ارسال به دیگران پرینت

دانشجویان ایرانی که به شیکاگو مهاجرت کرده اند

آینده دردناک ایران به روایت تصویر +عکس

تعدادی از دانشجویان ایرانی که به شیکاگو مهاجرت کرده اند عکس دسته جمعی از خود منتشر کرده اند که موجی از نگرانی ها نسبت به آینده کشور را به همراه دارد.

 آینده دردناک ایران به روایت تصویر  +عکس

تعدادی از دانشجویان ایرانی که به شیکاگو مهاجرت کرده اند عکس دسته جمعی از خود منتشر کرده اند که موجی از نگرانی ها نسبت به آینده کشور را به همراه دارد.

انتشار یک عکس در توئیتر محل کلی بحث و جدل شده، ماجرای عکس جنجالی از این قرار است که چند دانشجوی ایرانی همان جمعی که در ایران داشتند را در یک میزانسن مشابه در آمریکا تکرار کرده‌اند، این تصویر شاید خلاصه‌ای از میل فزاینده به مهاجرت است، انگار هر کی توانسته از کشور خارج شده و یا در حال خارج شدن است.

تصویری از دانشجویان ایرانی در شیکاگو

 

 
 

 

در واقع این تصویر، چون نماد یک وضعیت است، به چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی آمده و نظرات متفاوتی درباره آن بیان شده است.

نظرات متفاوت کاربران:

کاربری با نام امیر نوشت:خیلی جالبه خیلی برای اون افراد خوشحالم. ازین جنبه که توی کشوری غریب، دوستانی دارن با گذشته‌ی مشترک. احساس امنیتی که از بودن در این جمع به تک تکشون داده میشه احتمالا باید لذت بخش باشه؛ و خیلی متاسفم برای کشورم که این سرمایه‌ها رو از دست داده.

 
 

کاربر دیگر نوشت: مهم اینه با کاری که میکنن به اهدافی که میخوان میرسن و براشون هیجی مهم نیست والله ما بلد نیستیم والی الان شیکاگو بودیم.

کاربری با نام احمد نوشت: این ور به خرج کشور آموزش دیدن و رشد کردن، وقت کار کردن و پس دادن که رسید، ول کردن رفتن. چه جایی هم رفتن، شیکاگو مرکز جرم و جنایت و تیراندازی و آدم کشی آمریکا. تازه اگر سرما نزدیک قطب رو حساب نکنیم.

کاربر دیگر نوشت: مگه توی اون دوره‌ی لیسانس کذایی چند نفر بودید که ۱۱ نفرتون الان توی شیکاگو به هم رسیدید؟

عده‌ای از کاربران هم با انتقاد از حضور این دانشجویان در آمریکا نوشتند: شما که شعار مرگ بر امریکا سر میدادین، حالا چطور سر از امریکا دراوردین.

کاربر دیگر نوشت: اولش که توئیتت رو دیدم خیلی ذوق کردم و براتون آرزوی موفقیت و خوشحالی کردم (ظاهربینی مجازی)، ولی بعدش که فهمیدم حقیقت پشت این عکس چیه (واقع بینی)، حتی دیدم لیاقت ندارید چه برسه به چیزای دیگه..

کاربری با نظری متفاوت از بقیه:

این چه چرتو پرتیه این که یک نفر درس خونده و بدبختی کشیده تا رسیده اونجا! بجای اینکه اینطوری به یه آدم بپرین، فکر کنین که هر کسی میتونه دلسوز هر کشوری باشه این هیچ ربطی به یه آدم عادی نداره.

کاربری با نام علی نوشت: نمیدونم شما خوشحالین، یا یه غم بزرگ ته دلتونه! ولی من غم همه وجودمو گرف وقتی این عکسو دیدم.

 
 

کاربر دیگر هم نوشت: ببینید دوستان، واقعا کسی با اینکه اون عزیزان شیکاگو هستن یا نیستن کاری نداره، برای کسی هم مهم نیست واقعا. مشکل جای دیگه هست.

 

مهاجرت گیمرها | مهاجرت گیمرها از ایران

مهاجرت گیمرها از ایران بخاطر اینترنت و تحریم | گیمرها 5 مشکل اساسی دارند

داشتن گرافیک خوب برای بازی بسیار اهمیت دارد که قیمت آن حدود 30 میلیون تومان است، همچنین برای گرافیک خوب نیاز به مادربرد خوب داریم که قیمت آن هم 15 میلیون تومان است.

مهاجرت گیمرها از ایران بخاطر اینترنت و تحریم | گیمرها 5 مشکل اساسی دارند
 
در میان گیمرهای رایانه ای، هارد کور گیمرها و گیمر های حرفه ای که تخصصی تر بازی کردن را دنبال می کنند، بعضا با مشکلاتی مواجه هستند چون گیمرهای حرفه ای از بازی های ویدئویی درآمد دارند و حرفه آنها محسوب می شود. در کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی، شرکت ها از این دسته گیمرها پشتیبانی می کنند و آنها خواهند توانست بیشتر از 100 هزار دلار در سال پول بگیرند!
 
آرمین، یک هارد کور گیمر است که در رابطه با مشکلاتش به خبرنگار اجتماعی رکنا، گفت: من یک گیمر حرفه ای هستم که از این راه درآمدزایی می کنم اما مشکلاتی وجود دارد که به فکر مهاجرت به خارج از کشور افتاده ام. برخی دوستان من که گیمر هستند به دلیل این مشکلات نیز مهاجرت کرده اند. مشکلات نظیر پینگ بالا، قطعی اینترنت، سرعت پایین اینترت و مشکلاتی دیگر که به واسطه تحریم برایمان به وجود آمده است، از جمه آنها است. مثلا قطعی اینترنت روی بازی Counter-Strike: Global Offensive تاثیر زیادی زیادی دارد و باعث می شود گاها رقابت را از دست بدهیم.
 
وی ادامه داد: به دلیل تحریم، مجبوریم برای استفاده از بعضی پلتفرم ها از فیلتر شکن استفاده کنیم. مشکل دیگری که گیمرهای جوان با آن رو به رو هستند خرید بازی و آیتم های داخل بازی است. به عنوان مثال امکان خرید مستقیم از شاپ را ندارند زیرا ایران از سوی بانک ها و  کردیت کارت های معتبر جهانی تحریم است. گیمر ها برای اینکه بتوانند خرید بازی و درون بازی را انجام دهند باید گیفت کارت را از سایت ها و کانال های تلگرامی اکثرا نامعتبر با قیمت گران تر تهیه کنند.
 
آرمین گفت: همچنین برای برخی از بازی های رایانه ای اجزای سخت افزاری خوب بسیار اهمیت دارد و نیازمند سیستم قوی است. مثلا قیمت یک موس خوب برای بازی ، 2 الی 3 میلیون تومان است. داشتن گرافیک خوب برای بازی بسیار اهمیت دارد که قیمت آن حدود 30 میلیون تومان است، همچنین برای گرافیک خوب نیاز به مادربرد خوب داریم که قیمت آن هم 15 میلیون تومان است.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مدتی می مانند می فهمند چه اشتباهی کردن رفتن هیچ جایی وطن نمیشه کشوری مثل آمریکا ما امن همه مسلح طوفانهای سهمگین شهروندی درجه دو

    • عبدالله ارسالی در

      زآب خورد ماهی خورد خیزد
      نهنگان به که از دریا گریزند

    • ناشناس ارسالی در

      «دهن گربه به گوشت نمیرسه میگه تلخه.» اینو برای بعضی از کاربران نوشتم. من امیدوارم همه انسانها موفق و شاد باشن .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه