ارسال به دیگران پرینت

هواپیما | کرمان | روستای سلطان آباد | باند شنی

فرود اضطراری یک هواپیمای کوچک مسافربری در کرمان؛ حال همه مسافران خوب است

یک فروند هواپیمای کوچک مسافربری به‌علت شرایط بد آب‌وهوا مجبور به فرود اضطراری به‌روی باند شنی روستای سلطان‌آباد شد.

فرود اضطراری یک هواپیمای کوچک مسافربری در کرمان؛ حال همه مسافران خوب است

یک فروند هواپیمای کوچک مسافربری به‌علت شرایط بد آب‌وهوا مجبور به فرود اضطراری به‌روی باند شنی روستای سلطان‌آباد شد.

صبح امروز یک فروند هواپیمای کوچک شرکت هواپیمایی ماهان به‌علت شرایط بد آب‌وهوا مجبور به فرود اضطراری به‌روی باند شنی روستای سلطان‌آباد شد که به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا و نبودن دید کامل، در انتهای باند منحرف و سپس در زمین‌های کشاورزی جنب باند در گل‌ولای متوقف می‌شود.

حمید منظری توکلی فرماندار ارزوئیه با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: این هواپیمای کوچک حامل 18 مسافر از کارکنان شرکت هواپیمایی ماهان و 4 خدمه پرواز بوده است.

وی با بیان اینکه سفر این افراد به استان کرمان برای مأموریت کاری و بازدید از گلخانه‌های هواپیمایی ماهان بوده است، گفت: این هواپیما قصد فرود به‌روی باند شنی روستای سلطان‌آباد را داشت که به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا و نبودن دید کامل، در انتهای باند منحرف و سپس در زمین‌های کشاورزی جنب باند در گل‌ولای متوقف می‌شود.

فرماندار ارزوئیه با ابراز "این حادثه ساعت 9 صبح امروز اتفاق افتاده است" گفت: حال همه مسافران و خلبان این هواپیما خوب است و به کسی آسیبی وارد نشده است و اکنون تلاش برای کمک و هدایت هواپیما به باند صورت می‌گیرد.

 

آداب رفتار در هواپیما، کارهایی که نباید انجام بدید | پابرهنه نباشید

کارایی که کسی بهت نگفته نباید تو هواپیما انجام بدی

اگر میخواهید مسافرت هوایی داشته باشید، باید نکاتی را در زمان مسافرت با هواپیما رعایت کنید تا سفری امن و بدون ریسک داشته باشید.

کارایی که کسی بهت نگفته نباید تو هواپیما انجام بدی
 

آداب رفتار در هواپیما، کارهایی که نباید انجام بدید

سفر کردن با هواپیما استرس و هیجان خودش را دارد. شاید برای اولین بار باشد که می خواهید با هواپیما سفر کنید پس حتماً این قسمت را تا انتها مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه اشتباهاتی را نباید داخل هواپیما انجام دهید تا پرواز بهتری داشته باشید.

 

پابرهنه نباشید

بعضی از افراد عادت دارند که داخل هواپیما پا برهنه راه بروند اما انجام این کار به دلایل مختلف اصلاً درست نیست زیرا ممکن است آثاری از خون یا استفراغ هم در هواپیما وجود داشته باشد و به طور کامل تمیز نباشد. به همین دلیل نباید این ریسک را بکنید.

 

حالت تهوع

 

قهوه، چای و نوشیدنی های سرد نخورید

داخل هواپیما هرگز قهوه یا چای ننوشید و یا چیزهای خنکی نخورید زیرا هر گونه چیز آبکی موجب می شود که مجبور شوید زیاد به دستشویی بروید و این باعث می شود که در هواپیما احساس ناراحتی نکنید.

 

اگر خوراکی روی زمین افتاد، آن را نخورید

بسیاری از افراد فکر می‌ کنند که کف هواپیما تمیز است اما کف هواپیما کثیف تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به همین دلیل اگر هر گونه خوراکی روی زمین افتاد، هرگز آن را نخورید و سریعا آن را دور بیندازید.

 

دکمه فلاش تانک دستشویی را بدون دستمال نزنید

زمانی که می خواهید از توالت فرنگی استفاده کنید و هر دکمه ای را روی آن بفشارید، حتما دستمال کاغذی در دست بگیرید و اجازه ندهید که پوست دست تان با آن برخورد کند؛ زیرا آلوده ترین جایِ ممکن است.

از پتوی هواپیما استفاده نکنید

پتوی هواپیما اصلاً تمیز نیست. بهتر است که پتو و بالش شخصی خود را داشته باشید و خودتان را در معرض جرم ها و آلودگی های موجود در هواپیما قرار ندهید.

 

پتو هواپیما

آب رسانی به بدن را فراموش نکنید

نکته ای که باید رعایت کنید، این است که به بدن تان آبرسانی کنید، زیرا معمولاً غذای هواپیما شور است و ممکن است بدن تان با خشکی مواجه شود. پس به اندازه متعادل آب بنوشید.

 

هرگز به صورت تان دست نزنید

بعد از این که صندلیِ خود را پیدا کردید و سر جایتان نشستید، حواس تان را جمع کنید که هرگز به صورت تان دست نزنید زیرا دست هایتان در هواپیما خیلی کثیف خواهد بود و با دست زدن به صورت، تمام جرم ها و آلودگی ها را انتقال می دهید و بیمار خواهید شد.

ضدعفونی کننده دست را فراموش نکنید

ضدعفونی کننده دست حتماً باید داخل هواپیما در دسترستان باشد، در غیر این صورت احتمال مریضی و بیماری وجود دارد، زیرا همان طور که بالاتر هم گفتیم، محیط هواپیما خیلی کثیف است.

 

از دسته صندلی استفاده نکنید

شاید عادت داشته باشید که دست تان را روی دسته های صندلی بگذارید تا راحت بنشینید اما اگر برای تان مقدور است، هرگز حتی آستینِ لباس خود را هم به این دسته های کثیف نزنید.

صندلی هواپیما

 

وارد شلوغی ها نشوید

زمانی که می‌ خواهید لوازم را بردارید و از هواپیما پیاده شوید، سعی کنید که صف را رعایت کنید و عجله نکنید؛ زیرا فضا تنگ است و باید صبر کنید تا نوبت تان شود.

 

بعد از فرود هواپیما؛ سریع از جای تان بلند نشوید

هیچ دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد. اگر هواپیما بنشیند و شما سریع از جای تان بلند شوید، احتمال آسیب دیدگی و از دست دادن تعادل وجود دارد زیرا حرکت هواپیما به این زودی ها تمام نمی‌ شود. پس بهتر است برای حفظ امنیت خودتان؛ این کار را نکنید.

از اجازه گرفتن برای حرکت کردن نترسید

اگر نمی دانستید که زمانی مناسبی برای بلند شدن از جا یا حرکت در هواپیما هست یا خیر، خیلی راحت می توانید از مهماندار سوال بپرسید و هرگز از انجام این کار نترسید زیرا خیلی طبیعی است و اکثرا چنین کاری را انجام می دهند.

دستشویی رفتن را به دقیقه آخر موکول نکنید

شاید رفتن به دستشویی داخل هواپیما برای تان سخت باشد اما بهتر است آن را به دقایق آخر موکول نکنید، وگرنه وضعیت تان بدتر می شود و فشار زیادی را متحمل خواهید شد.

هنگام تیکاف یا لندینگ خم نباشید

سعی کنید هنگامی که این دو مورد در حال انجام است، به صندلی تکیه دهید و کمربندتان را ببندید. در غیر این صورت ممکن است خطرات زیادی را متحمل شوید.

 

بستن کمربند

تلفنی با صدای بلند صحبت نکنید

باید مراقب باشید که تلفنی با صدای بلند صحبت نکنید و آرامش دیگران را به هم نریزید و به سکوتی که در هواپیما است؛ احترام بگذارید.

هنگام سروِ غذا از جایتان بلند نشوید

وقتی که خدمات هواپیما برای تان غذا می آورند، بهتر است تا زمانی که غذا خوردن تان به اتمام نرسیده است از جایتان بلند نشوید، زیرا باعث شلوغی و هرج و مرج خواهد شد.

 

با کسی دعوا نکنید

برای این که در طول پرواز آرامش خود و اطرافیان تان را حفظ کنید، بهتر است که سرِ موضوعات کوچک با کسی دعوا نداشته باشید و به آرامش خودتان و دیگران احترام بگذارید‌.

قرص های ضروری را داخل ساک قرار ندهید

شاید در طول پرواز مجبور باشید که از این قرص ها استفاده کنید‌. پس بهتر است آن ها را داخل ساک قرار ندهید و داخل جیب تان بگذارید تا هر زمان که خواستید، سریع از آن ها استفاده کنید و درگیر نباشید.

 
منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • م ارسالی در

      این فرمایشها همش چرتوپرت است من سالهاست پرواز میکنم همه چی ومیخورم تا حال ندیدم اتفاقی نه برای خودم ویا دیگر مسافران بیفتد مگه اشخاص مریض حال

    • علی زیدابادی ارسالی در

      1بابا شیشه پاک کن داشته2مگه اینا هواشناسی ندارن 3مگه میشه فرودگاه ندونه هوا خراله 4اینا دیگه شورش دراوردن 5خدابه مردم رحم کند

    • ناشناس ارسالی در

      چیزهای با ارزش مثل پول ، طلا ، مدارک ، کلید منزل و سوئیچ خودرو ، داروی ضروری و غیره را هرگز داخل چمدان قرار ندهید و آنها را داخل ساک دستی یا جیب خود به داخل هواپیما ببرید چون باید یک درصد فرض کنید که چمدان شما که در قسمت بار هواپیما قرار داده شده به دلایل مختلف گم شود و هرگز به دست شما نرسد . پس وسایل با ارزش و ضرروی خود را هرگز در چمدان قرار ندهید و آنها را در ساک دستی همراه خود داشته باید.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه