ارسال به دیگران پرینت

رسوخ ویلا به عمق جنگل‌های هیرکانی

۳۳ درصد مراتع و جنگل‌ های شمال به مسکن و ویلا تبدیل می شوند

به‌گفته رئیس سازمان جنگل‌ها، هر نوع تصرف، تخریب و قطع درخت در اراضی ملی جرم است. به تبع آن ویلاسازی نیز جرم بزرگ‌تری است. حتی تصرف برای کشاورزی نیز جرم محسوب می‌شود.

 ۳۳ درصد مراتع و جنگل‌ های شمال به مسکن و ویلا تبدیل می شوند

بر اساس گزارش سازمان املاک و مستغلات کشور، طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰درصد از اراضی جنگلی و کشاورزی گیلان و بیش از ۳۳درصد مراتع و جنگل‌ها در مازندران به مناطق مسکونی تبدیل شده است. در این گزارش آمده که «۳۳درصد مراتع و جنگل‌های استان‌های شمالی در ۲۵سال اخیر تبدیل به مسکن و ویلا شده است.»

همشهری نوشت: سود ویلاسازی در جنگل‌های شمال کشور طی سال‌های اخیر چنان رشد کرد که برخی ویلاسازان با استفاده از استثناهای مسکوت در قانون، از هر فرصتی برای رسوخ ویلا به عمق جنگل‌های هیرکانی بهره می‌برند.

ساخت‌وسازها در مناطق جنگلی در شرایطی طی سال‌های اخیر با افزایش قیمت سرسام آور، ‌توجیه شدید اقتصادی پیدا کرد که براساس بررسی ‌روزنامه همشهری، ویلاهای فوق لاکچری در مناطق معروف گاه، هم قیمت منازل مسکونی شمال تهران تا متری ۷۰میلیون تومان نیز معامله می‌شوند. تا ابتدای دهه ۹۰ارزشمندترین زمین‌ها و ویلاها مربوط به مناطق ساحلی بود. اما در شرایط رشد ارزش افزوده زمین‌ها، نوع ویلاها به ۳شکل ساحلی، شهرکی و جنگلی تفکیک شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه