ارسال به دیگران پرینت

باز کردن عروق با میکرو ربات‌ها

پدیده‌ای تازه برای باز کردن عروق خونی | ربات هوشمندی که در رگ‌های خونی شنا می‌کند

باز کردن عروق خونی با کمک علم پزشکی موضوع عجیبی نیست، اما باز کردن عروق با میکرو ربات‌ها پدیده‌ای است که تازگی دارد.


پدیده‌ای تازه برای باز کردن عروق خونی  |  ربات هوشمندی که در رگ‌های خونی شنا می‌کند

باز کردن عروق خونی با کمک علم پزشکی موضوع عجیبی نیست، اما باز کردن عروق با میکرو ربات‌ها پدیده‌ای است که تازگی دارد.

این ربات چوب پنبه‌ای شکل در رگ‌های خونی شنا می‌کند تا انسداد را برطرف کند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهند که یک ربات کوچک و الهام‌گرفته از باکتری‌ها می‌تواند در رگ‌ها شنا کند و فرایندی شبیه دارو‌های لخته‌ساز را تحویل دهد.

این محصول یک میکرو باتری است که با الهام از باکتری‌هایی مانند باکتری E. coli طراحی شده و می‌تواند از طریق رگ‌های خونی شنا کند.

دکتر لی ژانگ از دانشگاه چینی هنگ کنگ و همکارانش این ربات را در یک رگ مصنوعی پر از خون خوک قرار دادند و دریافتند که باعث می‌شود دارو‌های از بین برنده لخته خون تقریباً پنج برابر بهتر از خود دارو عمل کنند.

 

متخصص بیماری‌های قلبی :

توصیه مهم برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند

یک پژوهش علمی جدید که از سوی محققان روسیه به انجام رسیده، نوشیدن قهوه به طور منظم در صبح می‌تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۵ درصد کاهش دهد.

توصیه مهم برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند
 

یک پژوهش علمی جدید که از سوی محققان روسیه به انجام رسیده، نوشیدن قهوه به طور منظم در صبح می‌تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۵ درصد کاهش دهد.

طبق اعلام روزنامه «روسیسکایا گازتا»، دکتر «آنا کورنیویچ» (Anna Korenevich) متخصص بیماری‌های قلبی در روسیه می‌گوید برای افرادی که دچار حمله قلبی شده اند، خوردن یک تا دو فنجان قهوه به شکل روزانه می‌تواند تأثیری مثبت بر سلامتی آن‌ها داشته باشد

 

وی می‌گوید: محققان هیچ تأثیر منفی از قهوه بر روی قلب و عروق خونی در زمانی که به شکل متعادلی مصرف شود، کشف نکرده اند. کافئین گردش خون را بهبود می‌بخشد و سطح التهابی که سبب تصلب شرایین در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد. کافئین همچنین فعالیت مغز را تحریک کرده که این مسأله در صبحگاه امری مهم است.

 
 

 

 

این متخصص بیماری‌های قلبی همچنین توصیه می‌کند قهوه بدون شیر و شکر مصرف شود؛ چرا که در این صورت استفاده از فایده آن به حداکثر می‌رسد. او می‌گوید اضافه کردن افزودنی‌ها به قهوه، با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ایران ارسالی در

      فناوری جدید خارق العاده اس ما خیلی عقب هستیم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه