ارسال به دیگران پرینت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نوشت:

گوشت ۱۵ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نوشت: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار طی دو هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است. ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۲۷ تا ۱۳۳ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد سود معادل ۱۳۹ تا ۱۴۶ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

گوشت ۱۵ هزار تومان گران شد

 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نوشت: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار طی دو هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است. ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۲۷ تا ۱۳۳ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد سود معادل ۱۳۹ تا ۱۴۶ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نوشت: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار طی دو هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

ملکی گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۲۷ تا ۱۳۳ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد سود معادل ۱۳۹ تا ۱۴۶ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، صادرات دام و کمبود عرضه در بازار داخل علت گرانی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی گوشت طی ۲ هفته اخیر در بازار است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند که اختلالات حمل و نقل در تردد جاده ای ناشی از بارش باران و برف، افزایش صادرات مازاد بر مجوزهای صادر شده و تمایل دامداران به نگه داری دام علت اصلی گرانی گوشت در بازار است، اما مدیرعامل اتحادیه دام سبک می گوید که گرانی گوشت ارتباطی به صادرات دام ندارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به افزایش مصرف و پروتئین در فصل سرما، اختلالات حمل و نقل ناشی از بارش برف منجر به کمبود عرضه دام و التهاب قیمت در بازار شده است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو بره نر ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و جگر گوسفندی ۱۹۰ هزار تومان است.

 

 

دادرس گفت:

گرانی گوشت ربطی به صادرات دام زنده ندارد

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه صادرات دام همچنان متوقف است، گفت:دولت به بهانه افزایش قیمت گوشت، صادرات دام را متوقف کرد اما با گذشت دو هفته از این اتفاق، نرخ گوشت تغییری نکرده است

 گرانی گوشت ربطی به صادرات دام زنده ندارد
 

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه صادرات دام همچنان متوقف است، گفت:دولت به بهانه افزایش قیمت گوشت، صادرات دام را متوقف کرد اما با گذشت دو هفته از این اتفاق، نرخ گوشت تغییری نکرده است

افشین صدر دادرس با بیان اینکه صادرات دام زنده از کشور همچنان متوقف است، گفت: متأسفانه گرفتار بوروکراسی‌های پیچیده اداری و مسائلی از این قبیل هستیم و عملاً هیچ کاری از پیش نمی‌رود.

 

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر صادرات دام زنده به بهانه افزایش قیمت گوشت قرمز متوقف شده است، افزود: با این حال شاهد هستیم که قیمت گوشت نیز تغییری نکرده و تعادلی در بازار این کالا ایجاد نشده است.

 

دادرس گفت: دلیل این اتفاق آن است که گرانی گوشت ربطی به صادرات دام زنده ندارد و عوامل دیگری در این اتفاق دخیل هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مناطقی از کشور از جمله استان خوزستان و منطقه فسای فارس چندین رأس دام در قرنطینه نگهداری می‌شوند، افزود: فرایند قرنطینه دام هزینه بر است ضمن اینکه ایستگاه‌های قرنطینه به تأیید دامپزشکی استان‌ها می‌رسند و بعد از آن دام‌ها به این اماکن منتقل می‌شود اما ظرفیت محدودی دارند و نمی‌توان به مدت زیادی دام را آنجا نگهداری کرد.

 

دادرس اضافه کرد: در اواسط آبان ماه دولت مجوز صادرات ۳۵۰ هزار رأس دام را صادر کرد و بعد از پیگیری‌های فراوان صادرات انجام شد اما در میانه راه جلوی آن را گرفتند و در نهایت فقط ۲۰۰۰ رأس دام سبک صادر شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      چرا نمی گویند علوفه ومخارج دامداران چقدر گران شده
      گوشت کیلوی سیصد هم شود باز دامدار ضرر می کند شاید دلال قصاب سود کند اما تولید کننده نه

    • ناشناس ارسالی در

      چه خبر خوشحال کننده ای

    • ناشناس ارسالی در

      چرا قیمت ها را به حال خود نمی‌گذارند اصلأ قیمت گذاری باعث گرانی است،الان گوشت گوسفند کیلویی 136 تومان است شما نظارت کنید تا گران نشود

    • ناشناس ارسالی در

      پچرا این قدر به مردمه بدبخت ظلمو ستم میکنید

    • حسن ارسالی در

      الان علتو رو برف و باران میگند، دائمی ماندن گرانی را بمردم چی میگید؟!!! آیا قابل قبوله؟!!

      • یداله صفری ارسالی در

        شما خیلی زرنگی خودت برو دامداری کن گوشت مجانی مصرف کن سالها از جیب دامدار گوشت یارانه ای مصرف کردید فکر میکنید قیمت واقعی گوشت ۱۴۰تومنه؟خیر قیمت واقعی گوشت ۷۰۰هزار تومنه اما دولت دامدارو سرکوب کرده که با جیب دامدار مردمو راضی نگهداره.قیمت گوشت باید واقعی بشه هر کی هم ناراضی خودش بره دامداری بزنه

    • ناشناس ارسالی در

      بازاردست واسطه ها است دولت به علت نداشتن افراد باتخصص لازم بازار را دردست واسطه ها قرارداده است

    • فهیمه ارسالی در

      ملت هم میدونن زبطی به صادرات نداره ربطی به اب و هوا هم نداره فقط از بی کفایتی مسیولین هستش این گرونی از مدیریت علط است که این شعل کشاورزی ودامپروری که سالیان ساله در ایران رواج داشته الان به ورشکستگی وبدبختی منجر شده

    • محمد ارسالی در

      مسئولین خودشان ودوتا کارشناس بیارن وحساب کنند ببینین با هزینهای تولید قیمت تمام شده یک کیلو گوشت چقدر میشه دامدار داره ورشکست میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      هزار رحمت به روحانی

    • فرامرز ارسالی در

      فقط خجالت خجالت خجالت

    • ستار ارسالی در

      خوب عوضش ما توکار کرملین نماز خوندیم

    • فرزاد ارسالی در

      چرانمی گویید درطی دوسال داروهای دام بیست پنج برابرشدندیاعلوفه ها طی یک سال ده برابرشدنددرصورتی که فقط دام پانزده درصدافزایش یافته است

    • ناشناس ارسالی در

      تورو خدا به داد ما برسید ما دامدار ها داریم نابود میشویم.گوشت کیلویی دویست هزار هم از دامدار بخرن بازم ضرر میکنه.

    • ناشناس ارسالی در

      < مملکت

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه