ارسال به دیگران پرینت

بنجامن مندی

انتقال شاگرد گواردیولا به مخوف‌ترین زندان انگلیس به اتهام تجاوز جنسی

بنجامن مندی، مدافع فرانسوی منچسترسیتی به زندان مخوفی در شهر منچستر منتقل شد.

انتقال شاگرد گواردیولا به مخوف‌ترین زندان انگلیس به اتهام تجاوز جنسی

سقوط آزاد بنجامن مندی، مدافع سابق تیم ملی فرانسه که به همراه این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت، ادامه دارد. مندی، یکی از مدافعان به نسبت گران‌قیمت منچسترسیتی قریب به چندماهی می‌شود که با اتهام تعرض جنسی روبرو است و از همان زمان تا به حال، پشت میله‌های زندانی در شهر لیورپول، آب خنک می‌خورد!

مندی ۲۷ ساله به ۶ مورد تجاوز جنسی به ۴ زن در بین اکتبر ۲۰۲۰ تا اوت ۲۰۲۱ متهم شده و از همان زمان تا حوالی کریسمس به زندانی در لیورپول که گفته می‌شد در رده زندان‌های درجه (B) انگلیس است فرستاده شد تا دادگاه او برپا شود.

قربانی پنجم از راه رسید

با این حال، طبق گزارش جدیدی که روزنامه «سان» انگلیس نوشته، مندی روز ۲۳ دسامبر نزد قاضی فراخوانده می‌شود تا بار دیگر تفهیم اتهام شود. با این حال او در این جلسه متوجه می‌شود که پنجمین زن و قربانی هم از او شکایت کرده و از این رو تعداد اتهامات این بازیکن فرانسوی که پیش‌تر ۶ مورد تعرض عنوان شده بود، به عدد ۷ رسیده است. بعد از این تفهیم اتهام او به سلولش برگردانده می‌شود، اما درست فردای همان روز، بنجامن مندی به دستور مسئولان قضایی انگلیس، از زندان درجه (B) در لیورپول به زندان مخوف و درجه (A) در شهر منچستر منتقل شده تا برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای اش، کریسمس را پشت میله‌های زندان سپری کند. دیگر همدست او در پرونده تعرض جنسی لوئی سا‌ها ماتوری ۴۰ ساله هم دقیقا همین پروسه را طی کرده و به همراه مندی به همان زندان شهر منچستر فرستاده شده‌اند.

چرا مندی به زندان مخوف منتقل شد؟

درباره این که چرا بازیکن تیم منچسترسیتی که هنوز هم با این باشگاه تحت قرارداد است به زندان مخوف انگلیس فرستاده شده حرف و حدیث زیاد است، اما عنوان شده که این انتقال برای حفظ بیشتر امنیت این بازیکن است. یکی از منابع خبری به «سان» گفته که با توجه به رسانه‌ای شدن پرونده این تجاوزها، مندی امنیت لازم را در زندان لیورپول نداشته است. مندی و ماتوری به دلیل رسانه‌ای شدن جرمشان از زندان منتقل شدند. واقعیت این است که ممکن بود از لحاظ امنیتی برای آن‌ها مشکلاتی در زندان لیورپول به وجود بیاید به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا این بازیکن به زندانی با درجه (A) منتقل شود. این زندان مجهزتر است و می‌تواند مقابل مشکلات احتمالی ایستادگی کند.

یکی از مسئولان زندان منچستر هم گفته که مسئولان زندان نگران بوده و کار‌های اداری را برای این انتقال انجام داده‌اند تا در حد ممکن بتوانند امنیت این ۲ نفر را تامین کنند. آن طور که از این زندان مخوف خبر‌هایی به بیرون درز کرده ۶۲۴ زندانی، پشت سلول هستند و در طول ۲۴ ساعت فقط ۲ ساعت اجازه خروج از سلول دارند و در ۲۲ ساعت دیگر، زندانی‌ها در سلول‌های خودشان زندانی هستند. پیش‌تر چندین قاتل معروف انگلیسی در این زندان نگهداری شدند.

نگرانی از هواداران منچستریونایتد!

نکته قابل توجهی که «سان» به آن اشاره کرده، نقل قول یکی از مسئولان است که گفته مندی خبر نداشته چه اتفاقی قرار است در زندان لیورپول که اتفاقا یکی از زندان‌های سخت در انگلیس است در انتظارش است. او البته به نکته جالب دیگری اشاره کرده: «یکی دیگر از مشکلات مندی در زندان لیورپول تعداد زیاد زندانیانی است که طرفدار منچستریونایتد بودند. آن‌ها در طول هفته‌های مختلف مدام اسم این بازیکن را فریاد می‌زدند تا مانع از این شوند که او در زندان بخوابد. ضمن این که آنجا با افرادی که متهم به تعرض جنسی هستند و اصلا قرار نیست خوب برخورد شود. البته که در آن زندان، زندانیانی هم بودند که طرفداران منچسترسیتی هستند، اما هر چقدر هم که آن‌ها طرفداران دو آتشه باشند وقتی پای اتهام تجاوز جنسی در میان باشد، نمی‌توانند از زندانی مورد نظر حمایت کنند».

در کنار این موارد، امروز رسانه‌های فرانسوی هم ضمن پوشش اخبار این جابجایی به یکی دو نکته دیگر اشاره کرده‌اند که در نوع خود عجیب است؛ این رسانه‌ها نوشته‌اند قرار بوده دادگاه رسیدگی به پرونده بنجامن مندی روز ۲۴ ژانویه برگزار شود، اما از آنجا که قربانی جدیدی پیدا شده و اتهام تازه‌تری به مندی وارد شده، تاریخ این دادگاه به زمانی بین ۲۷ ژوئن تا اول اوت به تعویق افتاده است. آن‌ها با اشاره به همین تعویق از این نوشته‌اند که وکلای مندی در تلاش هستند تا آزادی مشروط او را تا زمان برگزاری دادگاه بگیرند. رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند ممکن است مندی یکی دو روز دیگر با قرار وثیقه از زندان آزاد شود تا در موعد مقرر به دادگاه برگشته و منتظر شنیدن رای قاضی پرونده باشد.

محدود کردن شیوع کرونا

درخواست مهم سرمربی از هواداران

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی از هواداران درخواست کرد برای محدود کردن شیوع کرونا و جلوگیری از احتمال برگزاری دوباره بازی‌ها پشت در‌های بسته، واکسینه شده و در ورزشگاه‌ها ماسک بزنند.


 درخواست  مهم سرمربی از هواداران
 

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی از هواداران درخواست کرد برای محدود کردن شیوع کرونا و جلوگیری از احتمال برگزاری دوباره بازی‌ها پشت در‌های بسته، واکسینه شده و در ورزشگاه‌ها ماسک بزنند.

باشگاه‌های لیگ برتر انگلستان، پس از شروع همه‌گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، تقریباً در کل فصل گذشته و بخشی از رقابت‌های قبل از آن در مقابل سکو‌های خالی یا با تماشاچیان محدود بازی کردند.

 

اکنون که انگلستان، روز جمعه رکورد ۱۲۲۱۸۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز را گزارش کرد (زیرا با افزایش ابتلا به اُمیکرون مبارزه می‌کند). گواردیولا در مورد احتمال بازی در استادیوم‌های بسته گفت: "راستش این اتفاق را دوست ندارم.  اما موارد ابتلا در سراسر جهان، نه تنها در انگلستان، در حال افزایش است و افرادی که به استادیوم‌ها می‌روند، می‌توانند آلوده شوند. "

 

درخواست آقای مربی از هواداران منچستر سیتی

 

وی ادامه داد:"در استادیوم ها، مردم ماسک نمی‌زنند. این چیزی است که من بیشتر از همه از آن متعجبم. ما باید دوباره شروع کنیم و دوز تقویتی واکسیناسیون کرونا را دریافت کنیم، از ضدعفونی کننده دست استفاده کنیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و ماسک نیز بزنیم. "

 

مربی سابق بارسلونا می‌گوید:"من به دانشمندان اعتماد دارم، زیرا آن‌ها دقیقاً می‌دانند ماجرا چیست، کاملاً بیش از آنچه من می‌دانم. مردم وقتی واکسن می‌زنند نمی‌میرند و اگر واکسن نزنند خواهند مرد. ما باید تلاش کنیم تا این کار را انجام دهیم. در غیر این صورت موانع بهداشتی در راه است. "

منبع : فوتبال 360
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه