ارسال به دیگران پرینت

تخفیف 50 درصد برای معاینه فنی خودروها | خودروها عامل 76 درصدی آلودگی هوا

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 29 دی ماه در 14 مرکز معاینه فنی خودروی استان اردبیل خدمات با تخفیف 50 درصد ارائه می شود.

تخفیف 50 درصد برای معاینه فنی خودروها | خودروها عامل 76 درصدی آلودگی هوا

سعید شهند ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 76 درصد عامل آلایندگی هوا خودروها هستند که تلاش بر ارائه سوخت پاک و معاینه فنی این خودروهاست تا آلایندگی آنها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: 12 درصد آلایندگی هوا ناشی از فعالیت صنایع و 22 درصد نیز مربوط به پسماندسوزی و گردوغبار طبیعی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل 29 دی ماه روز ملی هوای پاک را گرامی داشت و بیان کرد: همزمان با این روز در 14 مرکز معاینه فنی خودرو در سطح استان ارائه تخفیف با 50 درصد برای صاحبان خودرو برگه معاینه فنی صادر می شود.

شهند وضعیت هوای استان را پاک و عاری از هرگونه آلودگی عنوان کرد و گفت: از لحاظ کیفی هوای استان در اغلب روزهای سال مشکلی ندارد و ما شرایط مطلوب و استاندارد را در وضعیت جوی استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: 22 تا 29 دی ماه همه ساله به نام هوای پاک نامگذاری شده که با هدف ارتقای آگاهی عمومی برنامه های مختلفی در گرامیداشت این روز برگزار می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل شعار امسال هفته هوای پاک را «اراده ملی در حفظ حقوق عامه» اعلام کرد و افزود: داشتن هوای پاک و عاری از آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است تا این حقوق عامه و حق الناس مورد مراقبت قرار گیرد.

شهند با بیان اینکه در 26 سال گذشته و در گرامیداشت هوای پاک برنامه های نمادین و متنوع اجرا شده است، گفت: سال 96 قانون هوای پاک در کشور مصوب شده که دارای 34 ماده است.

وی اظهار کرد: در این قانون وظیفه همه دستگاه ها مشخص شده و سازمان محیط زیست نیز وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین با همراهی دستگاه های دولتی، عمومی و خصوصی را دارد.

محیط زیست مانع توسعه نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تحقق اصل 50 قانون اساسی را به عنوان اصل مترقی بسیار مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: برای صیانت از سرمایه های نسل امروز و آینده و مراقبت از حیات اجتماعی و عمومی سعی بر این است تا این اصل قانونی مورد توجه قرار گیرد.

شهند گفت: به هیچ عنوان سازمان محیط زیست مقابل توسعه قرار نگرفته و به حیات اجتماعی رو به رشد در مسیر توسعه کمک می کند.

وی این مجموعه را تسهیل گر ریل توسعه دانست و بیان کرد: باید مراقب سه دشمن اصلی محیط زیست باشیم که اولین دشمن جهل و نادانی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در سطح ملی و منطقه ای با اشاعه فرهنگ و آموزش زیست محیطی سعی بر این است تا در مقابله با جهل و نادانی اقدامات موثر انجام شود.

شهند دو دشمن دیگر محیط زیست را فقر و بیکاری اعلام کرد و گفت: به صراحت اعلام می کنم که سزمان محیط زیست مانع توسعه نیست بلکه به توسعه پایدار به عنوان منشور اساسی کمک می کند.

وی در پایان افزود: پنج شاخص در رسیدن به توسعه پایدار مهم و اثرگذار است که شدت انرژی، مدیریت منابع آب، تامین امنیت غذایی و کشاورزی، توجه به تنوع زیستی و ژنتیکی و نحوه مدیریت پسماند از جمله این شاخص هاست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه