ارسال به دیگران پرینت

شاخص کل بورس در روز پایانی بازار سهام

تاثیر مذاکرات وین بر معاملات بورس

معاملات بازار سهام از فردا وارد اولین هفته کاری بهمن می‌شود. در روزهای پایانی سال، شرکت ها (بنگاه‌ها) اقدام به فروش و عرضه (واگذاری) اموال و مازاد دارایی های مختلفی همچون املاک، سهام و... می‌کنند.

تاثیر مذاکرات وین بر معاملات بورس

معاملات بازار سهام از امروز وارد اولین هفته کاری بهمن می‌شود. در روزهای پایانی سال، شرکت ها (بنگاه‌ها) اقدام به فروش و عرضه (واگذاری) اموال و مازاد دارایی های مختلفی همچون املاک، سهام و... می‌کنند.

از این حیث سمت عرضه فعال خواهد بود. در شرایط فعلی بازار سهام، سمت عرضه پُرتوان و پُرزور ظاهر شده و با توجه به چالش ارزش پایین معاملات خُرد سهام و خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام، بازار فعلاً در سمت عرضه توانمند ارزیابی می‌شود. احتمالاً مسیر شاخص کل بورس در روزهای ابتدایی هفته در نوسان محدود دنبال می‌شود و در صورت اثرپذیری از مولفه‌های کنونی بازار سهام، دوباره در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

اگرچه شاخص کل بورس در روز پایانی بازار سهام در هفته گذشته با نوسان محدود تغییر جهت داد اما بازار سهام در روزهای ابتدایی با توانمندی سمت تقاضا دنبال می‌شود. این در حالی است که در ادامه فروشندگان دوباره بازار را در کانال نزولی قرار دهند. شاخص های عملکردی بازار سهام در روز چهارشنبه با بهبود موقعیت خریداران در سرانه معاملاتی  همراه بود. از شدت خروجی پول حقیقی ها کاسته شده البته معاملات خُرد سهام همچنان در رقم پایینی دنبال میشود. البته موقعیت صف های فروش و خرید هم با شدت و حدت دنبال میشود اما فروشندگان از موقعیت بهتری برخوردارند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه