ارسال به دیگران پرینت

محسن رضایی:

خطر نحله‌های داخلی خطرش از جنگ اقتصادی صدها برابر است

محسن رضایی گفت: من می‌خواهم به جوانان عزیز ایران بگویم که مراقب باشید در صحنه دیپلماسی و سایر صحنه‌ها خودباوری را از ما نگیرند. خطر نحله‌های داخلی خطرش از جنگ اقتصادی صدها برابر است. رانت‌خواران و نفوذی‌ها در میان آنها رخنه می‌کنند تا بگویند راهکاری وجود ندارد و تسلیم شوید. پس چگونه شهدا ما را در برابر حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کشورها از صدام در دوران جنگ تحمیلی ما را به خودباوری رساندند؟ این نحله‌ها مانند عوعوی آمریکایی‌هاست. شهدا امروز آمده‌اند تا بگویند ما می‌توانیم.

خطر نحله‌های داخلی خطرش از جنگ اقتصادی صدها برابر است

مراسم وداع با پیکرهای ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد. محسن رضایی در این مراسم با اشاره رشادت‌های شهدا، اظهار کرد: شهدا، خودباوری و شعار «ما می‌توانیم» را به ملت ایران بازگرداندند.

 محسن رضایی - معاون اقتصادی رییس‌جمهور - در مراسم وداع با پیکرهای ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در مصلای امام خمینی (ره) تهران با اشاره به گمنامی شهدا توضیح داد: گمنامی یعنی پاک کردن نام و آدرس خود، تا نام آدرس ایران باقی بمانند. به برکت ایثار و شهادت رزمندگان، دیگر گذشت آن زمانی که در غیاب ملت ایران برایمان تصمیم می‌گرفتند.

وی گفت: برخی فقط از بعد عاطفی با شهدا ارتباط برقرار می‌کنند، اما شهدا دستاوردهای متعددی دارند. اولین دستاورد شهدا پیوند جوانه‌های نورس به درختان است. ایمان، اخلاق، اخلاص، شجاعت از جمله ارزش‌های شهدا است. ما باید این میراث را حفظ کنیم. مردم‌دوستی و خدمت بی‌منت از دیگر ارزش‌های انسانی شهدا است که پیش از انقلاب خبری از آنها نبود. اما شهدا اکنون برای ما الگوهایی هستند که خالق ارزش‌های بسیار شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شهدای شاخصی مانند باکری، همت، متوسلیان و کاظمی، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمانان بزرگی در هر استان تربیت شد که قاسم سلیمانی هم یکی از همین قهرمانان به شمار می‌آید. همچنین ما در جنگ اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن باقی بماند. در ۲۰۰ سال گذشته ۲۵ جنگ علیه ایران شکل گرفت و بخش‌هایی مانند سمرقند و بحرین از آن جدا شد، اما دستاورد بزرگ شهدای دفاع مقدس حفظ خاک میهن بود.

رضایی گفت: ما پیش از جنگ حتی یک سلاح انفرادی نداشتیم، اما امروز پهپادهای ما بیش از ۵۰۰ کیلومتر می‌روند و عکس می‌گیرند و کسی متوجه نمی‌شود و به زمین می‌نشینند. شهدا کاری کردند کارستان، به‌گونه‌ای که در عرصه‌های مختلف علمی و نظامی پیشرفت کردیم. بازگشت خودباوری به ملت ایران یکی از کارهای بزرگ شهدا بود. بیگانگان قبل از غارت نفت ما و معادن ما، اعتماد به نفس و خودباوری ما را با خود بردند اما شهدا «ما می‌توانیم» را به ما بازگرداندند و به یک شعار تبدیل شد.

معاون رییس‌جمهور ادامه داد: من می‌خواهم به جوانان عزیز ایران بگویم که مراقب باشید در صحنه دیپلماسی و سایر صحنه‌ها خودباوری را از ما نگیرند. خطر نحله‌های داخلی خطرش از جنگ اقتصادی صدها برابر است. رانت‌خواران و نفوذی‌ها در میان آنها رخنه می‌کنند تا بگویند راهکاری وجود ندارد و تسلیم شوید. پس چگونه شهدا ما را در برابر حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کشورها از صدام در دوران جنگ تحمیلی ما را به خودباوری رساندند؟ این نحله‌ها مانند عوعوی آمریکایی‌هاست. شهدا امروز آمده‌اند تا بگویند ما می‌توانیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه