ارسال به دیگران پرینت

راه حل ترجیحی برای یبوست

راه حل ترجیحی برای رهایی از شر نفخ

همه ما گاهی احساس نفخ می کنیم که می تواند ناشی از غذای ناسالم و یا سبزیجات باشد. میوه های آلو، پاپایا و کیوی می تواند درمان موثری برای این مشکل باشد.

راه حل ترجیحی برای رهایی از شر نفخ

همه ما گاهی احساس نفخ می کنیم که می تواند ناشی از غذای ناسالم و یا سبزیجات باشد. میوه های آلو، پاپایا و کیوی می تواند درمان موثری برای این مشکل باشد.

مهم نیست که چگونه احساس ناخوشایندی به شما دست می‌دهد، مهم آن است که می‌خواهید هر چه سریع‌تر از شر آن خلاص شوید. این سه میوه می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

۱. آلو

آیا می‌خواهید از شر یبوست خود خلاص شوید؟ کمی آلو بخورید! ظاهراً آلو برای قرن‌ها راه حل ترجیحی برای یبوست بوده است. به این دلیل که آلو حاوی ماده‌ای به نام سوربیتول است که اثر ملین دارد. علاوه بر این، آلو پر از فیبر است. هر دو آلو خشک و تازه می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر احساس نفخ خلاص شوید.

۲. پاپایا

به دنبال میوه‌ای هستید که برای روده و گوارش شما مفید باشد؟ فقط به رنگ پاپایای خوش رنگ نگاه نکنید. این میوه گرمسیری حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم پروتئین کمک می‌کند. علاوه بر این، این میوه سرشار از فیبر است که روده شما را نیز سالم می‌کند. همه اینها به این معنی است که اگر با یبوست یا اسهال مشکل دارید، از خوردن پاپایا سود خواهید برد. اگر به هر حال مقداری از این میوه را می‌خورید، ممکن است مقداری از دانه‌های پاپایای سیاه را نیز بخورید. این دانه‌ها سرشار از مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر هستند.

۳.کیوی

ما میوه کیوی را به عنوان بمب سبز ویتامین C می‌شناسیم. این میوه برای شما بسیار سالم هستند و حتی یک اثر ملین خفیف دارند. با خوردن کیوی می‌توانید به سرعت احساس نفخ را کاهش دهید. کیوی همچنین حاوی آنزیمی به نام اکتینیدین است که به هضم پروتئین نیز کمک می‌کند. نه تنها این مورد صحیح است، بلکه کیوی حاوی مقدار زیادی فیبر است. آیا می‌خواهید تعداد فیبرهایی را که می‌خورید افزایش دهید؟ پس سعی کنید پوست کیوی را نیز بخورید. ممکن است خیلی خوب به نظر نرسد، اما در واقع طعم آن بسیار بهتر (و بسیار کم موتر) از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه