ارسال به دیگران پرینت

موشک بالستیک | سازمان ملل | برنامه موشکی

ادعای بلینکن: کره شمالی قطعات موشک‌هایش را از روسیه می‌ گیرد

وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن روسیه به ارسال تجهیزات برای برنامه موشکی کره شمالی، ارتباط یکی از شهروندان این کشور با یک شرکت روسی را «منبع کلیدی» کالاها و فناوری برای برنامه موشکی کره شمالی ادعا کرد.


ادعای بلینکن: کره شمالی قطعات موشک‌هایش را از روسیه می‌ گیرد

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد قطعات مورد نیاز برای ساخت موشک‌های کره شمالی، از روسیه می‌آیند.

بلینکن طی بیانیه‌ای ضمن متهم کردن روسیه به ارسال تجهیزات برای برنامه موشکی کره شمالی، شرکت روسی پارسک را که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است، به عنوان «منبع کلیدی» کالاها و فناوری برای برنامه موشکی کره شمالی ادعا کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی مدعی شد که یکی از شهروندان کره شمالی در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ با شرکت پارسک و مدیر توسعه آن، به منظور خرید تجهیزاتی که در برنامه موشکی این کشور استفاده می‌شوند، دیدارهایی داشته است.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد روابط این شهروند کره شمالی با شرکت و مقام‌های روس، «منبع کلیدی کالا و فناوری برای برنامه موشکی کره شمالی است».

شامگاه چهارشنبه که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که پنج شخص که تابعیت کره شمالی دارند را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

بامداد همان روز بود که رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که در جدیدترین شلیک پرتابه توسط این کشور، یک موشک مافوق صوت با موفقیت آزمایش شده و بعد از ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز، با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز بعد از نظارت کردن بر آزمایش موشکی اخیر این کشور، خواستار افزایش توان نظامی کره شمالی شد.

پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه