ارسال به دیگران پرینت

کروناویروس کشف شده

علائم سویه جدید در قبرس "دلتاکرون" چیست؟

اخیرا سویه جدیدی در قبرس از کروناویروس کشف شده که ترکیبی از سویه‌های دلتا و اُمیکرون است.

 علائم سویه جدید در قبرس "دلتاکرون" چیست؟

اخیرا سویه جدیدی در قبرس از کروناویروس کشف شده که ترکیبی از سویه‌های دلتا و اُمیکرون است.

سی‌ان‌بی‌سی لئونیدیس کاستریکیس اعلام کرد، استاد علوم زیستی در دانشگاه قبرس این سویه را «دلتاکرون» نامیده است، زیرا در یک ژنوم دلتا دارای جهش‌های ژنتیکی مشابه اُمیکرون است.

تابه‌حال، کاستریکیس و همکارانش ۲۵ مورد عفونت با این سویه جدید را یافته‌اند که دارای ۱۰ جهش از جهش‌های سویه اُمیکرون است. ۱۱ مورد از عفونت با این سویه جدید در افراد بستری‌شده در بیمارستان و ۱۴ مورد آن مربوط به افراد بی‌علامت در جمعیت عمومی بوده است.

این پژوهشگران می‌گویند هنوز خیلی زود است که گفت آیا موارد بیشتری از عفونت این سویه وجود دارد یا نه و چه اثری بر شیوع کرونا خواهد گذاشت.

 
 

 

کاستریکیس در مصاحبه‌ای گفت: «در آینده معلوم خواهد شد آیا این سویه بیماری‌زاتر یا واگیرتر هست یا بر سویه‌های دیگر غلبه خواهد کرد یا نه.» این پژوهشگر می‌گوید به نظر او اُمیکرون بر دلتاکرون هم غلبه خواهد کرد.

این پژوهشگران یافته‌هایشان را این هفته برای GISAID، یک پایگاه‌ داده‌های بین‌المللی پیگیری‌کننده ویروس‌های کرونا، فرستاده‌اند.

 
 

شناسایی این سویه جدید در هنگامی اعلام می‌شود که سویه اُمیکرون همچنان در سراسر جهان در حال انتشار سریع است و باعث افزایش موارد کووید-۱۹ شده است. آمریکا این هفته میانگین هفت‌روزه ۶۰۰۰۰۰ مورد جدید عفونت روزانه جدید را گزارش کرد که ۷۲ درصد افزایش نسبت به هفته پیش نشان می‌دهد و رکورد جدیدی در پاندمی است.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه