ارسال به دیگران پرینت

اولین ربات هوشمند خودران چین برای واکسیناسیون معرفی شد

چین یک ربات هوشمند خودران برای تزریق واکسن معرفی کرده است.

اولین ربات هوشمند خودران چین برای واکسیناسیون معرفی شد

چین یک ربات هوشمند خودران برای تزریق واکسن معرفی کرده است.

به گفته توسعه دهندگان چینی، دانشگاه Tongji اولین ربات خودران را برای واکسیناسیون بدون سوزن در چین منتشر کرده است که در خط مقدم روند جهانی فناوری تزریق بدون دخالت انسان قرار دارد.

چی پنگ، استاد ارشد تیم تحقیق و توسعه دانشگاه tongi روز دوشنبه به گلوبال تایمز گفت این ربات می‌تواند به طور خودکار مناسب‌ترین محل تزریق را در بدن انسان با استفاده از دوربین برای عکاسی از بدن از طریق الگوریتم تشخیص مدل سه‌بعدی شناسایی کند.

این ربات که Houyi نام دارد، بر اساس نام یک کماندار افسانه‌ای چینی نامگذاری شده و می‌تواند واکسن‌هایی را با کارایی بالا تزریق کند و از شیوع کرونا جلوگیری کند. این ربات یک لوله یکبار مصرف با دارو را روی محل تزریق فشار می‌دهد و گیرنده هیچ دردی احساس نمی‌کند. برخی از آزمایشگاه‌ها در ایتالیا نیز از واکسیناسیون بدون سوزن برای کرونا استفاده کرده‌اند.  

در نوامبر ۲۰۲۱، یک شرکت کانادایی Cobionix اعلام کرد که اولین ربات تزریق واکسن در جهان را ساخته است که می‌تواند واکسن‌ها را به صورت مستقل، بدون درد و بدون سوزن تجویز کند. تزریق بدون سوزن در مقایسه با تزریق سوزنی مزایای مختلفی دارد. به عنوان مثال، برای افراد مبتلا به "سوزن هراسی" بی خطر است و خطر خراشیده شدن توسط سوزن را در پی ندارد.

این ربات، همچنین می‌تواند پاسخ ایمنی بدن را افزایش دهد، زیرا واکسن را در زیر پوست یا ماهیچه توزیع می‌کند، بنابراین منطقه تماس بین واکسن‌ها و پوست یا عضلات را افزایش می‌دهد.      

این ربات برای تزریق سریع و مداوم مناسب است.  با این ربات، تزریق دارو را می‌توان در عرض نیم ثانیه تکمیل کرد و دقت آن به ۰.۰۱ میلی لیتر می‌رسد که می‌تواند برای نیاز‌های مختلف واکسن برای دوز تزریق اعمال شود.

علیرغم پتانسیل بزرگ ربات‌ها در بخش مراقبت‌های بهداشتی، ربات تزریق واکسن بدون سوزن هنوز در مرحله نمونه اولیه است و ایمنی و اثربخشی بالینی آن باید از طریق آزمایشات کنترل شده تأیید شود، ربات‌های پزشکی به یکی از تجهیزات ضروری برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تبدیل خواهند شد و بار کاری کارکنان پزشکی را کاهش می‌دهند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه