برگزاری مجامع، سود را تنها به این درگاه واریز کنند و حقوق سهامداران نیز تضییع نشود.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهدی ارسالی در

      خفه

    • محمد ارسالی در

      سلام من سال قبل ۳۰ درصد سهام خود بروختم ولی ۱۰۰۰ تومنم بت حسابم نیومد لطفا پیگیری کنید اگر لازم نداشتم نمیفروختم

    • ناشناس ارسالی در

      برید بااین سهام ناعدالت‌پرداخت شد پرداخت نشد

    • جواد ارسالی در

      چه تعداد از شرکتها سود سهام مصوب را هپولی کردند خدا میداند برای نمونه مخابرات دو سال است سهامدانشان را به این بانک و ان بانک پاس میدهند

    • سهامدار ارسالی در

      سلام عزیزان هرچند وقت یک قصه برای این مردم بدبخت تعریف می کنند این آقایان که این مردم بیچاره راسرگرم همین قصهای وحرفهای بی فایده کنند آقایان مسعول این حالا یافردا یا سال بعد برای این مردم گرسنه وبدبخت نان و آب نمی شود اگرراست می گویند حق ازدست رفته مردم رابه ما برگردانید که شاید گوشعی ازمشکلاتی که همین دولتهابرایمان بوجود آوردند راکم کنیم اگر بشود که بعید است)

    • علی شمس ارسالی در

      شما که سواد برنامه ریزی برای همچین کاربزرگی رانداشتید چرااین همه وعده اینم مثل بقیه بخوریدبره نامردم تکلیف خودرابدونند

    • ساسان ارسالی در

      باباجان این بیسواداروازکجااوردن ماریسیوداردستشونونمیخوایم کیوباید ببینیم خداهم کاری ازدستش نمیاد

    • Ali ارسالی در

      جناب آقای عشقی لطفا با مردم عین کودکان صحبت نکنید. همش میخواین با پول مردم رو گول بزنید. با اون وزیر محترم فکری به حال بورس کنید.. با وعده... برای بچم شکلات میخرم نکنید

    • مریم ارسالی در

      لطف کنید مثل سال گذشته نشه قبل عید واریز کنید

    • حسین ارسالی در

      این گونه که بیان کردید برای دولت وخود شما که مسئول سهام داران هستید باید تاسف خورد ودر اخر فاتحه قرائت کرد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا این بانک‌ها همین سود سهام عدالت مردم را نمی دهند پول خیلی شیرین است اگر تلخ بود حتمن حق مردم را میدادن درست شده مثل دادن وام بدون ضامن آقای ریس جمهور و وزیر محترمشان داد می‌زنند که باید وام خرد به همه مردم بدون ضامن بدهید وثیقه این وام سهام عدالت و یارانه ولی بانک‌ها خود تصمیم دادن را میگیرن انشالا که جناب ریس جمهور یک دستوری بدهد ویک شماره مستقیم اعلام کند تا هر بانکی مشکل درست کرد مردم سریع از همان بانک شکایت کنند بخدا خیلی از ما مردم نیازمند واقعی هستیم

    • مرحوم ارسالی در

      خدایش مردیم از بس ک واسه سهام خجالت این همه منتظر موندیم هر وزیر وزرای میاد ی قانون جدید میزاره نکنید اینجوری تورا خدا ملت چ گنای کردن حق ملت بود سهام خجالت ولی هرکی میاد ی دست کاری میکنه و میره یک سال کامله ک منتظر واریز هستیم اما خبری نیست از همون ۳۰درصد اول الا ۳۰ درصد اول پیش کش ۶۰درصد دوم را را اندازی کنید

    • شعیب جمالزهی ارسالی در

      من ۶۰درصدسهامم روفروختم چون واقعا نیاز داشتم ازشون سیری نفروختم ۱۰۰۰تومن هم تا امروزی روزنریختن شمادگه چه جوری آدم هایی هستید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من سهام دارهستم مردم سرکارگزا شتید

    • سلام ببخشید ما سهام نداریم چکار بایستی بکنیم ارسالی در

      سلام ببخشید ما سهام عدالت نداریم چکار باید بکنیم

    • مهدی ارسالی در

      الان نزدیک به دو ماه هروز میگید سود سهام عدالت واریز گردید ، آقا جان اگه این پیامگذار ربات هست لطفآ حذف کنید و این صدقه ای که می خواهید به مردم بدهید رو بدید یه کشور دیگه یک صحن سرا یا حرمسرا درست کنند

    • ناشناس ارسالی در

      واگذارتون کردم ب 2دست قط شده أبوالفضل که دلموشکستین باواریزنکردن سودسهام.خدامیدونه جزأبوالفضل عباس تواین دنیابه این عظمت هیچکسو ندارم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه