ارسال به دیگران پرینت

بلینکن: وضعیت اوکراین یک بحران با پیامدهای بین المللی است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در آلمان ادعا کرد که وضعیت در اوکراین فراتر از یک درگیری میان روسیه و ناتو است و بحرانی با پیامدهای بین المللی است. وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد که "هرگونه تجاوز جدید از سوی مسکو به همسایه خود (اوکراین) با "پاسخ سریع، شدید و متحد" از سوی واشنگتن و شرکای آن مواجه خواهد شد.

بلینکن: وضعیت اوکراین یک بحران با پیامدهای بین المللی است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در آلمان ادعا کرد که وضعیت در اوکراین فراتر از یک درگیری میان روسیه و ناتو است و بحرانی با پیامدهای بین المللی است.

[ارسال بسته و مدارک به هر کجای دنیا چقدر میشه؟ آنلاین قیمت بگیر.]

ارسال بسته و مدارک به هر کجای دنیا چقدر میشه؟ آنلاین قیمت بگیر.

پیشنهاد امروز

[Yektanet: Vaccine]

به گزارش "اسپوتنیک"، بلینکن پس از دیدار خود با آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: به همین دلیل است که آمریکا و شرکای آن در اروپا بر تحولات اوکراین متمرکز شده‌اند. این تحولات بزرگتر از درگیری بین دو کشور و بزرگتر از درگیری بین روسیه و ناتو است. این یک بحران با پیامدهای جهانی و نیازمند توجه و اقدام جهانی است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد که "هرگونه تجاوز جدید از سوی مسکو به همسایه خود (اوکراین) با "پاسخ سریع، شدید و متحد" از سوی واشنگتن و شرکای آن مواجه خواهد شد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از مسکو خواست تا «گام‌هایی فوری برای کاهش تنش» بردارد و هشدار داد که هرگونه «رفتار تهاجمی یا تجاوز بیشتر» روسیه با «عواقب جدی» مواجه خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد: این مسئله چیزی کمتر از حفظ صلح در اروپا نیست. برای ما این یک امر حیاتی است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا فردا با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در ژنو دیدار خواهد کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین، چهار فرد اوکراینی مرتبط با روسیه را تحریم کرد.

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد، در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با رهبران اوکراین و همتای روس خود به اروپا رفته، واشنگتن در حال آماده‌سازی تحریم‌های مالی علیه حامیان روسیه در اوکراین است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه