ارسال به دیگران پرینت

علی نیکزاد گفت:

مبلغ یارانه جدید مشخص شد

علی نیکزاد گفت: قرار است برای ۶۰ میلیون ایرانی به ازای هر نفر ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.

مبلغ یارانه جدید مشخص شد

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی "با نمایندگان" اظهار کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به غیر از گندم و دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف می‌شود و قرار است رقم حاصل از این منابع برای ۶۰ میلیون ایرانی به ازای هر نفر ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.

وی از راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق‌ها ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و قرار است مبالغ مازاد فروش اموال دولتی، بهره‌برداری از معادن و مالیات به این صندوق واریز شده و در مسیر توسعه و پیشرفت استان‌ها هزینه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تغییر فرآیند بررسی بودجه در صحن و کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: قرار شد کلیات لایحه بعد از رأی‌گیری در صحن علنی مجلس در کمیسیون تلفیق و در قالب ۲۰ تبصره مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا یک‌هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان به تصویب برسد.

نیکزاد افزود: از این رقم یک‌هزار و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان جاری و شامل حقوق، دستمزد و صندوق‌های بازنشستگی و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیز ردیف عمرانی کشور است.

وی سهم نفت را در بودجه کشور ۳۸ درصد و مالیات را بالای ۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: دولت در لایحه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی پیش‌بینی کرده که بعید است این رشد اقتصادی محقق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است از محل افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، صنعت، کشاورزی و افزایش بهره‌وری این رشد اقتصادی محقق شود که با این شرایط تورمی امکان تحقق رشد ۸ درصدی وجود ندارد.

نیکزاد با انتقاد از دولت قبلی در برداشت نابجا از بانک‌ها و دامن زدن به افزایش نقدینگی و ایجاد تورم اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تعیین شده و قرار است با ۶۰ دلار فروش نفت روزانه به میزان ۱.۱۰ دهم میلیون بشکه فروش نفت انجام شود که به نظر می‌رسد حتی بیشتر از این رقم امکان تحقق درآمدهای نفتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اعمال مالیات بر عایدی خانوارها اعم از خانه خالی، خودروهای گران قیمت، واحدهای مسکونی گران قیمت بالای ۱۰ میلیارد تومان، مؤسسات کنکور، سلبریتی‌ها و… می‌تواند افزایش درآمد مالیاتی را سبب شود که البته نگرانی‌ها از افزایش این منابع درآمدی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ویژگی ممتاز بودجه سال آینده عدم وابستگی منابع درآمدی کشور به موضوع برجام است هر چند که در صورت تحقق برجام آثار آن در سفره‌های مردم نمایان خواهد شد ولی به هیچ وجه اقتصاد کشور با برجام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گره نخورده است.

نیکزاد در مورد افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه تصریح کرد: دولت باید متوسط افزایش حقوق را از ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد به صورت پلکانی لحاظ کند تا کارمندی که حقوق کمتر می‌گیرد با افزایش بیشتری روبه‌رو شده و آنهایی که حقوق بالایی می‌گیرند، افزایش کمتری را داشته باشند.

وی گفت: بالاتر از افزایش حقوق، کارکنان انتظار دارند تا دولت قدرت خرید آنها را حفظ کند تا آنها توان خرید مایحتاج خانوارهای خود را داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و شکاف ایجاد شده در این زمینه افزود: دومینوی افزایش حقوق دستگاه‌های مختلف به راه افتاده و بعد از معلمان، کارکنان دادگستری و اخیراً نیز جهاد کشاورزی خواستار افزایش حقوق و اجرای قانون تسری شدند که به هیچ وجه با روند شروع شده نمی‌توان عدالت را برقرار کرد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: برای از بین بردن تبعیض در پرداختی‌ها دولت باید کار اساسی انجام داده و با هماهنگی سایر قوا تلاش کند تا پرداختی ۴ میلیون کارمند ایرانی را ساماندهی کرده و تفاوت در پرداختی‌ها را به حداقل رسانده و نظام پرداخت عادلانه را یک‌بار برای همیشه به این غائله خاتمه دهد.

 

 

کارت یارانه؛ کالا جایگزین پول نقد می‌شود؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت باید در مقابل حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایت از معیشت مردم را در نظر بگیرد، گفت: سعی ما بر این است که منابع تبصره ۱۴ را تقویت کنیم چرا که منابع در نظر گرفته شده به خصوص در بحث بهداشت کافی نبوده است.

کارت یارانه؛ کالا جایگزین پول نقد می‌شود؟
 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت باید در مقابل حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایت از معیشت مردم را در نظر بگیرد، گفت: سعی ما بر این است که منابع تبصره ۱۴ را تقویت کنیم چرا که منابع در نظر گرفته شده به خصوص در بحث بهداشت کافی نبوده است.

در محافل رسانه‌ای بحث‌هایی در مورد برنامه ارائه شده دولت در خصوص حذف ارز 4200 تومانی مطرح شده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها دولت برنامه جدیدی اعلام نکرده و همان اعداد قبلی را جهت حمایت از اقشار مختلف پس از حذف ارز 4200 تومانی در نظر گرفته است. در این مصاحبه برای بررسی بیشتر برنامه دولت با سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفتگو شده است.

 

میرتاج‌الدینی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ارائه شده از سوی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی گفت: چگونگی حذف ارز 4200 تومانی در اختیار دولت است. حرف دولت این است که ارز ترجیحی به مرحله‌ای رسیده که حذف آن اجتناب ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی به معنای حذف یارانه‌ها نیست بلکه یارانه‌ها را آشکار می‌کند، گفت: تاکید مجلس این است که دولت برنامه روشنی را ارائه کند و دقیقا مشخص کند که چگونه می‌خواهد از معیشت مردم محافظت و قیمت‌ها را مدیریت کند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکید مجلس بر این است که دولت حتما باید در مقابل حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایت از معیشت مردم را در نظر بگیرد. این کار را نیز باید به صورت کارت یارانه‌ای انجام دهد نه به صورت یارانه نقدی. این بدین معنا است که مردم می‌توانند با استفاده از کارتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، کالاهایی که توسط سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌شود، به قیمت مصوب خریداری کنند.

 

وی تاکید کرد: دولت باید به گونه‌ای مدیریت کند که کالاها به صورت گسترده در سطح جامعه وجود داشته باشد. فروشگاه‌ها نیز با توجه به اینکه این کارت در اختیار مردم قرار دارد، باید تخفیفات لازم را ارائه کنند. این مسئله طرح مجلس است که پیگیری می‌شود و نظر دولت نیز به این طرح نزدیک است.

 

 

با این یارانه خداحافظی کنید

مرتضی افقه: ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نوع یارانه است و با حذف آن مردم باید با آن خداحافظی کنند. حذف آن حتما شوک تورمی وارد می‌کند و تبعات سیاسی و اجتماعی زیادی در پی دارد.

 
 

.

 

 
 با این یارانه خداحافظی کنید

 

 

 

 

در لایحه بودجه درآمدهای مالیاتی دولت مجموعا ۶۲ درصد افزایش یافته است. به باور کارشناسان در میان انوع مالیات‌ها، مالیات بر ثروت کمترین احتمال وصول را در سال ۱۴۰۱ دارد. در مقابل احتمال تحقق مالیات بر حقوق و مالیات اشخاص حقوقی بسیار بالاست. در همین راستا با یکی از اساتید دانشگاه چمران به گفتگو نشتیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

 

 

افقه

 

 

مرتضی افقه در مورد پیش‌بینی دولت مبنی بر افزایش ۶۲ درصدی درآمد مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: اخذ مالیات از تولید ملی باید شکل بگیرد وقتی اگر تولید نباشد و افزایش نیابد عملا رشد ۶۲ درصدی افزایش مالیاتی غیرممکن است. اگر هم بخواهند از بخش تولید و مصرف مالیات اخذ کنند فشار زیادی به بخش تولید وارد می شود و عملا باعث عمیق تر شدن تورم خواهد شد. البته دولت و مجلس مدعی است که می‌خواهند از پایه‌های جدید، مالیات اخذ کنند که به واسطه سیستم اداری ناکارآمد این توان را ندارند که پایه های جدید را شناسایی کنند. بنده خوش‌بین نیستم که حتی نیمی از آن ۶۲ درصد هم محقق شود.

 

 

در بودجه نکات مثبت نیست

استاد دانشگاه چمران در پاسخ این سوال که آیا بودجه ۱۴۰۱ نکته مثبتی دیده می شود یا خیر اظهار کرد: حقیقت این است که هیچ نکته مثبتی در بودجه دیده نمی شود. بودجه سال آینده کاملا ریاضتی است و فشار بر مردم بیشتر از قبل خواهد شد. دولت می گوید دولت قبلی، سفره مردم را کوچکتر کرده و معیشت مردم را به برجام گره زده است. در همین راستا بودجه را به گونه ای تنظیم کرده که بگوید ما سفره مردم را به برجام پیوند نزده‌ایم. اما از راه های دیگر سفره مردم را تحت تاثیر قرار داده است.  افزایش مالیات، حذف ارز ۴۲۰۰ و همچنین کاهش اندک دستمزدها از جمله این راه‌هاست.

 

وی اظهار کرد: عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قطعا سبب افزایش تورم نمی‌شود اما حذف کردن آن ضررهای زیادی به دنبال دارد. عده ای می گویند که حذف نکردن آن سبب تورم می شود. پیش بینی می کنند که دولت ناچار شود از بانک مرکزی وام بگیرد. اما باید حتما توجه کرد که حذف آن تبعات اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت. فقط سبب کسری بودجه می شود.

یارانه در همه کشورها رایج است

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: دولت باید منابع لازم برای حفظ قدرت خرید را تامین کند. یارانه دادن در همه کشورها رایج است؛ به خصوص در کشورهای در حال توسعه. حتی در  کشورهای سرمایه‌داری یعنی در امریکا و اروپای غربی؛ یارانه های متعددی به مردم داده می شود. لذا اختصاص ارز ۴۲۰۰ برای حفظ قدرت خرید و کاهش نابرابری یک نوع یارانه است و با حذف آن مردم باید با این یارانه خداحافظی کنند. حذف این یارانه حتما شوک تورمی وارد می کند و تبعات سیاسی، اجتماعی زیادی در پی دارد.

 

افقه در پایان در پاسخ به این سوال که اکنون در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی اقتصاد را پیش بینی کرده اند، آیا چنین وعده ای محقق می‌شود؟ اظهار کرد: این موضوع را اصلا نباید باور کرد، اکنون رشد اقتصادی صفر درصد است. ما در شرایطی که فروش نفتی خوبی داشتیم به ندرت این رشد را تجربه کردیم و اگر به چنین رشدی رسیدیم کاملا تصادفی بوده است. اگر تحریم ها لغو نشود و پول نفت برنگردد و تجارت در جریان نباشد بدون هیچ تردیدی هیچ گونه رشد اقتصادی‌ای محقق نمی‌شود.

 

سود سهام در سجام

واریز سود سهام در سجام + ویدئو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سال‌های گذشته سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مالی یا همان سجام خبر داد.

واریز سود سهام در سجام + ویدئو
 

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سال‌های گذشته سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مالی یا همان سجام خبر داد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسین ارسالی در

      خواهشن ما یارانه نمی‌خواهیم همون ارز 4200تومن رو حفظ کنین که اجناس 7 برابر نشه اگه مردم حرکت کنن بخاطر ایدولوژی نیست بخاطر فقره

      • ناشناس ارسالی در

        همچین میگی انگار تابه حال این ارز ۴۲۰۰تومانی در زندگیه مردم تاثیر مثبت داشته هرروز شاهد گرانی هستیم چون یک عده گردن کلفت از این ارز استفاده شخصی میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      اقای میرتا ج ادینی اگرواقعان درفکر قشر فقیرجامعه هستی میفهمی که مردم فقیر پول لازم دارن اگربچه شون مریض شدیا خواستن پوشاک بخرن باید پول باشه نه کارت کالا این طرز کارشما کمک نیس تحمیل به فقرا هست شما هرمبلغی میخواهی پول بدید مردم خودشون عقل دارن مدیریت میکنن

      • ل ارسالی در

        سلام از آزمایش و خطا پرهیز و هرکاری رو با برنامه ریزی و نقشه راه باشه برای همه دوره‌ها نه اینکه ی دوره ی جور بعد ی طور دیکه نگاه به کشورهای که مشگلات زیادی داشتن والان ندارن میتونه خیلی کارساز باشه به مسائل ومشکلات مردم توجه کرده و رسیدگی کنید که حل ی مشگل بقیه مشگلات م میتونه حل کنه

    • ناشناس ارسالی در

      تودرعوض مردم اقا تصمیم نگیر ما یارانه مبخواهیم چرا نخواهیم اقا شما خودت یارانه نمیخوای انصراف بده درعوض مردم نظر نده

      • برادر شهید ارسالی در

        سلام -ما خوب یادمون هست زمان رژیم گذشته هم همین بلا را سر مردم میاوروندکه بعد مردم تو خیابانها شعار میدادند(از مرگ بترسید ای کاخ نشین ها --ما گوخ نشینها ز گلوله نهراسیم)

    • رضا ارسالی در

      یارانه غیر نقدی ؟! رانت جدید برای کی ؟!!

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه تان

    • محمد ارسالی در

      در طول تمام دولت ها هنوز سیاست کلی اقتصاد کشور مشخص نشده .واقعا اگر بلد نیستید اقتصاد و بازار معیشیت ملت را مدیریت کنید از سایر کشورها که چنین بحرانهای در دهه های گذشته واشته اند کمک بگیرید.منشا تمام این مشکلات .عدم وجود تخصص هست و مهمتر ان هرج مرج دزدی بی کفایتی. و راند خواری باند بازی و دعوای قدرت میان دولتمردان وسیاسیون هس .تا انقلابی و قاطع کار نشود هزار سال دیگه هم روی خوش نمی بینن ملت. مردم زنده هستن اما زندگی نمیکنن. هیچکس مسئولت نمی پذیرد. و دیوار حاشا بلند تر از اینهاس

    • ناشناس ارسالی در

      از این همه دروغ خجالت نکشیدید

    • سلام.بنده.مستمری.بگیرتعمین.اجتماعی.هستم.وجزآن..یچدرامدی ارسالی در

      د

    • ناشناس ارسالی در

      خداکندمسله برجام با تلاش ومدارا تمام ومردمی تمام این رنجهابردوش دارندتمام بشود واین مستلزم کمی نرمش ومداراست بخدای احدوواحد الان که اینها ترسیده اند باید فیتیله بیاد پایین عمقی اگرفکرکنیم زیادهم نمیشود همه چیزرابه انچه که میخواهیم تمام کنیم مردم اخص حقوق بگیر جماعت الان خسته وراضی بمرگ خود هست اسراییل این بزر ناپاک زیاد بدش نمیاد گردخاک حرامزادگی بپا کند امریکا درواقع باسرمایه اسراییل هست که درتولید اسلحله وغیره بودجه خودرا پیش میبرد ودلشان بحال ما نمیسود هیچ بلکه اسلحه باید بفروشد وایجاب میکند روی به مردم خود کنیم وباشورونشاط مردم را شادوپشتوانه محکمی به حمایت خودتجهیزکنیم ولذا تلاش برای خود راپیشه کنیم ازهمه کشورهایی که فقط دنبال منافع خودهستند زیاد دل نبندیم که بود ونبودشان درواقع همانکه رهبر کبیر فرمودند باشیم که هرچه کم محلی بشوند قطعا بیشتر ما ایرانی ها را تحت عنوان جمهوری اسلامی باابهتر تروتاثیرگذارتر خواهند شناخت

    • ناشناس ارسالی در

      دولت هم دراین خصوص منگ مونده مجلس هم منگ مونده خودشان هم نمیدانند چکار میکنند وچطوری این کاررا بکنند از انجائی که دولت ومجلس خوب میدونند بعد از برداشت این ارز گرانی بیداد خواهد کرد سرمایه داران تشنه وفرصت طلب ایران پدراین ملت را خواهند دراورد چون دولت عرضه کنترل را ندارد مملکت هردمبیلی خواهد شد ازاینور هم میترسن صدای مردم دربیاد،ولی صدای مردم ترس ندارد از انجائیکه نفس ملت را بریدن صدایی از ملت درنمیاد،حالا دولت ومجلس به گریه زاری ملت گوش نکنن کارشان،را بکنند مثل عروسی دردم حجله به شوهرش گفته بود به اذیت شدن وگریه من نگاه نکن توکارتو بکن،مردم منتظرند

    • اکبرعسکری شاهرخ ابادی ارسالی در

      سلام ازهمه ادارات حهت اضافه شدن حقوق نامبرد غیرازبازنشسته هامن بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی هستم برجی پنج میلیون دریافتی هست دوتابچه لیسانس وفوق دیپلم بیکاردارم خودم مریض وعیالم خانه دارمریض وبرجی یک میلیون پول داروویک میلیون پول وام میدم بابرجی سه میلیون زندگی نه مردگی میکنم پارتی ندارم بچه هام میبردم سرکارکاشکی کسی پیدامیشدمردانه پارتی بازی ازمیان برمیداشت به امیدانروز انشاا...والسلام

    • آره هرچی ارسالی در

      شما یارانه ندادین همچیز رفته بالا آدم از زندگی سیر میشه با این قیمت‌ها

    • هرچی ارسالی در

      اگر می‌خواهید کمک کنید پول بدهید نه بن کارت اگر قرار بن کارت بدهید هیچی ندهید بهتر است ما جنس و کالا نمی‌خواهیم پولش را بدهید

      • مصطفی ضحاکی ارسالی در

        گل گفتی جوانان همه خسته شدن از دست شماها اخه من تا کی طرف شمارو بگیرم انقدر به ما تیکه می اندازن

    • ناشناس ارسالی در

      صدوده هزارتومن‌دیگه‌‌تواین‌گرونیوتورم‌‌پول‌4کیلوسیب‌زمینیم‌نیست‌گدایی‌کنی‌درآمدش‌بیشترازاین‌یارانیی‌هست‌که‌شمامیخایدبدین

    • اناری ارسالی در

      ای خدا اینقدری که این یارانه خون به دل مامردم کرد.هیچ دشمن خونخواری نکرد.

    • ناشناس ارسالی در

      به جز یارانه 45 تومن 110 تومن دیگه میدن

      • کمونیست ارسالی در

        بهمین خیال باش

      • ناشناس ارسالی در

        آره

    • سالارهادی زاده ارسالی در

      شما مثل اینکه دنبال شر هستین باحڋف این یارانه عمدا به جنگ مردم میشتابین این چه معنا داره وچرا غیرتخصصی کارمیشه چرا ازاساتید معروف اقتصاد کمک نمیگیرید اگه اینو ندارید لااقل از نیروهای حافظ امنیت نظرخواهی کنید که اثارش چیست خداوند به مردم رحم کند واز شماها نڱذرد

      • چیکار داری به اسم من ارسالی در

        😂😂😂😂😂😂😂۴۵هزار تومن هم از ما نگیری رئیسی

      • نوراحمد عیسی زهی ارسالی در

        سلام خواهشا دیگع مملکت را ویران نکنید یارانه پیش کش شما دولت مردان،بزارید مردم زندگی ساده خودشان را بکنند

    • ناشناس ارسالی در

      ای خدا اینا دارن چه بلای سر مردم میارن یه کیسه ١٠ کیلوی برنج شده ۴٠٠ هزار اما اقایان دارن دم از یارانه ١٠٠ تومنی میزنن اقا ما رو با کشورای اروپای مقایسه نکنید اونا درامدشان زیاده ما از صبح تا شب سگ دو میزنیم نمی تونیم یه غذای خوب بخوریم بخدا

      • ی ایرانی غمگین 😭😭💔💔شکسته ارسالی در

        باسلام بنظرم من بجای حذف ارز بایدمسئولینی که عرضه کنتول کشورو ندارن حذف کنن آ/b>

    • رضا خوی ارسالی در

      جمهوری اسلامی

    • کمونیست ارسالی در

      بازار دزدی خوب رونق گرفته>

    • ناشناس ارسالی در

      میخام صدسال سیاه یارانه ندین قیمت ها رو حداقل از این بالاتر نبرین اگه این ارز رو بردارین بخدا تورم خیلی میره بالا ودودش تو چشم خودتون میره مردم دیگه از شماها متنفرن

    • مهدی ارسالی در

      وای به حال مردم که روزای سختی در پیش داریم 110هزار تومان میدن ولی با این پول واقعا مردم بی نیاز میشن به نظرتون بعد اینکه اجرایی شد و اجناس گرون شد 110 هزار تومان در مقابلش چیزی میشود 110هزار تومان یعنی 3 یا 4 دلار
      از الان فاتحه ملت خونده شد

    • درستکار ارسالی در

      جمع کنید این یارانه یارانه چهل پنج تومانی احمدی نژاد الان باید بااین تورم وگرونی نفری پانصد هزار تومان بازم کمه صد هزارتومان به شماخودتان یه روز می تونی باهاش خرید کنی که لطف درحق مردم می کنی جمع کنی احمدی‌نژاد اگه اون موقع یارانه چهل پنج تومانی داد می شد یه هفته بخورید

    • ناشناس ارسالی در

      شرمنده زنبچه هاتون بشین

    • میرقاسم موسوی بازنشسته ارتش بادرجه سرهنگ. ارسالی در

      به خای تنها قسم این ها با این کار مردم و میکشند در عوض مردم صبرشون لبریز شده من خودم بچه روستا هستم باز نشته مرز نشین تمام مردم این روستا مسلح هستند به پیر وپیغمبر ۱۸۰۰ خانواره همه تصمیم گرفتیم بیاییم تهران اونجا همه چی معلوم میشه.درست ۳۵۰۰ نفر همه جور اسلحه جنگی داریم دیگه مرگ باشرفتر از این زندگیه.

      • شاتان اسدی ارسالی در

        فقط مونده امام زمان بیاد نسل بی رحمان رو منقلض کنه یا حق

      • ناشناس ارسالی در

        کم ظلم کنید مرگ حقه وعذاب الهی بترسیدبدبختا

      • شاتان اسدی ارسالی در

        🐪🐪

    • ررر ارسالی در

      خواهش میکنم یارانه روزیادکنیدماپولش بدردموم میخوره کالای یارانه بدردمون نمیخوره

    • ناشناس ارسالی در

      ترا به خداوند کاری کنید که مردم فقیر و کارمند بیشتر از این شرمنده خانواده نشن،یک کارگر یا کارمند،بازنشسته بیکار مستاجر را در نظر بگیرید ببینیدچه جوری منتظریک لقمه نان خالی هستند به خدا قسم اینقدر بدبختی گرانی بی ارزشی پول رادیده ایم دیگرنمیدانیم چکار کنیم بچه کوچک،ندارم،گرسنگی،بی پولی بی لباسی متوجه نیست فقط ما شرمنده ایم. اون هم تاکی(در دل برای زیرخاک)خدایا خودت دادرسی به دادمان برس#الهم العجل فرج#

    • جوادقائمی ارسالی در

      تورا خدا به داد مردم برسید.از مجلس خواهش میکنم دور هم جمع نشوید قانون و تبصره برای خودتان به رای بگذارید.به داد مردم برسید مردم تا دیروز با یک کیلو سیب زمینی شکم بچه هایشان را سیر میکردند الان همان را هم نمیتونن بخرند فقط به داد مردم برسید روز به روز سفره مردم کوچک تر میشه وهیچ کاری نمیکنید مردم خوبی داریم مجلس عزیز خواهش میکنم به داد فقرا برسید واقعا اگر قراره ارز4200 قطع بشه سریع به مردم فکری بشه.

    • صابر ارسالی در

      سلام،نخسته،بحث حذف یارانه کالاهای اساسی یک بحث خلاصه شده وکوتاوکوچک نیست،شماداریددرمورد حذف بزرگترین یارانه وبهتربگم مهمترین عامل نگهدارنده قیمتهای کالاهای اساسی داریدبحث میکنید،سوال اساسی از رییس جمهور وکابینه به اصطلاح اقتصادی چراگیردادن به این ارز ومورد به این مهمی؟وچرااین موقع؟چراموقعی که ازین ارز اقازاده ها ورانتخواران محترم موی مصنوعی وناخن مصنوعی وپالان خر واردمیکردن جلوی این افرادگرفته نشدوبیت المال که مال مردم بودوهست ولی هیچ خیری ازش ندیدن گرفته نشد؟چرا پرونده سازمانها وشرکتها واشخاصی که ارز مفت که برای نان مردم وغذای مردم هست رو گرفتن وحیف ومیلش کردن تحت تعقیب ودستگیرواعدام ومجازات نشدن ولی امسال مظلومین وذم دستگیرواعدام شدن،چراامسال سیف وعراقچی حکم سبک میگیرن ویه دلار فروش خیابونی ویه دروغ پرداز مثل ذم اعدام میشن،حذف ارز حمایتی یک حماقت ویک دلیل بزرگ براین مسله س که مردم برای نظام وحکومت هیچ اهمیت واعتباری ندارن ،اصلا بحساب نمیان،اگرغیرازین بود راحت میتونستن هفت یاهشت قلم اساسی رو باهمون ارز ولی بدست اهلش میسپردن ونظارت دقیق ومستمر برعملکردش میداشتن وبیشترازین بمردم فشار نمیاوردن،اگر نبود پول بهانه س ،اینهمه هزینه های ساخت اتم واینهمه هزینه های ساخت موشک وادوات غیرمفید برای مردم چه سودی داره،یک سوال اینهمه تحریم واینهمه دشمن تراشی واینهمه هزینه برای این راه چه سودی برای مردم داره ،ازخودنویسنده این گزارش،فواید ساخت اورانیم یارادیواکتیو های باقلبلیت بمب سازی چه سودی برای شمایاخانوادت داره ؟برید فیلماهای مربوط به ساخت وتامین ونگهداریشو ببینید اونوقت میفهمید هیچچی جز ضررنداره حتی زباله هاش هم برای حیات کره زمین مضروکشنده هست وماهمچنان برای ساخت چنین مواد خطرناکی باتمام جهان درحال جنگیم ودشمنی ،اساسامابرای ساخت ادوات جنگی باقابلیت کشتاربالادرحال عداوت هستیم نه چیزدیگری،هیچکس بامابخاطر توسعه ماشین الات صنعتی مفیدوساخت خودروهای پیشرفته وتوسعه کشاورزی وتوسعه روشهای ابیاری وحفاظت ازآب که حیاتیست ویاتصفیه ابهای شور دریاواستفاده ازان برای کشاورزی بروشهای پیشرفته امروزی دشمن نیست هیچکس بامابرای اینکه میخاهیم درزندگی مردم پیشرفت ورفاه وشادی ایجادکنیم دشمن نیست،خودتون قاضی،اونقدری که مابرای دشمنی وادامه این دشمنی وایجادجنگ ونفرت داریم هزینه میکنیم،اگربرای پیشرفت خودمون وزندگی مردم خودمون هزینه وتلاش میکردیم خداشاهده امروز قطب صنعتی،کشاورزی ویکی ازپیشرفته ترین کشورهای جهان بودیم که ژاپن وآمریکا حسرتمون میخوردن،ولی حیف،حیف که این اهداف مقدس هیچجای تفکر بزرگان ومسولان این مملکت نبوده ونیست،باباماازیه بارون میترسیم که سیل نبرتمون،یه خیابون بایه اسفالت درست تواین مملکت نیست یه فاضلاب درست نداریم اونوقت هی میدویم میریم سراغ مردم حذف بزرگترین یارانه معیشتی مردم میدونید یعنی چییییی؟یعنی یک لیتر روغن خوراکی میشه صدهزارتومان،بعدراحت مینویسی اثار تورمی،حذفش یعنی اتم زدن بزندگی مردم دلتونم باصدتمن یارانه خوش نکنید قیمت یه لیتر روغن میشه،مجلس اگرمردمی هست دو کار اساسی باید بکنه لیست کالاهای حمایتی باارز4200تعریف بکنه که واقعااساس کارن،دوم اجباردولت به مصالحه باکشورهای دیگه وخاتمه دشمنی باخداوخلق خدا ویادمان نرود مامسلمانیم یعنی باخدا وبرای خداومسیرخداوندازخدمت بخلق خداوند میگذرد،باشد که خداوند عقلی بمدیران ومسولان مملکت بدهد

    • ناشناس ارسالی در

      هرکاری که شمامیخواین انجام بدین غیرتخصصی هستش چون توکشورما هیشکی سرجاش نیست وعمرا اگه این مملکت درست بشه

    • ناشناس ارسالی در

      این حرف وحدیث ها ی تکراری را که چند ماهه مرتب اطلاع رسانی میکنی ولی تجرا نشده واگر هم عملی بشود ماهها طول میکشد امیواری دادن به ملت مستضعف

    • تو ارسالی در

      به۸۵میلیون نفربایستی به هر نفر حدود۴۶۰ هزارتومان ماهیانه بدهند وگر نه سر مردم کلاه میرود وحذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط یه منبع درامد برای دولت و سوءاستفاده از ان میشود مردم هم باید مابقی را از جیب خودشان بدهند یعنی گرانی وبدبختی

    • ابوالفضل ارسالی در

      ببخشین از ۱۱۰ تا ۴۶۰یا ۵۶۰ که اختلافش خیلی میشود ....شما چرا از اول هر حساب کتابی که برای ملت میکنید ...به سمت خودتون چرب تره میشه توضیع دقیق تری به ملت بدین... شما همه عاقلین .ً...مردم....

    • ناشناس ارسالی در

      همه چیزو خداوند میبیند

    • شاهرخ ارسالی در

      ۱۱۰تومانتون....به گدا بدی قهر میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      دست از سر مردم وردار شر مرسان ما را به خیر تو امیدی نیست

    • علیرضا نیکرو ارسالی در

      یارانه نقدی نفری 500 هزار تومان از فروردین 1401
      حذف ارز 4200
      بنزین لیتری 5 هزار تومان
      به صورت آزاد و تک نرخی

    • ناشناس ارسالی در

      کارت یارانه اصلا با بازار بدون مدیریت ایران سازگار نیست.
      هر مقدار قرار باشد یارانه بدهید باید نقد باشد.

      در نوع مشابه نیک کارت هستند
      فروشندگان کالای خانگی واقعا بی انصافی می کنند و هر جنس را درست دوبار قیمت فروش نقد عرضه می کنن.

    • ناشناس ارسالی در

      پدرجان این یارانه رو بی خیال بخدا ازبس د رباره یارانه از این شاخه به اون شاخه پریدن باور کنید به جای دولت ملت خسته شدن.

    • بازنشسته ارسالی در

      با کمال ادب آقای نیکزاده این حرفها دهان شیرین نمیشه شما اصل ول کردید به فرع افتادید قیمت ها بیارید پائینی و ارز ۴۲۰۰قطع نکنید دارید من ضعیف به طرف گدایی می برید جنس بیارید پائین طبقه حقوق بالا مثل شما و هم نوع شما از خدا میخواهند ارز۴۲۰۰قطع بشه ولی این کار نکنید بزارید دعای خیر مردم پشتان باشه

    • ناشناس ارسالی در

      شما هایی که انتقاد میکنید بدونید این انتقاد ها در نقشه ای که انها برای شما کشیدن هیچ فرقی نداره و همه رئیس‌جمهور ها و دولتهای اینده و گذشته به هیچ عنوان به نظرات شما هیچ اهمیتی نمیدن از نظر من یارانه، فقط برای خورد کردن و زیر سوال بردن ما هستش

    • تاواریش ارسالی در

      با سلام اگه یارانه سال ۱۳۸۹ رو که ۴۵۵۰۰ هزار تومن بود الان با این قیمت دلار باید دولت نفری حداقل ۱۲۰۰۰۰۰هزار تومن یارانه بده که جبران بشه یارانه دادن که نان و برق و گاز مردم آزاد بشه ،که الان بعد یازده سال نه تنها یارانه اضافه نشده بلکه همه چیز جز دارو و کنجاله آزاد شده که همون ارز ۴۲۰۰ که به دارو و کنجاله میدن هیچ تاثیری روی قیمت اقلام دارویی و لبنیات و مرغ نداشته در کل مدیریت نیست و هیچ ربطی به یارانه دادن و ندادن نداره

    • ،، ارسالی در

      برید همگی بمیرید از دم

    • ناشناس ارسالی در

      اینم نتیجه ش

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام اصل کار را ببینید کجاست نه اینکه گهی ماشین را ببرید بالا یا هر کالای دیگه گره در ضعف مدیریت هست اقتصاد پایدار باید ریشه عمیق داشته باشد نه اینکه دم ساعت اجناس بپرد بالا دنبال آرامش وثبات واقعی در بازار باشید نه فقط در شعار دادن که این را از این بگیریم به اون بدهیم این اقدامات اقتصاد را فلج وبه دنبالش تورم شدید وتشنج بازار به همراه دارد

    • ناشناس ارسالی در

      چطوره دولت روحانی دوسال ارز۴۲۰۰را داد ولی ریسی ودالدستش از روز اول که امدن گیردادن به این مثلی که از جیب پدرشون میخان بدن

    • حمید ارسالی در

      مردم در بدبختی زندگی میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      صد رحمت به اقای حسن روحانی که قدرشو ندونستیم اون موقع برنج ۱۶۰ بود روغن 6۰ بود رب گوجه ۱۵ بود حبوبات ۲۵ تا الی ۳۰ بود الان چی برنج رفته ۴۸۰ روغن ۱۲۰ خدایا این چه زمونه ای شده هرکس بلند شد ریاست مردم بیچاره میشه ما که دیگه خسته شدیم

    • Amir ارسالی در

      اینه مملکت داریتون

    • کارگر بدبخت ارسالی در

      فقط یک کلام خدا لعنت همتونو مار بدبخت کردید شرمنده بچی مریضم هستم که مشکل کلیه دار ولی منه خاک برسر پول دوا دکترشو ندارم آه این بچه شمارو گرفتار میکنه بی شفایی دورزد تا کی میخواید مثل زالو خون مردمو بمکید

    • مادر ارسالی در

      من مادرسه تادخترم خودم سرطان دارم وخانه دارمست اجردختربزرگم توخونه های مردم کار می کنه تاازگشنگی نمیریم خدا زلیل کن مسولین وبه روز سیاه بشینین گرفتاربشین مردم خسته شدن وای به اون روزی

    • A ارسالی در

      شما فقط فکر کارمند نباشید کارگر روزمزد که در این زمستان روزی هزار تومن درآمد نداره چه خاکی به سرش بریزه. ولی به خدای واحد یک ماه من هزارتومن درآمد نداشتم کار نیست یک متر برف باریده بیایدمیدان کارگران اسلام آباد غرب روببینید.بعد بگید به هر نفر صد هزارتومن میدیم.نفری یک میلیونم بدی بداد این کارگرا نمیرسه آقای که اون بالا نشسته اید.تا حالا شرمنده زن وبچهای نشدی وقتی غروب دست خالی میری خونه و همگی با چشمی اشکبار لبخندی میزنن و میگن خدا بزرگه. فردا.ولی من میگم خدا بزرگ نیست.اگر بود تا حالا پدر شما رو درآورده بود.

    • بیگانه ارسالی در

      من با 4 تا بچه دارم زندگی میکنم یارانه با حقوق شوهرم کفاف زندگیمم نمیده کرایه نشین با وام ازدواج رهن خونه مو دادم قسط همون وامم یکسال نتونستم بریزم بعد یارانه میخوان اضافه کنن چند ماه تمام جنس ها گرون شده این یارانه رو به کدوم دردمون بزنیم هیچی نمیشه هیچی.

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه باید نفری یه تومن بشه حداقل این پولها دردی از ما دوا نمیکنه .. بی لیاقت ها از صبر مردم سوء استفاده نکنید ما هم صبرمن حدی داره

    • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

      با این صد و ده هزار تومانی که بهت میدن، یک کیلو تخم مرغ که با قیمت ارز آزاد بخری، این مبلغ یارانت تموم میشه! اون وقت روغن و مرغ و لبنیات و قند و شکر و ... همه ی اون کالاهایی که ارز ترجیحی بهش تعلق می گرفته رو برو با قیمتهای فوق گران سرسام آور بخر! اینم یه ارزونی دیگه!!! دولت به فکر درآمدش از جیب مردم ناداره یا ارزونی برای اونها؟!

    • بهروز ارسالی در

      مشکل فقط پرداختیه کارمندای دولته؟!
      مگه چند در صد خانواده ها سرپرست خانوارشون کارمند دولتن ؟؟؟؟
      شرایط برای کارمند دولت مشکله برای کارمندا و کارگرای بخش خصوصی خوبه !!!؟؟؟
      حقوقشونو ک سر تایم میگیرن
      انواع و اقسام وام و بن و کارت فلان و تعاونیو .... ک در خدمتشونه
      اوتوقت بخش خصوصی باید کتر کنه تازه حقوقشونو یک ماه یکماهم دیر بگیرن . حرفن بزنن همون قرار داد یکماهرم نمیبندن باهاشون
      مثل برده هن ک باید کار کنن

    • ناشناس ارسالی در

      سلام. شما متوجه شدید چی میشه یارانه۴۵۵۰۰و معیشتی تقریباً۵۵۰۰۰ سرجمع حدود۱۰۰هزار تومان برای هرنفر.حالا میخوان یارانه بیست میلیون نفر رو حذف کنند.یارانه بیست میلیون نفررواگه به شصت میلیون نفر باقیمانده بدهند نفری حدوداً پانزده هزارتومن میشه.یعنی جمعاً۱۱۰هزارتومن به شصت میلیون نفر.یعنی کلاه به کلاه

    • جواد ارسالی در

      خسته شدیم از گرانی مثل کشور عربی یارانه بدید تا مردم زندگی کنند

    • قاطی ارسالی در

      با هزاران میلیارد دلار سرمایه که مال مردم ایران هست دارید کیف میکنید الان باید ارزش پول ما با ارزشترین پول جهان بود دلار ۳۰هزار تومان خجالت نمیکشید میگید ۱۱۰هزار ماهی یک دانه مرغ نمیشه باهاش خرید هر نفر ماهی ۴دلار واقعا باعث شرم و تاسف است باید تمام دنیا الان به حال مردم ایران غبطه میخوردند نه مردم در فقر دست وپا بزنند با این همه ذخایر ملی که حق ۸۰میلیون ایرانی هست نه یه عده ای انگشت شمار که دارن همشو میدزدند و میخورن.

    • ناشناس ارسالی در

      مرگ بر خیانت کارها

    • ناشناس ارسالی در

      دولت بی رحم خدا انشاالله شمارا شرمنده کنه

      • آرش ارسالی در

        همشون مفتخور وبی رحم و نوکر روس وچین وانگلیس حتی همون آقاشون

        ولایت فقیه وقیح میگم

    • مانی ارسالی در

      یارو 800ملیون حقوق میگیره بعد این سایتا مارو با چی مسخره میکنن..

    • مصطفی ارسالی در

      لطفا بخوانید

    • Ahmadsaid ارسالی در

      از زمان شروع دولت جدید هیچ کار مثبتی در زندگی مردم رخ نداده فقط مانور یارانه بیشتر انجام می شود جالب این جاست که مجلس انقلابی که با سلام صلوات فراوان آمدن تا جلوی قیمت پراید ۹۰میلیونی در شروع این مجلس رابگیری قیمت آن را به ۱۸۰میلیون رساندن چون سال آخر مجلس است واگر مثبتی انجام ندادن فقط هر روز یکی مصاحبه می کند دولت قبل این کار را کرد مردم رابه بورس فراخواند و......الان فکر میکنند با افزایش یارانه در زندگی مردم شق القمر کردن شما وظیفه تان است ریس جمهور و وزیر اقتصاد و معاون اقتصادی ریس جمهور را به خاطر عملکرد بورس باز خواست کنید مردم یارانه نمی خواهند همش براخودتان

    • اکبر ارسالی در

      یارانه 110 هزار تومانی بخوره تو سرتون، شما ارز 4200 تومانی رو که بردارید، فکر کردید فقط اقلام مورد نیاز گران می‌شوند پس بقیه اقلام چی، برید خودتون رو مسخره کنید با یارانه 110 هزار تومانی، فقط دارید با این کار کار خودتون رو راحتر میکنید، همه جوره دست کردید تو جیب مردم، شما اگر راست میگید یارانه رو به صورت دلار به مردم بدید تا حق به حق دار برسه نه اینکه به تومان، شما کمه کمش باید حداقل یک یارانه نفری 500 هزار تومانی به مردم بدید نه 110 هزار تومانی، بروید و درست فکر کنید مردم بازیچه دست شما نیستند، به خاطر معیشت بد و ضعیف کلی مریضی گرفتند و پول درمان ندارند.

    • ناشناس ارسالی در

      وجدان تون کجارفته ها با این همه گرانی اجاره خانه ها خورد خوراک به کجای زخم ما زنان بچه های بی سرپرست می خورع ها بکید
      کاری کردید بچه هامون نمی تونن یع غذا گرم یا لباس گرم داشته باشن چ برسه مدرسع برن همش دروغ میگید

    • ناشناس ارسالی در

      شما سیب زمینی از کیلو سه هزار پانزده هزارش کردید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام فقط یک کلام عجب صبری خدا دارد,عجب صبری ماداریم،

    • ناشناس ارسالی در

      عجب صبری خدا دارد،عجب صبری ما هاداریم،

    • ناشناس ارسالی در

      اگر نمی‌توانید کشور را اداره کنید ول کنید بهتره من سه میلیون پونصد حقوق میگیرم دو میلیون اجاره میدم چه کار کنم برم دزدی خوبه

    • ایمان آینه ارسالی در

      بخدا مرگ یا زندگی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه