ارسال به دیگران پرینت

۷۶ کشته و زخمی بر اثر انفجار

بر اثر تصادف کامیون حامل مواد منفجره در یکی از مناطق روستایی در غرب غنا و وقوع انفجار، ۷۶ نفر کشته و زخمی شدند.

۷۶ کشته و زخمی بر اثر انفجار

ساموئل جیناپور، وزیر اراضی و منابع طبیعی غنا گفت: در انفجاری در غرب غنا بر اثر برخورد یک کامیون حامل مواد منفجره که به سوی یک معدن طلا در حرکت بود، با یک دستگاه موتورسیکلت، کامیون منفجر شد و حداقل ۱۷ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.

ویدئو‌هایی که از صحنه این حادثه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد انفجار در منطقه آپیات، نزدیک شهر بوگوسو در حدود ۳۰۰ کیلومتری غرب شهر آکرا، پایتخت غنا و در میان ده‌ها ساختمان اتفاق افتاده است. صد‌ها ساختمان  نیز بر اثر این حادثه  با خاک یکسان شدند.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، در یک ویدیو، ۲ جسد مچاله شده روی زمین، پوشیده از گرد و غبار دیده می‌شوند. عکسی که یکی از اعضای شورای محلی به اشتراک گذاشته شده، دهانه عمیقی را در مرکز انفجار نشان می‌دهد که تماشاچیان از لبه آن به پایین نگاه می‌کنند.

سجی ساجی آمدونو، معاون مدیرکل سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی غنا، در پی این حادثه اعلام کرد: ۵۰۰ ساختمان تخریب شده‌اند.

پلیس در بیانیه‌ای به مردم توصیه کرده بود تا زمانی که تلاش‌ها برای امدادرسانی و بازسازی در حال انجام است برای ایمنی خود از منطقه به شهر‌های مجاور نقل مکان کنند.

پلیس در ابتدا گفت که کامیون مواد منفجره از معدن طلای «تارکوا» که از سوی شرکت «گُلد فیلدز» مستقر در ژوهانسبورگ اداره می‌شود، در حرکت بوده است، اما سخنگوی گلد فیلدز گفت که تحویل این مواد از یک شرکت مواد منفجره در شهر تارکوا بوده است، نه معدن تارکوا.

نانا آکوفو آدودو، رئیس‌جمهور غنا در توییتی این حادثه را واقعاً غم‌انگیز خواند و به نمایندگی از دولت، تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز کرد.

 

وضعیت ۴ نفر از مجروحان وخیم است

انفجار در شهر لاهور پاکستان | ۳ کشته و ۲۴ زخمی

رسانه‌های پاکستانی از وقوع انفجار در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب خبر دادند. این انفجار ساعتی پیش در مسیر ورودی مرکز تجاری "انار کلی" لاهور رخ داده و بر اثر آن دستکم ۲۷ نفر زخمی شدند که از این میان ۳ نفر جان باختند.


انفجار در شهر لاهور پاکستان | ۳ کشته و ۲۴ زخمی
 

به گزارش شبکه خبری "جیو نیوز"، انفجار بمب در منطقه "لوهاری گیت" شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان دست کم ۲۷ کشته و زخمی برجای گذاشت.

منابع خبری افزودند: این انفجار ساعتی پیش در مسیر ورودی مرکز تجاری "انار کلی" لاهور رخ داده و بر اثر آن دستکم ۲۷ نفر زخمی شدند که از این میان ۳ نفر جان باختند.

 

شبکه خبری جیو نیوز به نقل از منابع پلیس افزود: این انفجار تروریستی بوده که طی آن بمب جاسازی شده بر روی یک دستگاه موتورسیکلت از راه دور منفجر شده است.

 

رسانه‌های محلی افزودند: بر اثر این حادثه خسارت زیادی به مغازه‌های محل حادثه وارد شده و وضعیت ۴ نفر از مجروحین وخیم اعلام شده است.

 

نیرو‌های پلیس بویژه یگان ضد انفجار با محاصره محل حادثه عملیات پاکسازی را آغاز کرده اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.

 
منبع: انتخاب
منبع : تازه نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه