ارسال به دیگران پرینت

نگهداری حیوان خانگی در منزل

جریمه حمل حیوان خانگی در داخل خودروها اعلام شد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است جریمه حمل حیوان در خودرو ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

جریمه حمل حیوان خانگی در داخل خودروها اعلام شد

در حالی که نگهداری حیوان خانگی در منزل در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، مجلس و دیگر بخش های دولتی در صدد محدود کردن این ترند رو به فراگیر شدن برآمده اند. تازه ترین خبر در این حوزه این است که رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است جریمه حمل حیوان در خودرو ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

تازه ترین خبر در این حوزه این است که رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است جریمه حمل حیوان در خودرو 20 هزار تومان خواهد بود.

سردار محمد حسین حمیدی در مورد ممنوعیت و جریمه دار بودن حمل حیوان خانگی در خودرو گفته است: «یکی از نکاتی که می‌تواند بر عدم توجه به جلو راننده تاثیر بگذارد و این امر بیشترین سهم را در حوادث رانندگی دارد، همین است که راننده به کاری غیر از رانندگی مشغول باشد از جمله اینکه از حیوانی در خودروی خود نگهداری کند. پلیس برای اینکه جلوی این رفتار ناخوشایند را بگیرد اعلام کرده حیوانات داخل جعبه نگهداری شوند و رها نباشند. درصورتی‌که این مسائل رعایت نشود رانندگان آن خودروها جریمه خواهند شد. جریمه در نظر گرفته شده برای عدم رعایت این قانون تنها ۲۰ هزارتومان است». بدین ترتیب هر خودرویی که حیوان خانگی در داخل آن آزاد باشد و داخل جعبه و قفس مخصوص نباشد ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

تازه ترین خبر در این حوزه این است که رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است جریمه حمل حیوان در خودرو 20 هزار تومان خواهد بود.

نماینده خمینی شهر نیز چند وقت پیش در سخنانی گرایش مردم به نگهداری از حیوانات خانگی و پدیده سگ گردانی را به باد انتقاد گرفته و گفته بود:

متاسفانه اخیراً باب شده است که در آپارتمان‌ها سوسمار، شیر، پلنگ، مار و لاک‌پشت‌های خطرناک به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شود. در برخی از مواقع حتی این حیوان‌ها در سطح آپارتمان رها می‌شوند و موجب آزار و اذیت و آسیب‌های جدی جانی برای اشخاص می‌شود؛ به دلیل این‌که قانون خاصی هم در این زمینه وجود ندارد متاسفانه این روند هر روز در حال گسترش است تا آن‌جا که این کار برای برخی تبدیل به «کلاس» شده است! جلوی این کارها را می گیریم.

تازه ترین خبر در این حوزه این است که رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرده است جریمه حمل حیوان در خودرو 20 هزار تومان خواهد بود.

این اتفاق تازه در زمینه ممنوعیت بیرون آوردن حیوانات خانگی در حالی است که پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با نام «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» را به مجلس معرفی کرده بودند که هدف آن قانونمند سازی نگهداری از حیوانات «مضر و خطرناک» و دفاع از حقوق مردم در برابر خطرات ناشی از این حیوانات عنوان شده بود.

بر اساس این طرح نگهداری، تکثیر و خرید و فروش و گرداندن حیوانات وحشی و نامتعارف و البته خطرناک مانند کروکودیل، لاک پشت، مار، گربه، میمون، سگ و دیگر حیوانات نجس ممنوع می شد. بر اساس یکی از موارد این طرح، واردات، تولید، تکثیر، پرورش، خرید و فروش، حمل و نقل و گردانیدن اعم از پیاده و یا با وسیله نقلیه و نگهداری حیوانات وحشی، نامتعارف، مضر و خطرناک، از قبیل: کروکودیل (تمساح)، لاک پشت، مار، سوسمار، گربه، موش، خرگوش، سگ و سایر حیوانات نجس العین و میمون ممنوع می باشد و هر یک از مرتکبین، به جزای نقدی معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری (که سالانه توسط دولت و اتحادیه های مربوطه تعیین و اعلان می گردد) و نیز ضبط حیوان مربوطه محکوم می گردند.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • غمخوار مردم ارسالی در

      اقا بیست تومان جریمه چیه بگو دویست هزار توان تازه اونم براشون کمه چرا چون لابد وضعشون خوبه که سگ را بجای مسافر سوار ماشینشون میکنن وبه قول خودشون پز میدن با این بیست هزار تومان جریمه فکر کنم مردم بیشتر تشویق میشن و تعداد سگ گردانی روز بروز بیشتر بشه. بازدارنده نیست

      • ناشناس ارسالی در

        به هیچکس ربط نداره که یکی حیوان خانگی در ماشین حمل کنه

    • اسد ارسالی در

      اونكه حيوان خانگي ميزاره تو ماشين 20تومن براش مثل پولي كه به گدا ميده مسئولين خيلي اعمال بازدارنده انجام ميدن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه