ارسال به دیگران پرینت

چگونه لیموترش را منجمد کنیم؟

خاصیت اعجاب‌انگیز لیموترش یخ‌زده

مصرف میوه و سبزیجات از دیرباز برای داشتن جسمی سالم توصیه شده است. خانواده لیموها نیز از جمله مواد خوراکی هستند که می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.

خاصیت اعجاب‌انگیز لیموترش یخ‌زده

مصرف میوه و سبزیجات از دیرباز برای داشتن جسمی سالم توصیه شده است. خانواده لیموها نیز از جمله مواد خوراکی هستند که می‌تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رسانند.

ترکیبات لیمو در اکثر رژیم‌های غذایی وجود داشته و نقش سم‌زدایی را در بدن ایفا می‌کند. چای لیمو، لیموناد و آب لیمو از جمله‌ این ترکیبات است. حال ما قصد داریم ترکیبی جدید را برای استفاده از لیمو به شما معرفی کنیم که خواص این میوه را تا بیشترین حد ممکن حفظ می‌کند: لیموترش منجمد.

پوست لیمو خواص بیشماری برای حفظ سلامتی، کاهش کلسترول، افزایش قدرت دستگاه ایمنی و پیشگیری از انواع سرطان‌ دارد. پوست لیمو علاوه بر موارد فوق خواص ضد میکروبی نیز دارد که می‌تواند بدن را در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی و همچنین انگل و کرم‌های داخلی بدن بیمه کند.

مصرف لیمو مزایای فراوانی دارد:

    کاهش التهاب

    جلوگیری از آسم

    تنظیم فشار خون بالا

    تقویت دستگاه ایمنی بدن

    کاهش احتمال سکته

    سم زدایی کلیه و کبد

    جلوگیری از افسردگی و استرس

    جلوگیری از انواع سرطان‌

ویتامین سی موجود در لیموترش در کنار خواص دیگر آن می‌توانند به جنگ با تومورهای بدخیمِ انواع سرطان‌های ریه، سینه و روده روند. برخی حتی بر این عقیده‌اند که «لیمو درمانی» می‌تواند از شیمی درمانی هم مفیدتر باشد، چرا که سالم‌تر و ایمن‌تر است. در آزمایش‌ها مشخص شده که مصرف لیمو منحصرا بر سلول‌های وخیم اثر می‌گذراند و با سلول‌های سالم کاری ندارند.

ویتامین‌های موجود در پوست لیمو ۵ تا ۱۰ برابر ویتامین‌های خود لیموترش است. از طرفی اما پوست لیموترش در حالت طبیعی تلخ است که می‌تواند با فریز کردن آن از میزان تلخی‌اش کاست.

چگونه لیموترش را منجمد کنیم؟

در ابتدا لیموها را شسته و آن‌ها را با کمک سرکه سیب ضد عفونی کنید. سپس آن‌ها را خشک کنید. در مرحله بعد، لیموها را در فریزر گذاشته و اجازه دهید تا شب در آنجا باقی بماند. زمانی که لیموترش‌ها کاملا سفت شدند، آن‌ها را با پوست رنده کنید.

 اگر قصد دارید آن را بعدا استفاده کنید، بهتر است در سینی و در کنار قطعات یخ نگهداری شود. می‌توانید لیموترش رنده شده را در سوپ، ماست، سس پاستا، سالاد، بستنی، انواع اسموتی، آب میوه، چای و انواع غذاها استفاده کنید.

از جوان سازی پوست تا کمک به سیستم گوارش

لیموترش و معجزه‌هایی که از آن بی‌خبرید

کل میوه لیموترش از پوست آن گرفته تا مغز لیمو ترش برای سلامتی انسان مفید است؛ به همین دلیل در این گزارش سعی کردیم فواید مصرف آن را برای سلامتی شرح دهیم تا بتوانید بهترین روش‌ها را برای تقویت متابلویسم بدن خود انتخاب کنید.

لیموترش و معجزه‌هایی که از آن بی‌خبرید
 

لیموترش سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست که آن را در زمره سالم‌ترین میوه‌های روی سیاره زمین قرار می‌دهد. شربت آب لیمو طعم فوق‌العاده‌ای دارد، اما استفاده مصرف مداوم آن به دلیل شکر زیادی که به این شربت اضافه می‌شود برای سلامتی مفید نیست.

خوشبختانه روش‌های سالم‌تری برای لذت بردن از این میوه زردرنگ وجود دارد یکی از این آن‌ها فشردن آب لیمو در یک لیوان آب گرم و یا سرد است؛ دیگری اضافه کردن آب لیمو به سس سالاد و یا رنده پوست لیمو ترش برای بهره بردن از مزه لیموترش تازه است.

 

به گزارش atthis، کل میوه لیموترش از پوست آن گرفته تا مغز لیمو ترش برای سلامتی انسان مفید است؛ به همین دلیل در این گزارش سعی کردیم فواید مصرف آن را برای سلامتی شرح دهیم تا بتوانید بهترین روش‌ها را برای تقویت متابلویسم بدن خود انتخاب کنید.

۱- جوان سازی پوست: یکی از خواص مصرف لیموترش برای جوان سازی پوست است؛ با علم به این موضوع دیگه لازم نیست پول خود را برای خرید کرم‌های گران قیمت صورت و یا درمان‌های اسپا صرف کنید بلکه تنها کافی است لیموترش را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به پوستی جوان و با طراوت دست یابید.

 

به نوشته مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است، مصرف زیاد ویتامین C با کاهش بروز چین و چروک‌های صورت و خشکی کمتر پوست ارتباط دارد. از آنجاییکه یک عدد لیموترش تقریبا حاوی نیم مقدار توصیه شده مصرف ویتامین C در روز است، بنابراین مصرف لیمو ترش باعث جوان سازی پوست می‌شود.

۲-کمک به کاهش فشار خون: فشار خون بالا می‌تواند منجر به ابتلا به وضعیت‌های خطرناکی مانند نارسایی کلیه، حمله قلبی یا سکته مغزی شود. اما خوشبختانه ثابت شده است که مصرف مرتب لیموترش می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

دو مطالعه که در مجله Nutrition and Metabolism منتشر شده است، نشان داد افراد مبتلا به فشار خون که دست کم روزی نصف لیموترش مصرف می‌کردند و در عین حال حدود هفت هزار قدم راه می‌رفتند، فشار خونشان به اندازه زیادی افت کرد.

 

با این حال باید توجه داشت که مصرف لیموترش تنها درمان برای وضعیت‌های جدی مانند فشار خون بالا نیست، اما فواید سلامتی نویدبخشی به همراه دارد بطوریکه گفته می‌شود مصرف یک عدد لیموترش در روز می‌تواند نیاز به مراجعه به پزشک را کاهش دهد.

۳-کمک به کاهش اشتها: اگر با مشکل مصرف بیش از حد غذا مواجه هستید در این صورت مصرف لیموترش می‌تواند به شما کمک کند چراکه این میوه شگفت انگیز موجب کاهش اشتها می‌شود. «پکتین» که در پوست و مغز مرکباتی نظیر لیموترش یافت می‌شود ثابت شده است که به افراد کمک می‌کند تا برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کنند.

 

بر اساس نتایجی که در مجله آمریکایی College of Nutrition منتشر شده است، افرادی که دست کم ۵ گرم پکتین در روز مصرف می‌کردند، احساس سیری طولانی مدت‌تری می‌کردند.

۴- کمک به کاهش وزن: لیمو‌ها سرشار از «پلی فنول» هستند که ترکیبات طبیعی و حاوی آنتی اکسیدان هستند. اگرچه مرکبات ترکیبات پلی فنول‌های خاص خود را دارند، اما آن‌هایی که در لیمو ترش یافت می‌شود دارای مزایای سلامتی قابل توجهی هستند.

یک مطالعه که در مجله Clinical Biochemistry and Nutrition منتشر شد، نشان داد، موش‌هایی که با رژیم غذایی پرچرب و نیز پلی فنول‌های لیمو تغذیه می‌شدند، نه تنها دچار افزایش وزن نشدند بلکه سطح قند خون، لپتین و انسولین آن‌ها نیز بهبود یافت.

 

با وجود اینکه نتایج علمی بدست آمده در مورد موش‌ها همیشه در مورد انسان‌ها نیز یکسان نیست، اما محققان مصرف پلی فنل‌های لیمو را به عنوان روشی برای مبارزه با چاقی توصیه می‌کنند.

۵- مبارزه با التهاب مزمن: التهاب حساب شده و مقطعی برای واکنش سیستم ایمنی بدن به منظور مبارزه با وضعیت‌هایی مانند سرماخوردگی مهم است، اما التهاب مزمن می‌تواند منجر به بروز افزایش وزن، خستگی، مشکلات گوارشی، نوسانات خلقی و حتی ابتلا به سرطان منجر شود.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در مجله هندی Clinical Biochemistry منتشر شده است، خوشبختانه ویتامین C حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که ثابت شده موجب کاهش التهاب می‌شود. همچنین مشخص شده که مصرف ویتامین C در جریان وضعیت‌های التهابی مفید است.

لیموترش
۶- درمان سریعتر سرماخوردگی: علت اینکه در هنگام ابتلا به سرماخوردگی توصیه می‌شود آب پرتقال بنوشید این است که مصرف ویتامین C برای از بین بردن علائم سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

طبق بررسی منتشر شده در نشریه Cochrane Database of Systematic Reviews اگرچه نتیجه تحقیقات در مورد میزان تأثیر ویتامین C بر سرماخوردگی متفاوت است، اما همه آن‌ها نشان می‌دهند که مصرف ویتامین در هنگام بروز علائم سرماخوردگی مفید است. همچنین مصرف ویتامین C فواید مثبتی برای سلامت تنفسی دارد که برای درمان سرماخوردگی مفید است.

۷- کمک به مصرف بیشتر آب: هیچ جای بحثی وجود ندارد که مصرف آب خالی اندکی دشوار است. اگرچه نوشیدن زیاد آب با مزایای مثبت سلامتی مانند کاهش وزن، متابولیسم سریعتر و انرژی بیشتر ارتباط دارد، اما روی آوردن به نوشیدن مایعات ساده و بدون مزه اندکی خسته کننده است.

 

با این حال اضافه کردن آب لیمو به آب، باعث می‌شود که آب خوش طعم‌تر شده و تازگی و طراوت بیشتری داشته باشد و در نتیجه مصرف آن‌ها راحت‌تر شود.

۸- کمک به مطبوع ساختن بوی دهان: هیچ چیزی خلق و خوی انسان را مثل بوی بد دهان خراب نمی‌کند. برای از بین بردن این موضوع می‌توان از لیمو ترش استفاده کرد. مصرف لیمو ترش می‌تواند بوی دهان را مطبوع و تازه سازد. اسید موجود در آب لیمو موجب خنثی کردن بو‌ها می‌شود و این موضوع به مبارزه با بوی ناخوشایند دهان ناشی از مصرف سیر و پیاز کمک می‌کند.

با این حال باید توجه داشت که در مصرف آب لیمو زیاده روی نکنید، زیرا لیمو به شدت اسیدی است و می‌تواند باعث از بین بردن مینای دندان شود.

زمانی که مینای دندان از بین برود دیگر مینای دندان جایگزین نمی‌شود، و فرسایش مینای دندان می‌تواند به تغییر رنگ و حساسیت شدید دندان منجر شود؛ بنابراین با اینکه لیموترش مزایای سلامتی شگفت انگیزی دارد، اما بهتر است در مصرف آن اعتدال داشت.

۹- کمک به پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه: اگر به سنگ کلیه مبتلا شده باشید می‌دانید که دفع این سنگ با چه درد مشقت باری همراه است. اما اگر مصرف لیموترش را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید. لیمو‌ها مقدار زیادی سیترات دارند که ثابت شده است به طور طبیعی مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

یک مطالعه که در مجله Urology منتشر شده است نشان داد بیمارانی که تحت لیموترش درمانی قرار داشتند یعنی روزی چهار انس آب لیمو را در دو لیتر آب بدون شکر مصرف می‌کردند، سنگ کلیه در آن‌ها با سرعت کمتری نسبت به قبل از آغاز درمان تشکیل می‌شد. این مطالعه بسیار مفید بود، محققان لیمو درمانی را به عنوان درمانی جایگزین برای رفع سنگ کلیه توصیه می‌کنند.

۱۰- کمک به بهبود سطح کلسترول: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در مجله Chiropractic Medicine منتشر شده است، لیموترش مملو از مواد ضد کلسترول از جمله ویتامین است که ثابت شده است موجب کاهش سطح LDL و یا کلسترول بد می‌شود.

 

همچنین مطالعه دیگری که در نشریه Alternative Therapies in Health and Medicine منتشر شد نشان داد که لیموترش حاوی فلاونوئید‌هایی است که موجب کاهش سطح کلسترول بد و تری گلسیرین در افراد شرکت کننده در این مطالعه شد.

مطالعه دیگری که در مجله اروپایی Nutrition منتشر شد، نشان داد پکتین موجود در پوست لیموترش موجب پایین آوردن سطح کلسترول در موش‌های همستر شد. با وجود اینکه همستر‌ها انسان نیستند، اما شواهد بدست آمده از این مطالعه به اندازه کافی قوی است که لیموترش را به دلیل فواید کاهنده کلسترول آن به رژیم غذایی روزانه افزود.

۱۱- محافظت از مغز: مردم برای سلامتی معمولا محور توجه خود را بر روی اموری متمرکز می‌سازند که برای سلامتی بدنشان مفید است، اما مغز نیز به مواد مغذی و محافظتی نیاز دارد. ابتلا به اختلال‌هایی شناختی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل با افزایش سن معمول است، اما با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی می‌توان به مبارزه با شروع این وضعیت‌ها کمک کرد.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله Alzheimer's Disease منتشر شده است، لیمو می‌تواند به پیشگیری از کاهش شدید شناختی کمک کند. همچنین مشخص شده است که حفظ سطوح سالم ویتامین C می‌تواند از کاهش شناختی مرتبط با سن پیشگیری کند؛ بنابراین مصرف کافی ویتامین C برای محافظت از مغز لازم است.

۱۲ - کمک به سیستم گوارش: اگر یک لیموترش را به صورت کامل یعنی پوست و میوه آن را با هم مصرف کنید در آن صورت به سیستم گوارشی خود کمک زیادی می‌کنید. لیموترش عمدتا حاوی فیبر‌های حل شدنی هستند که به رشد باکتری‌های سالم روده کمک کرده و به حرکات نرم و منظم روده منجر می‌شود. لیموترش همچنین حاوی اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می‌کند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا هرآنچه که خداوند آفریده زیبا وبجا است شکربه بزرگی وعظمت خداوند

    • یاسی ارسالی در

      یه راهکار بگید ک لیموترش بعد از رفتن تو فریزر و منجر شدن تلخ نشه و بشه استفاده کرد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه