ارسال به دیگران پرینت

بنزین ۲۰ هزار تومانی

واکنش‌های جنجالی به ادعای بنزین ۲۰ هزار تومانی

معاون سازمان برنامه و بودجه چند روز پیش ادعا کرده بود که قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است. با وجود این که او حرفی از تغییر قیمت بنزین نزده، نگرانی‌ها از تغییر قیمت بنزین در فضای مجازی افزایش یافته است.

واکنش‌های جنجالی به ادعای بنزین ۲۰ هزار تومانی

چند روز پیش، حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه ادعا کرده بود که قیمت واقعی بنزین، ۲۰ هزار تومان است. معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید پورمحمدی بر قیمت واقعی بنزین و یارانه‌ای بوده که دولت روی هر لیتر بنزین پرداخت می‌کند. اما نگفته که منتظر بنزین ۲۰ هزار تومانی باشیم.

با این حال حتی اگر قرار نباشد بنزین به ۲۰ هزار تومان برسد، به گفته هوشنگ فلاحیان، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت قرار است تغییر سهمیه بنزین و تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو به زودی اجرا شود. عده‌ای از مخاطبان با طرح بازتوزیع سهمیه‌های جدید بنزین موافق بودند و عده‌ای دیگر مخالف.

در ادامه برخی نظرات مخاطبان را بررسی می‌کنیم:

«طرح باز توزیع بنزین طرح بسیار مسخره ای هست، مردم را بیشتر گرفتار میکنن، تورم ایجاد میشه، کرایه حمل و نقل دو برابر میشه، دولت میتونه به حساب اون اشخاصی که خودرو ندارند معادل ۲۲ هزار تومن واریز کنه دیگه نیازی به اجرای ابن طرح نیست»

«خوب اگر نمی خواهند ثروتمندان یارانه بیشتری دریافت کنند، بنزین آزاد را از سه هزار تومان گران‌تر کنند. اکثر مردم مصرف خود را با همان بنزین ۱۵۰۰ تومانی تطبیق داده اند.»

«تو گوشمون هی میگن بنزین میخواد ۲۰ تومانی بشه ، بعدش اگر قیمتش شد ۱۰ تومان بگیم خدا خیرشان بده نشد ۲۰ تومان. سالهاست سیاستشون همینه .»

«بنزین به کانال ۲۰ هزار تومان نزدیک می شود! اخه هزارو پونصد کجا ۲۰ تومن کجا اینا نزدیک به هم هستن؟»

«بهتره لیتری سی هزارتومن بشه البته کارشناسی بشه به هرکسی متناسب با شغل و مسافتش ی حدی بدند که ضرر نکنه به شرکت های حمل و نقلی هم بدند که چیزی گرون نشه»

«متأسفانه هیچ طرحی اجرا نشده که فشار از روی مردم کم کند اگر کسی ۱۰ تا ماشین داره عوارض و مالیات و… را پرداخت می‌کند ضمن اینکه ۶۰ لیتر به هیچ وجه جوابگوی نیاز یک خانواده با یک ماشین نیست.»

«باید بنزین گران شود… چون واقعا لیتری ۳تومن خیلی کمه.»

«همون بهتر گرون بشه شاید اینطوری اینقدر الکی ماشین نیارن بیرون»

«اگه قیمت بنزین باید واقعی بشه پس قیمت خودرو که ۱۰ برابر قیمت جهانیه هم باید واقعی بشه، نمیشه که همه یارانه هارو قطع کرد اما همچنان انحصار و سو مدیریت و فساد وجود داشته باشه»

 

اجرای آزمایشی طرح بنزین برای همه

جزییات خرید و فروش بنزین در جایگاه‌ها

با وجود آنکه دولت نامه اجرای طرح «بنزین برای همه» را ۲۳آبان به وزارت نفت و شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ کرده است ولی شرایط برای اجرا هنوز مهیا نیست.

جزییات خرید و فروش بنزین در جایگاه‌ها
 

با وجود آنکه دولت نامه اجرای طرح «بنزین برای همه» را ۲۳آبان به وزارت نفت و شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ کرده است ولی شرایط برای اجرا هنوز مهیا نیست.

جایگاه‌داران به عنوان مجریان طرح هنوز در جریان نحوه اجرای طرح قرار نگرفته‌اند. از این رو به نظر می‌رسد اجرای آزمایشی طرح بنزین برای همه در چند ماه آینده امکان پذیر نباشد.

 

به گفته بهزاد قانعی، عضو هیات مدیره انجمن جایگاه‌های اختصاصی استان تهران، از عمر سامانه سوخت ۱۵ سال می‌گذرد و این سامانه امروز برای اجرای طرحی با این وسعت بسیار فرسوده است.

منبع : گسترش نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ازاین غلطهانمی کنند....خودشان می دانند.....

    • ناشناس ارسالی در

      طرح بسیار بسیار خطرناکی هست چون تورم را دو چندان میکند

    • ناشناس ارسالی در

      ارزان بودن بنزین باعث قاچاق آن له خارج از مرزها می شود و سرمایه های ملی بر باد می رود.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه