ارسال به دیگران پرینت

پاستا کلم بروکلی

طرز تهیه پاستا گیاهی، غذایی سالم با سبزیجات

پاستا کلم بروکلی از انواع پاستا سبزیجات است که برای تهیه آن از کلم بروکلی تازه استفاده می‌شود. این پاستای خوشمزه و گیاهی می‌تواند یک وعده غذایی کامل برای گیاه‌خواران باشد.

طرز تهیه پاستا گیاهی، غذایی سالم با سبزیجات

پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود. می‌توان گفت بیش از حدود ۳۰۰ نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می‌شود. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای «خمیر ورز داده شده با انرژی بسیار» گرفته شده است؛ زیرا فرآیند تولید پاستا بسیار سخت و زمان بر است. پاستا در میان غذا‌های امروزی و مدرن بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد و می‌توان گفت یکی از منو‌های اصلی رستوران‌های مدرن به شمار می‌رود.

به گزارش فرارو، پاستا در انواع سبزیجات، مرغ، گوشت و... تهیه می‌شود. پاستا کلم بروکلی یکی از انواع پاستای سبزیجات است که در ترکیبات آن از کلم بروکلی تازه استفاده می‌شود و به همین دلیل غذایی سرشار از خاصیت است؛ همچنین برای گیاه‌خواران و کسانی که منع مصرف گوشت دارند، غذایی کامل و مناسب است. در این مطلب طرز تهیه پاستا کلم بروکلی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه پاستا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه پاستا کلم بروکلی

پاستا پنه: ۵۰۰ گرم
کلم بروکلی: ۵۰۰ گرم
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
شیر: نصف لیوان
آرد گندم: ۱ قاشق غذاخوری
سیر: ۵ حبه
پنیر پارمزان: ۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن: به میزان دل‌خواه

نکات مربوط به مواد اولیه

پاستا

نکات مربوط به پاستا

امروز پاستا در اشکال و انواع گوناگون در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد. برای تهیه پاستا کلم بروکلی بهتر است از پاستا پنه استفاده کنید؛ زیرا به طور معمول پاستا را با نوع پنه تهیه می‌کنند. در صورتی که پاستا پنه در دسترس نداشتید، می‌توانید از انواع دیگر پاستا نیز استفاده کنید.

نکات مربوط به کلم بروکلی

بروکلی
کلم بروکلی از جمله سبزیجات بسیار پر خاصیتی است که در دو رنگ سبز و ارغوانی در بازار موجود است. این سبزی که از خانواده گل کلم‌هاست، به دو روش خام و پخته مصرف می‌شود. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و B، پتاسیم، منگنز، فسفر و سایر مواد مغذی است. شستشوی کلم بروکلی مانند سایر سبزیجات نیست و باید نکاتی را هنگام شستشو این سبزی رعایت کنید. ابتدا برگ‌های چسبیده به ساقه را جدا کنید و کلم بروکلی را زیر آب بگیرید و بشویید.
 
سپس آن را با حوله خشک کنید و با یک چاقوی تیز ساقه را از تاج و گل‌ها جدا کنید و بعد گل‌های کلم بروکلی را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. حالا کلم بروکلی خرد شده را داخل یک کاسه پر از آب ولرم بریزید و یک تا دو قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا کلم بروکلی در آب و نمک بماند؛ سپس آن را آب‌کشی کنید.

طرز تهیه پاستا کلم بروکلی

۱ ـ برای شروع کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید. بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، پاستا پنه را داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا کمی با آب بجوشد و نرم شود. سپس پاستا را آب‌کش کنید.
 
۲ ـ در مرحله بعد و هم‌زمان با آماده کردن پاستا باید سس پاستا را نیز آماده کنید. ابتدا سیر را پوست و رنده کنید. داخل یک ماهی تابه مناسب کره را ذوب کنید و سپس سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا سیرها کمی نرم و سبک شوند. حالا کمی زردچوبه روی سیر بریزید و کلم بروکلی‌های شسته و خرد شده را به آن اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید.
پاستا کلم بروکلی
۳ ـ آرد را به ترکیب سیر و کلم بروکلی اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدهید تا بوی خامی آن از بین برود؛ سپس شیر و خامه را به ماهی تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه کاملا در شیر حل شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد. هم زدن را تا زمانی که سس پاستا به جوش بیاید، ادامه بدهید. وقتی سس شروع به جوشیدن کرد و به غلظت مناسب رسید، دست از هم زدن بردارید.
۴ ـ در مرحله آخر نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را به سس پاستا اضافه کنید و در آخر پنیر پارمزان را داخل سس بریزید. حالا پاستای آب‌کش شده را داخل یک کاسه یا قابلمه بریزید و سس پاستا را روی آن بریزید. با کمک کفگیر یا دو قاشق پاستا را خوب هم بزنید و زیر و رو کنید تا پاستا کاملا با سس آغشته شود. سپس پاستا را داخل ظرف مورد نظر سرو بکشید و کمی دیگر پنیر پارمزان روی آن بریزید و میل کنید. نوش جان.
 
نکات مهمی که باید برای تهیه هر نوع پاستا رعایت کنید:
۱ ـ هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد.
۲ ـ بعد از آبکش کردن پاستا هرگز پاستا را به سبک ماکارانی با آب نشویید.
۳ ـ سس پاستا نباید بیش از حد غلیظ یا بیش از حد شل باشد. اگر پس از تهیه سس احساس کردید که سس پاستای شما بیش از حد سفت و غلیظ شده است، کمی شیر به آن اضافه کنید.
۴ ـ هنگام تهیه سس پاستا نباید سیر را بیش از چند ثانیه تفت بدهید. اگر سیر بیش از حد سرخ شود، عطر و بوی خود را از دست می‌دهد و طعم آن در پاستا احساس نمی‌شود.

 

 
 

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه