ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان سنجش:

دیگر کنکور نخواهیم داشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:ما دیگر کنکور نخواهیم داشت بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه دو مرحله‌ای را اجرایی خواهیم کرد.

دیگر کنکور نخواهیم داشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:ما دیگر کنکور نخواهیم داشت بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه دو مرحله‌ای را اجرایی خواهیم کرد.

عبدالرسول پورعباس در مورد کنکور و مصوباتی در خصوص کاهش سهم آن در نظام سنجش آموزش کشور گفت:طی سال‌های آینده ما دیگر کنکور به شیوه سابق نخواهیم داشت بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه که شامل دو بخش است را اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نظام سنجش دو مرحله‌ای را آزمون‌های یکپارچه کشوری در آموزش و پرورش و  آزمون‌های کشوری در سنجش تشکیل خواهد داد، ملاک پذیرش و ورود به دانشگاه نیز این دو سنجش خواهد بود،   از این رو کنکور را حذف شده در نظر بگیرید، سوابق تحصیلی و آزمون سنجش به شکل هوشمند و در تعدد قابل قبول از سوی آموزش و پرورش و سازمان سنجش در راستای تقویت این دو سازمان طراحی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش سهم سوابق تحصیلی به عدالت آموزشی نزدیک خواهیم شد، گفت: برای رسیدن به عدالت آموزشی باید بتوانیم امتحانات هوشمند را در این کشور برگزار کنیم آنچه آن روز‌ها تحت عنوان امتحانات متعدد می‌گفتیم امروز عملیاتی خواهد شد، چرا که امروزه نیز فناوری آن در کشور موجود است و در آینده در مورد جزییات آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پورعباس ضمن ابراز امیدواری در خصوص اجرای طرح امتحانات هوشمند ظرف دو و نهایت سه سال آینده گفت: با تکرار، تعدد و تنوع آزمون ها هم کیفیت آموزش بالا خواهد رفت و این موضوع اثر مثبت بر روی آموزش داشته و هم مافیای کنکور حذف خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش در مورد تعارضات پیش آمده در سال جاری در مورد تفاوت اهداف آموزشی آموزش و پرورش و سازمان سنجش گفت: درجلسه ای که با وزیر آموزش و پرورش داشته ایم بر این نکته تاکید شد که در راستای هم سو کردن هر دو سازمان در جهت ارائه خدمات بهتر و برجسته تر به دانش آموزان گام برداریم.

وی در مورد جزییات این همراهی و هم سویی گفت: مهمترین امر بیشتر در مسیر محتوا سازی و اجر است اگر محتواسازی را به شکلی پیش بریم که سوالات ما درچارچوب کتاب‌های آموزش و پرورش باشد این تعارضات پایان خواهد یافت.

رئیس سازمان سنجش گفت: ما برای سال ۱۴۰۱ این کار را شروع کرده ایم و به امید خدا با طرح سوالات مفهومی، محتوایی و در واقع متکی به محتوای کتاب‌های درسی و نه خارج از آن باید هم زمان در آموزش و پرورش و سنجش تلاش کنیم.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که باید فاصله خود را با سوالات کلیشه‌ای زیاد کنیم بر این نکته تاکید کرد که باید به نقطه‌ای برسیم که صد در صد سوالات ما محتوایی و متکی به کتب درسی باشد که این موضوع به طور طبیعی تعارضات موجود را از میان خواهد برد.

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی

معدل در کنکور ۱۴۰۱ چقدر موثر است؟

نظام آموزش عالی ایران از سال ۱۳۴۸ کنکور را برگزار کرد تا متناسب با نمره قبولی داوطلبان، به پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور اقدام کند.

معدل در کنکور ۱۴۰۱ چقدر موثر است؟
 

طبق اعلام مسئولان عالی رتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است کنکور از سال‌های آینده با تغییر و تحولات اساسی همراه شود، مانند سهم ۶۰ درصدی سابقه تحصیلی دانش آموزان و برگزاری دوبار کنکور در سال. کنکور سراسری، مختص دروس تخصصی است و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می‌شود.

نتایج آزمونی که دانش‌آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار خواهد داشت و دانشگاه‌های کشور می‌توانند حد نصابی برای معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص کنند که تا چه معدلی را پذیرش می‌کنند.

 

منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور گفت: دو مرحله‌ای شدن کنکور از سال ۱۴۰۲ به صورت قطعی اجرایی خواهد شد و این مصوبه لازم الاجراست؛ بنابراین شورای سنجش و پذیرش موظف است که با بررسی‌های این طرح نواقص را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند تا در این زمینه مشکلات حل شود.

 

افرادی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ و مدرک پیش دانشگاهی را قبل از سال ۹۱ گرفته باشند، معدل در کنکور آن‌ها بی تاثیر خواهد بود. همچنین معدل برای داوطلبانی هم که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کرده باشند، تاثیری ندارد اما در صورت تمایل به اعمال سوابق تحصیلی می‌توانند در امتحانات نهایی گروه‌های آموزشی مورد نظر شرکت کنند.

 

تاثیر مثبت یا تاثیر قطعی در کنکور سراسری از ابهامات دیگر داوطلبان کنکوری است و در صورتی که سوابق تحصیلی فرد باعث افزایش نمره کل در هر زیر گروه و ارتقای وضعیت داوطلب شود تاثیر مثبت سوابق تحصیلی اعمال می‌شود.

 

در سال ۹۴ طرح تاثیر قطعی معدل به تصویب رسید که به صورت مثبت و منفی لحاظ می‌شد و بستگی به میزان معدل دانش آموز دارد، اما از سال ۹۵ تاثیر منفی معدل به لحاظ کلی لغو شده است و تنها تاثیر مثبت آن اعمال می‌شود.

در مصوبه دو مرحله‌ای شدن کنکور، سهم ارزیابی سازمان سنجش یا کنکور ۴۰ درصد و تاثیر معدل در پذیرش داوطلب ۶۰ درصد خواهد بود. داوطلبان ترمی واحدی یا سالی واحدی که مدرک دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد گرفته اند و یک یا چند درس خود را به صورت نهایی گذرانده‌اند، میزان تاثیر معدل این داوطلبان در پذیرش دانشگاه به میزان حداکثر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی بوده و به صورت مثبت در نمره کل آن‌ها لحاظ می‌شود.

 

دانش آموزان رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی و معارف اسلامی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۰ به بعد دریافت کرده اند در صورتی که چند دروس پیش دانشگاهی را به صورت نهایی گذرانده باشند، معدل آن‌ها ۵ درصد در کنکور اعمال خواهد شد.

تاثیر ۲۵ درصدی معدل هم شامل داوطلبانی می‌شود که مدرک دیپلم خود را در رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی و معارف از سال ۸۴ تا ۹۷ کسب کرده اند.

 

اگر دانش آموزی یک یا چند درس خود را در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت نهایی گذرانده باشد، معدل در کنکور برای اول تاثیر ۳۰ درصدی خواهد داشت.

همچنین دانش آموزان نظام جدید که مدرک دیپلم خود را از رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی و معارف اسلامی اخذ کرده اند و امتحانات پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی یا کشوری بوده باشد، سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای آن‌ها به میزان ۳۰ درصد بر نمره کل نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

 

سوابق تحصیلی یا معدل، بخشی از نمره نهایی داوطلبان است که در کنکور هر ساله لحاظ می‌شود و با تاکید وزارت آموزش و پرورش برای حذف تدریجی کنکور به صورت مستقیم در آزمون متقاضیان سراسری موثر است. 

گزارش از نادیا عابد 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • هما ارسالی در

      لطف کنید این سهمیه هارا محدود کنید.واقعا دانش اموزی که زحمت کشیده ولایق رشته های برتر هست .به این رشته های که با جان وسلامتی انسانها سروکار دارد.راهی شوند.بع آینده ی وطن وبجان انسانها رحم کنید


      • امیر ارسالی در

        آب بریز

      • ناشناس ارسالی در

        اینایی که فحش میدن کاسب کنکور هستند بهتره خفه بشن زالو صفت ها

      • ناشناس ارسالی در

        اره لطفا

    • علیرضا ارسالی در

      وقتی هر بی سوادی میاد میشه وزیر بایدم اینجور مردم مسخره کنن روزی یه تغیر بدن با این تغیر دادناتون هر سال بچه هارو همه از درس سواد بی میل کردین

      • امین ارسالی در

        الان شما سواد داریی که تغییر نوشتی تغیر

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا فقط تغییر دادن براشون مهمه حالا به کدوم سمت و سو الله اعلم!

      • ناشناس ارسالی در

        اینایی که فحش میدن کاسب کنکور هستند بهتره خفه بشن زالو صفت ها

    • بی نام ارسالی در

      ایل تبارتون انگل زاده هاتون دیگه دردسر کنکور رو نخواهند داشت هرچی خنگ وخل وچل دارید بفرستید دانشگاه گور پدر تیزهوشان و استعدادهای برتر مردم عادی

      • ناشناس ارسالی در

        اینایی که فحش میدن کاسب کنکور هستند بهتره خفه بشن زالو صفت ها

    • Ryhan ارسالی در

      عمومیو کلا حذف کنید شرط معدل دیگه چیه.هر دانشگاهی آزمون تخصصی مختص به رشته رو بر گزار کنه که حداقل داریم تلاش میکنیم

    • ی شهروند ارسالی در

      کنکور را بردارید تا پولدار و اقازاده ها زودتر به اون دانشگاهی که میخان برسن

      • ناشناس ارسالی در

        اینایی که فحش میدن کاسب کنکور هستند بهتره خفه بشن زالو صفت ها

    • ناشناس ارسالی در

      با این کار دیگه هیچ کس تو مناطق محروم نمیتونه رشته خوب قبول شه

    • ناشناس ارسالی در

      شما رو به خدا این طرح رو بردارید

    • تابش ارسالی در

      سلام
      این چه برنامه ریزیه شما کردید
      عملا دست را برای پولدار ها باز کردید
      با پول نمره بخرند و با معدل بالا امتیاز بیشتر
      دارند کاری می‌کنند که بچه های شهرستانی و روستایی و عشایر از گردونه ی کنکور اوت بشن

      خوب جا را فرا خودتون گشاد دارید میکنید


      لااقل قبلا هر بچه از هر کجا تمام تلاش ش را می‌کرد تو کنکور با امتیاز یکسان مقایسه میشد...

      اما حالا بد بخت هر چه تلاش کنه یا معدل خریده شده باید مقایسه بشه به غیر از خود کنکور

    • مهسا آفتابی ارسالی در

      برای کنکور ۱۴۰۱ که نیست؟

    • ناشناس ارسالی در

      من کاری ندارم که معدل تاثیرش کم میشه یا زیاد میشه. اما به نظر من هم اگه کنکور حذف بشه راه فقط برای پولدار ها باز میشه و برای منی که روستاییم و کل تلاشم رو دارم میکنم خیلی بده .پولدارا خیلی راحت به قول این عزیزان با پول نمره و امتیاز میخرن(البته بعضیاشون).ماکه روستایی و عشایریم دستمون میمونه توپوست گردو.

      • ناشناس ارسالی در

        اگ اینایکه میگن‌ پولدارا نمره میخرن و فلان شما درستونو بخونید کاری به این پولدار نمره میخره یا اون‌پولداره نمره میخره نباشید درستونو بخونیو نمرلتتون بالا باشه

    • ارشیا ارسالی در

      < ؛ بیسوادا ؛ شما هبچ تغییری ندید فقط همون کنکور عادی رو توی چارچوب برگزار کنید کافیه. ؛ لعنت بهتون

    • ناشناس ارسالی در

      میشه مسئولان فقط پول بگیرن و هیچ تصمیمی نگیرن

    • ...پشت کنکوری ارسالی در

      ممنون میشم اگه سعی کنید سوالات کنکور در راستایی اهداف کتاب درسی باشه ... نه مث کنکور ۹۹ وو۱۴۰۰ که معلوم نبود چی بود
      اگر سوالات در راستایی اهداف کتاب درسی اموزش و پرورش باشه خیلی از مشکلات دانش اموزا حل میشه

    • سحر ارسالی در

      خدا لعنتتون کنه... شما سوالات کنکور و براساس محتوای کتاب درسی بدید کافیه... نصف سوالات که از ناکجااباد طراحی شده وجوابش وفقط مدرسای کنکور بلدن ونصف که ایراد داره وفاقد جواب... شما کنکور ومثل قدیم کنید ودانشگاه ازاد وسراسری وجدا کافیه... فقط بادایدهای جدید گند میزنید

    • ناشناس ارسالی در

      بنظرم کنکور باشه بهتره حذف نشه زیرا دیگه از مناطق محروم کسی رشته خوب قبول نمیشه.

    • علی ارسالی در

      این کار عالیه بالاخره باید یک تحولی در کنکور داده بشه اون کسانی هم که می‌گویند عادلانه نیست خوب چه فرقی میکنه آقازاده ها سوالات کنکور رو می‌خریدند حالا مافیا حذف شده اینطوری برگزار میشه تازه بهتره که ما که معدلمون بالاست حقمون درسته کامل داده نمیشه ولی از قبل حقمون رو بهتر میدن با حذف مافیا این روش بسیار عاقلانه است

    • علی ارسالی در

      بنظر من چه راهی بهتر و شیرین تر از کنکور این کاری که شما میخواهید انجام دهید یک استارتژی خطرناک و بی فایدست و مهم تر از اون حق الناس.حداقل در این باره یک نظر سنجی مردمی برگزار میکردید.

    • م ارسالی در

      تاثیر 60 درصد تو کنکور هیچ دردی رو دوا نمیکنه بله همه چی رو بدتر میکنه.

    • یکی ارسالی در

      من درک نمیکنم مگه کنکور طبق روال سال های گذشته چه مشکلی داره
      هر چی میگین برای منافع خودتونه و نه دانش اموزایی ک اینده مملکت هستند
      امیدوارم ی خورده بیشتر راجب این طرح فکر کنید و البته کسایی ک امیدشون ب کنکور هست
      بیشتر از 90 درصد مردم با این ایده مخالفن خوبه ب دیدگاه اونا هم اهمیت بدین

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی چی اخه بابا به این مناطق محروم رحمتون بیاد ایا شما فکر میکنین که چه برنامه ای که منتشر کردیم ایا میدونین دانش اموزی که شب وروز داره تلاش میکنه با اونی که با خیال اسوده می خونه که با پول یا هر چی قبول بشه زمین تا اسمون فرق داره .حیف که چی بگم والا بین خودتون می برین ومیدوزین

      • ناشناس ارسالی در

        عیزم اصلا ربطی به پولدار بودن یا مناطق محروم‌نداره یکی پول داره میخواد نمره بخره یکی مثل سما دارین تلاش میکنین چه عدالتی ت ایران برقراره ک اینم سرجاش باشه اتفاقا حذف شه و با شرط معدل راهی دانشگاه بشین راحت ترید

    • علی ارسالی در

      آره میشه جای رانت خواری و پولدارا

      • بنبنبنبن ارسالی در

        وایییییی ک هر سری ی سازی می‌زنید ما باید باهاش برقصیم

    • ناشناس ارسالی در

      ای وایییی

    • ناشناس ارسالی در

      خدایی به مدرک دکتر و مهندساشون شک پیدا کردم ..اخه بابا شاید ادم با چند سال کنکور دادن رتبشو بتونه خوب کنه ولی معدل و نمره و دیپلمو که نمیتونه تغییر بده همه دانشگاه خوبا هم معدلا بالا میخوان خب امثال من که مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتین سخته براشون نمره بالا اوردن ازبس سطحشون بالاس

    • دلوین ارسالی در

      خیلی طرح چرتیه خواهشاااا بردارید این طرح رو خواهشااااااااا

    • مهسا ارسالی در

      خیلی ام خوبه کنکور ۱۴۰۲حتما اجرا کنید ربطی به پولدار و فقیر نداره کسی که مدل و بخره تو بخش ازمون گیر می کنه مطمئن باشید

      • جودی ابوت ارسالی در

        دهنت سرویس توکه نمیفهمی قراره چی بشه چرا اضحار نظر میکنی همون ازمونم با پول میخرن کجای کاری

      • ناشناس ارسالی در

        شما اول یاد بگیر که معدل رو درست بنویسی جناب

      • نازی۳۳۴۶ ارسالی در

        خانم مهسا خانم شمابرو اول یادبگیر به جای مدل بنویسی معدل .بعدشم شما که خبر نداری اینا پول میدن که نمره ی بالا بگیرن ازمون هم شرکت نمی کنن

    • شکری ارسالی در

      جوونیم رفت دیوونه شدم

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا این کار معنی نمیده، به جای این کار هر دانشگاه ازجون ورودی رشته مد نظر و بگیره بهتر نیست در این صورت حق کسی هم ضایع نمیشه
      همین الانشم افراد بی سواد مثلا با سواد کم نیستن افراد بی کفایت کم نیستن این کارتون اشتباهه اینجوری بدتر افراد بی کفایت و نالایق میان بالا!!

    • ناشناس ارسالی در

      چرا از الان حذفش نمی کنید حتما باید به ۱۴۰۲برسیم خوب زودتر حذفش کنید

    • ناشناس ارسالی در

      طرح بسیار خنده داریه .اگه شما قصد دارید کنکور حذف بشه .عین مقطع ابتدایی که دانش اموز میره متوسطه اول .همونطور باشه .درس خاندن شده معزل .چقدر سخت میگیرید حالا اتگار فارغ التحصیل که بشن کار گیر میاد

    • ناشناس ارسالی در

      به نظر من باز هم با این شیوه عدالت رعایت نخواهد شد چرا که برخی از مدارس بسیار سیستم سختگیرانه تری دارند و طبیعتا با اینکه بچه های درسخوان تری دارند ولی این بچه ها با تلاش بیشتر از بچه هایی که در مدارس عادی درس می خوانند ولی تلاش کمتری دارند نمرات کمتری رو دریافت می کنند و این اصلا منصفانه نخواهد بود اصلا شرایط امتحانات مدارس مختلف در کل کشور و حتی شهر به شهر و مدرسه با مدرسه و همچنین سیستم نمره دهی با هم برابر نیست!!!!

    • امیر ارسالی در

      امیدوارم فقط اجرایی بشه و به فراموشی سپرده نشه.

      طرح بسیار خوب و عالی.

    • ناشناس ارسالی در

      کاش یاد بگیرید عقلایی تصمیم بگیرید و با آینده جوانها و سرمایه های مملکتمون دیگه بازی نکنید .مهمترین کاری که میتونید انجام بدید اینه که سایتی رو طراحی کنید و از تمام جوانهای در حال تحصیل باکد اختصاصی بخواهید که نظرهاشونو در مورد این شیوه جدید کنکور عنوان کنند بعد نتیجه گیری کنید و عملی کنید نه اینکه هر فکری به ذهنتون میرسه رو فوری عملی کنید

    • 🙂🙃 ارسالی در

      واسه کنکور ۱۴۰۱ که نیست؟!

    • جودی ابوت ارسالی در

      #بازم_با_طرح_جدیدگند زدن_تو_اینده_بچه_ها

    • مریم ارسالی در

      یعنی چی که کنکور حذف بشه اینکار واقعا ظلم در حق ما بچه های مناطق محروم ....
      خواهشا این طرح رو بردارین و اجرا نکنین.....

    • تنها ارسالی در

      اینا چیه برا خودتون میبافین مگ ما اینجا ادم نیستیم؟ خب حقمون خورده میشه

    • رئیس جمهور ارسالی در

      همه چیزو از مردم گرفتن

    • tatan ارسالی در

      نابود بشین ب حق پنج تن با این ایده های مزخرف تر از خودتون

    • علی ارسالی در

      سلام وقت بخیر
      کنکور باید برداشته شود و هرکسی دلش خواست در رشته مورد علاقه اش درس بخواند، هرکسی توانایی و کشش داشت می‌ماند و ادامه می‌دهد..
      اون وقت کسی برای چشم و هم‌ چشمی که من پزشکی میخونم نمیاد خودش رو ۱۴ ترم درگیر کنه
      خیلیا هستن به پزشکی علاقه ای ندارن فقط درسشون خوبه، به اجبار خانواده میان پزشکی اما کسانی هستند درسشون خوب نیست، ولی عاقش پزشکی هستن مثل خود من و اگه فرصت برام مهیا بشه دانشجو پزشکی بشم، دروس پزشکی رو میجوم، تعهد هم میدم اگه مشروط شدم، اخراجم کنند و کم نیستند کسانی مثل من که وجدان دارن، چشم پاک هستن و عاشق پزشکی و دانشو بش موفق میشن ولی کسانی هستن فقط درسشون خوبه اما علاقه ندارن و بعد میان فساد تو سیستم ایجاد می‌کنند و مافیا پزشکی میشن
      من نوعی حوصله عربی و ریاضی خوندن ندارم و عقیده ای هم بهش ندارم، اما اگه آناتومی مغز و فیزیولوژی رو بزارم جلومون سه سوته یاد میگیرم.

    • علی ارسالی در

      تکلیف کسانی که با مدرک کاردانی میخوان کنکور بدن و پیش دانشگاهی ندارن، چیه؟
      معدل چطور حساب میشه؟
      خداوکیلی کنکور رو برداید تا آزاد رویامون رو انتخاب کنیم
      خدایا به حق فاطمه زهرا(س)مافیا کنکور تو ایران برداشته بشه، هرکسی هر رشته ای میخواد بخونه
      مثل مافیا کارفرما ها که مجلس میخواد برش داره، کارگر ها و سایر پرسنل تبدیل وضعیت رسمی بشن و حقوق مستقیم به حساب خودشون واریز بشه بعد از سال ها .
      خدایا شکرت
      خدایا شکرت
      خدایا شکرت

      • ناشناس ارسالی در

        وای خدا
        امسال نوبت اول یازدهمو خراب کردم معدلم خیلی میاد پایین...
        😞
        سالی که بخوام کنکور بدم ۶۰ درصد معدل تأثیر گذاره 🥺

    • ناشناس ارسالی در

      اینایی که فحش میدن کاسب کنکور هستند بهتره خفه بشن زالو صفت ها

    • عباس ارسالی در

      به نظرم دو مرحله کردن آن خوب است ولی سوابق تحصیلی با تفاوتهایی که در محل تحصیل دانش آموزان وجود دارد و نمرات کیلویی که در مدارس غیر انتفاعی به دانش آموزان می دهند غیر قابل قبول میباشد.
      همیشه شائبه اینکه سؤالات نهایی لو رفته وجود دارد لذا پیشنهاد میکنم بجای این همه هزینه تراشی، آزمون را ملاک قرار دهید و برای رسیدن به عدالت آموزشی تمام سهمیه ها حذف شود. و طوری برنامه‌ریزی گردد که در هر منطقه درصد معینی در دانشگاه پذیرفته شود.

    • پش کنکوری ارسالی در

      اینم چ مسخره ایی واقعااا شما به حال بچهههاا نگا نمی‌کنید ک دارن جون خودشون میدن به خاطر رسیدن به هدفشون بخداااااا خیلی دارین جوگیر میشین وبرا خودتون انتخابهای قاّئل میکنید

    • ناشناس ارسالی در

      از این حرفها زیاد است مگر میایند محل درامد میلیاردی
      خود را حذف کنند

    • ناشناس ارسالی در

      شما را قسم میدم به مقدسات با روح وروان بچه های مردم بازی نکنید هرروز یه برنامه یه روز میگند کنکور عمومی ها حذف شده یه روز میگند نه دوباره هست
      بچه ها موش آزمایشگاه نیستند واقعا اذیت میشند.

    • مجمد ارسالی در

      واقعا جای تاسف داره برای سازمان سنجش واموزش وپرورش که باعث بی سوادی وبدبختی اینده دانش اموزان مامی شن کنکور نباید حذف بشه چرادارید راه رابرای پولداران بازمیکنید

    • mobina ارسالی در

      اینام که فازشون معلوم نیس هر دفعه ی چیزی میگن

      • نازی۳۳۴۶ ارسالی در

        اقا اینا هر روز یه چیز میگن.یبار میگن کنکور حذف میشه.یبار میگن کنکور خذف نمیشه.و...دوستان عزیز درسمونو بخونیم بهتره چون مطمئنم کنکور حذف بشو نیست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه