ارسال به دیگران پرینت

Turkiye

نام رسمی ترکیه تغییر کرد | دولت ترکیه فیلم رسمی تغییر نام کشورش را منتشر کرد+ویدئو

‏دولت ‎ترکیه فیلم معرفی تغییر اسمش را منتشر کرد.

نام رسمی ترکیه تغییر کرد | دولت ترکیه فیلم رسمی تغییر نام کشورش را منتشر کرد+ویدئو

‌دولت ‎ترکیه فیلم معرفی تغییر اسمش را منتشر کرد.

اسم رسمی انگلیسی ترکیه از Turkey به Turkiye تغییر پیدا کرد.

علت این کار مفهوم نام turkey در انگلیسی است که همزمان به معنی بوقلمون است.

‌ترکیه چند هفته‌ای است نوشتار نام رسمی خود را از Turkey به Turkiye تغییر داده است. گامی در راستای برندسازی مجدد و تسهیل مکاتبات رسمی در سطح بین‌المللی. اخیراً هم جمهوری مقدونیه به دلیل اختلاف سیاسی با یونان اسم خود را به مقدونیه شمالی تغییر داده بود.

 

مردم ترکیه برای نجات از تورم به رمزارزها پناه بردند

با افزایش تورم به ۳۶ درصد، اقتصاد و لیر ترکیه، واحد پول فیات بومی این کشور، همچنان دچار آشفتگی هستند. نسبت به سال گذشته این زمان، لیر ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

مردم ترکیه برای نجات از تورم به رمزارزها پناه بردند
 

با افزایش تورم به ۳۶ درصد، اقتصاد و لیر ترکیه، واحد پول فیات بومی این کشور، همچنان دچار آشفتگی هستند. نسبت به سال گذشته این زمان، لیر ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

در همین حال، استفاده از استیبل کوین ها در ترکیه به شدت افزایش یافته است و امروز، ۲۸.۹۶ درصد از کل معاملات با تتر در برابر لیر ترکیه بوده است.

 

تورم در ترکیه به بالاترین سطح در ۱۹ سال گذشته رسیده است و در این بین TRY جفت برتر Tether است که ۲۹٪ از کل معاملات در این کشور را به خود اختصاص می دهد.

 

گزارش‌های موسسه آمار ترکیه در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تورم در ترکیه به ۳۶ درصد رسیده است که بالاترین نرخ در ۱۹ سال گذشته است. در ۱۲ ماه گذشته، لیر ترکیه ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. تورم کنونی در دوران حکومت رجب طیب اردوغان هرگز بالاتر نبوده است. اخیراً بانک مرکزی کشور طرحی را معرفی کرده است که مردم را تشویق می کند طلا را به سپرده های مدت دار لیر تبدیل کنند.

 

بانک مرکزی ترکیه چهار ماه متوالی نرخ بهره این کشور را کاهش داد. کاهش نرخ بهره در اواسط دسامبر، لیر ترکیه را به پایین ترین سطح در برابر دلار کاهش داد.

 

سال ۲۰۲۱ نشان داد که تقاضا برای بیت کوین (BTC) در ترکیه بسیار افزایش یافته است. 

تقاضای ترکیه برای استیبل کوین بسیار بیشتر از دارایی های رمزنگاری سنتی مانند BTC و ETH است.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با این حال، موضع ترکیه در قبال ارزهای دیجیتال را روشن کرده و گفته است: «ما یک جنگ جداگانه داریم، یک مبارزه جداگانه علیه آنها».

شاخص‌ها نشان می‌دهند که تورم ترکیه به دلیل عوامل متعددی از جمله هزینه حمل‌ونقل، هزینه‌های غذا و نوشیدنی و اقلام خانگی در مقایسه با یک سال گذشته رشد کرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا ک ترکیه بوقلمون مخصوصا خردوغان 😂😂😂

    • ناشناس ارسالی در

      بوقلمون ها کجایند

      • علی ارسالی در

        از اسم ترک همه در هراس هستند حتی ایران برای آن تغیر دادند ترک یعنی افتخار تمام امپراطوریها

    • یحیی ارسالی در

      نام ترکیه قدمت۱۱ ساعت

    • محمد ارسالی در

      کار خوبی بود زشته اسم کشور درسطح بین‌المللی بوقلمون باشه .زنده باد ایران ونام زیبایش البته امیدوارم منش کشور مثل اسمش عوض بشه.

    • نام من؟! ارسالی در

      ای خدااااا،مولانا ملیت ایرانی داره،این که توی این فیلم رقص مولانا رو نوعی از فرهنگ خودشون نشون میدن اصلا قشنگ نیست😒😠😡

    • ناشناس ارسالی در

      جوری زدید تغییر نام که گمان کردم گذاشته تورقوزآباد 🤣

    • ناشناس ارسالی در

      Turkey در زبان انگلیسی یعنی بوقلمون. با این کار میخوان از شر این اسم خلاص شن.

    • ناشناس ارسالی در

      بازم خوبه اونها الان تغییر دادند مال ایران هشتاد سال پیش مالک المحروسه بوده مالک المحروسه هم کشور میشه

      • ایرانی ارسالی در

        پس چرا مظفرالدین شاه قاجار در اولین صوت ضبط شده در ایران ، میگه من پادشاه ایران هستم؟ در ضمن همون ممالک محروسه که میگید هم در واقع ممالک محرسه ایران بوده که حتی پول های زمان قاجار رو بررسی کنید اسم ایران به صورت واضح نوشته شده. هزاران تاریخ دان ، عالم ، شاعر و ادیب هم درباره ایران شعر گفتند مثل نظامی که قرن ها پیش میگه : همه عالم تن است و ایران دل ، تا ساسانیان که ایران رو "ایرانشهر" میدانستند. حتی در کتاب های تاریخ اعراب هم از کشور ایران به نام ایرانشهر نام میبردند. ایران هم تا 100 سال پیش در کشورهای غرب Persia خوانده میشد ولی همه در ایران و آسیا ایران رو ایران میدونستند. مثل مصر که در غرب بهش میگن "Egypt" ولی خود مردم مصر و مناطق اطراف و قاره آسیا و آفریقا اون رو مصر میدونن ولی غربی ها چیز دیگری میگن. در کل پیشنهاد میکنم بجای اینستاگرام ، چندتا کتاب تاریخی بخونید.

      • مارال ارسالی در

        یه سند بیار از اینکه اسم ایران این بود وگرنه مغلطه بیخود نکن در ننگین نامه ترکمانچای سی و پنج بار بار نام ایران ذکر شده در قرداد تجارتی ارسال سلاح میان مضفر الدین شاه با ناپلوئون پانزده بار اسم ایران اومده
        حالا بیا اینارو ماله بکش

      • Maral ارسالی در

        پانترک مغلطه گر متوهم اسم ایران سی و پنج بار در ننگین نامه قاجار ذکر شده همچنین در قرارد داد ارسال سلاح میان مضفر الدین شاه و ناپلئون همچنین در سکه های دوران اشکانی اسم ایران به خط اوستایی مشاهده میشه ، نرود میخ آهنی در سنگ

    • شاهین قشقایی ارسالی در

      آناتولی جعلی خرکیه هم شد اسم اسم یه زبون رو میزارن سر یه کشور

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه