ارسال به دیگران پرینت

ترکیه:

خرید اس-۴۰۰ ضروری بوده و درباره "إف-۳۵" هم مذاکره در جریان است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، آمریکا آموزش‌های نظامی علیه روسیه را در منطقه دده آغاچ یونان انجام می‌دهد.

خرید اس-۴۰۰ ضروری بوده و درباره "إف-۳۵" هم مذاکره در جریان است

 خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به خبرنگاران گفت: خرید سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه امری ضروری بوده نه یک راهکار.

او توضیح داد: مذاکرات با آمریکا درباره خرید جنگنده‌های اف-۳۵ در جریان است، مقدمات برای برگزاری نشست ظرف روزهای آینده در آمریکا برای بررسی این مساله نیز در جریان است.

آکار در ادامه از روسیه و قدرت‌های غربی خواست قبل از نشست آتی روسیه و ناتو که قرار است چهارشنبه در بروکسل باشد، از تنش اجتناب کنند.

وزیر دفاع ترکیه هشدار داد: سطح تنش در حال حاضر رو به افزایش است. ما صلح و حل مشکلات را از طریق مذاکره تایید می‌کنیم. لذا همه طرف‌ها را به اجتناب از تنش و گام برنداشتن در مسیر اقدام تحریک‌آمیز ترغیب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ترکیه بر صلح در منطقه تاکید دارد و خواستار عدم نقض وضعیت موجود در دریای سیاه است. وضعیت کنونی این منطقه براساس توافقنامه مونترو نباید نقض شود.

خلوصی آکار همچنین اعلام کرد: از ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۵ تاکنون در داخل و خارج از کشور از جمله شمال سوریه ۳۳ هزار و ۲۷۵ تروریست و از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ تا به امروز نیز ۲۷۹۵ تروریست از پای درآمده‌اند.

وی گفت: امیدواریم دست صلح که جناب رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف، روسای جمهوری ترکیه و آذربایجان به سمت ارمنستان دراز کرده‌اند، توسط ارمنستان لحاظ شود و مورد استقبال ایروان قرار بگیرد. امیدواریم ارمنستان از این فرصت استفاده کند.

آکار در رابطه با مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ تصریح کرد: فعالیت‌ها در اینجا به تداوم آتش‌بس کمک می‌کند و شاهد آن هستیم که همکاری دو کشور به‌طور موفقیت‌آمیز ادامه دارد.

وزیر دفاع ترکیه متذکر شد: یونان با اعضای مختلف ناتو قراردادهای هم‌پیمانی منعقد می‌کند. آنها با ادعاهای نادرست پا را از حد خود فراتر می‌گذارند. ایجاد اتحاد در داخل یک اتحاد موجود موجب تضعیف ناتو می‌شود.

آکار درباره تحولات قزاقستان نیز گفت: معتقدیم که برادران ما در قزاقستان با امکانات و توانایی‌های خود بر همه مشکلات غلبه خواهند کرد. ما امروز نیز مثل همیشه در کنار قزاقستان هستیم.

 

 

آلماتی | قزاقستان

نقش ترکیه در بحران قزاقستان+ویدئو

نقش ترکیه در بحران قزاقستان چنان آشکار است که با هیچ پاک‌کنی نمی‌شود آن را پاک کرد یا هیچ سیاهی نمی‌تواند بر آن قلم بکشد.

نقش ترکیه در بحران قزاقستان+ویدئو
 

در آلماتی نیروهای ویژه ضد تروریسم گروهی از افراد مسلح را دستگیر کرده‌اند که مشغول هدایت و فرماندهی تروریست‌های حرفه‌ای مهاجم به مراکز امنیتی و پاسگاه های پلیس بودند. گفته می‌شود یکی از دستگیر شدگان برادرزاده نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری پیشین قزاقستان هست و همه بازداشتی‌ها هم به تازگی پس از مدت‌ها از ترکیه به قزاقستان بازگشته بودند. 

دیکی آرمان، یکی از هزاران نفری است که توسط سازمان امنیت ترکیه در طول سال‌های گذشته در راستای تشکیل امپراتوری اردوغان و جریان‌های پانترک آموزش دید و سردسته یکی از تیم‌های مهاجم در آلماتی بوده است. وقتی مقامات قزاق چشم‌شان را برای خوشایند امریکایی‌ها و غربی‌ها بر سفر اتباع خود به سوریه و عراق می‌بستند و حرفی نمی‌زدند هیچ وقت فکر امروز را نمی‌کردند که سوریه و عراق میدان نبرد تمرینی برای این عناصر بوده است. نقش ترکیه در بحران قزاقستان چنان آشکار است که با هیچ پاک‌کنی نمی‌شود آن را پاک کرد یا هیچ سیاهی نمی‌تواند بر آن قلم بکشد.

 

 

 
 
 
 
 
 
Play Video
Advertisement
 
 
 
 
 
حجم ویدیو: 3.15M | مدت زمان : 00:00:23 
 
منبع: اخبار سوریه
منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه