ارسال به دیگران پرینت

با هدف جلوگیری از افزایش قیمت گوشت

صادرات دام متوقف شد

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک از توقف صادرات دام خبر داد.

صادرات دام متوقف شد

افشین صدر دادرس در گفت وگو در پاسخ به این سوال که گفته می شود صادرات دام منجر به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار شده و آیا نظارتی بر صادرات وجود ندارد تا به بازار داخلی آسیبی نرسد؟ گفت:به نظر می رسد تبلیغات دلالان و واسطه گران بیشتر از قدرت دامداران است.

وی ادامه داد: تاکنون ٢٠٠٠ راس دام به کردستان عراق صادر شده  و غیر از آن صادراتی صورت نگرفته است. امروز هم به ما خبر رسید که متاسفاته جلوی صادرات را گرفته اند.یعنی جوسازی عده ای دلال و واسطه گر منجر به توقف صادرات شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور افزود: از اول آذر دام ها را به تدریج از دامداران خریداری کردیم. دام ها به قرنطینه رفته اند. بیش از ۵۰روز است که دام در قرنطینه است. برای آن هزینه شده و هزینه های دامپزشکی پرداخت شده است. از آن طرف هم از کشورهای خارجی که بازار هدف بودند پیش پرداخت ها گرفته و قرارداد بسته شده است .حالا نمی دانیم با این توقف صادرات چگونه باید به طرف خارجی  و دامدار  جواب دهیم.

 

وی تصریح کرد:۱۰میلیون راس دام مازاد در کشور داریم که صادرات  ٢٠٠٠ راس  در مقابل آن عددی نیست. این دام ها باید جذب شوند. کسانی که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند به این موضوع توجهی ندارند که اگر این دامهای مازاد از کشور خارج نشوند تولید کننده ضربه می خورد و سال آینده دامی نخواهیم داشت.

دادرس در ادامه گفت: قبل از صادرات، قیمت دام زنده کیلویی ۵۲ هزار تومان بود که این عدد بعد صادرات به ۵۶ هزار تومان رسید.یعنی حدود ۴۰۰۰تومان افزایش داشته است. این ٤٠٠٠ تومان نباید منجر به افزایش ۲۰ تا ۳۰هزارتومانی قیمت گوشت شود.

وی در پایان گفت:وقتی دامدار دامش را صادر نکرد و دام بر روی دستش ماند دلالان به هر قیمتی که تعیین کنند دامدار مجبور به فروش است.  آنها دام را از دامدار ارزان می خرند و به مصرف کننده با هر قیمتی که می خواهند می فروشند.

وزیر کشور اعلام کرد؛

امهال وام‌ کشاورزان خسارت‌دیده از سیل

وزیر کشور گفت: همه دستگاه های مسئول تا پایان رفع مشکلات و آلام مردم مناطق سیل زده استان هرمزگان، همچنان با تسریع در اقدامات، خدمات رسانی به این مردم صبور و نجیب را به عنوان اولویت بسیار مهم انجام می دهند.

امهال وام‌ کشاورزان خسارت‌دیده از سیل
 

احمد وحیدی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که صبح امروز(۱۶ دی ماه) ساعت ۴:۳۰ صبح در استانداری هرمزگان به پایان رسید، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا "سلام الله علیها" و تشکر از مجموعه اقدامات دستگاه های مختلف به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان در استان هرمزگان، عنوان کرد: همه دستگاه های مسئول تا پایان رفع مشکلات و آلام مردم مناطق سیل زده استان هرمزگان، همچنان با تسریع در اقدامات، خدمات رسانی به این مردم صبور و نجیب را به عنوان اولویت بسیار مهم انجام می دهند و بازدید از مناطق سیل زده به صورت مستمر باید توسط مدیران صورت گیرد.

وزیر کشور بر لزوم تسریع در رفع مشکل راه های مواصلاتی آسیب دیده بر اثر سیل و برقراری تردد و همچنین رفع مشکل پل های آسیب دیده، تاکید کرد و افزود: نوسازی، مرمت و بازسازی جاده ها در دستور کار قرار گیرد.

 

وحیدی همچنین خواستار توجه ویژه به تأمین وسایل گرمایشی برای سیل زدگان، با توجه به سرمای هوا در این مناطق شد.

 

وزیر کشور، تأمین و توزیع بیشتر بسته های غذایی و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و موکب ها در راستای پخت غذای گرم برای سیل زدگان را نیز مورد تاکید قرار داد.

 

 وحیدی افزود: رفع مشکل آب هشت روستایی که به دلیل سیل دچار مشکل قطعی آب هستند نیز به سرعت انجام شود.

 

وزیر کشور با تاکید بر پیگیری جدی جبران خسارت های ناشی از سیل، عنوان کرد: امهال وام های کشاورزان خسارت دیده در سیل به مدت ۲ سال، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی بابت نهاده ها، اختصاص بذر رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کشت بعدی کشاورزان، تحویل نهال یارانه‌ای به کشاورزان و حفر چاه جدید بجای چاه های آسیب دیده که دارای پروانه بوده و به دلیل سیل پر شده اند، از مصوبات برای جبران خسارت های سیل در هرمزگان خواهد بود.

وحیدی با اشاره به لزوم فوریت در جبران خسارت سازه های آبخیزداری، اضافه کرد: تامین اعتبار این امر و همچنین تامین و انتقال تجهیزات برای لایروبی رودخانه ها و بازگشایی و راه ها، از طریق سازمان مدیریت بحران کشور صورت می گیرد.

 

در این نشست، پیشنهادات استاندار هرمزگان در خصوص اینکه کشاورزان دارای پروانه چاه، می توانند در کنار چاهی که بر اثر سیل آسیب دیده و پر شده، چاه جدیدی با کمترین فاصله حفر کنند، اختصاص نهال یارانه ای به کشاورزان جهت احداث باغات جدید و پرداخت تسهیلات توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده، جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی، تصویب شد.

این جلسه تا ساعت ۴:۳۰ بامداد پنجشنبه ۱۶ دی ماه ادامه داشت.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ممل ارسالی در

      اصلاً صادر شد که متوقف شود

    • حامی ارسالی در

      واقعاً همینطوره که گفتن! وضعیت دامداری ها با این هزینه های جاری مأیوس کننده هستش!
      ۳۰۰ دام سبک دارم
      نیمه دوم سال ۱۷تومن واکسن های مختلف تزریق کردم ،۵تومن دارو و شربت ضد انگل خریدم ،بدلیل خشکسالی ۲۵ علوفه خریداری شده و فروش هم نداریم چون مفت می‌خرند
      دردی بی درمون تر از این درد هم هستش؟!

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا صادرات نشه من دامدار حتما می‌فروشم زیر قیمت خیلیا فروختن حمایت از دامداران الان فقط صادرات

    • دامدار ارسالی در

      گرانی سرسام آور نهاده دامی ودارو بیش از نیمی ازدامداران کشور را امسال ورشکسته کرده اگر به همین روال ادامه بدهیم سال دیگه دامداری باقی نخواهد ماند اونوقت معنی واقعی گرانی گوشت را خواهیم فهمید تنها مقصر ایجاد این شرایط بحرانی مسئولین دولتی هستند که دود این بی کفایتی ها به چشم مردم خواهد رفت

    • ناشناس ارسالی در

      دلالان و واسطه گران حتمآ با مسولان رابطه دارند وگرنه چطور میشه جلوی صادرات را گرفت این هم مثل کارهای دیگتون هست متآسفم

    • ناشناس ارسالی در

      بابا چرا دلال های محترم راازنون خوردن می اندازیدبه فکر دامدار نیستید لااقل به فکر دلالهای محترم باشید

    • دامدار ارسالی در

      حالا تکلیف دامدار چی هست

    • اسلام ارسالی در

      سال ۹۶ هرجفت گوسفند ۸ میلیون بود یعنی دونه ای ۴ میلیون پراید ۱۷ میلیون بود اونم شرایطی الان گوسفند دونه ای ۱۵۰۰ تومن شده پراید ۱۷۰ تومن خودتان قضاوت کنیداون موقع ۴ تا گوسفند میدادیم یه پراید میگرفتیم الانباید ۱۱۵ عدد گوسفند بدیم یه پراید الا برکت الله جمهوری اسلامی ایران حالا بیاید جلو صادرات دام بگیرید

    • دامدار زیان دیده بیچاره ارسالی در

      تنهاشغل من و خانواده ام دامداری هست دیگه جسم وجانی برای ما نمونده چرا عده ای سودجو و فرصت طلب نمیذارن صادرات انجام بشه،تنها راه نجات از بحران دامداری با خشکسالی،پایین بودن قیمت زنده دام و گرانی نهاده ها فقط صادرات است

    • اسلام ارسالی در

      سلام اقای وزیر سال۹۶ پراید وشرایطی میدادن۱۷ میلیون گوسفند جفتی ۸ میلیون بود الان پرای ۱۷۰ میلیونه گوسفند جفتی ۳ میلیون دونه ای ۱۵۰۰هزاریعنی ۹۶ من ۳۰۰ عدد گوسفند داشتم هر ۴تا گوسفند یه پراید بود نزدیک۸۰دستگاه پراید میتونستم بخرم الان بایستی ۱۱۰ گوسفند بفروشم یه پراید اونم نقدا بخرم کل دارایم شده ۲تا پراید حالا دوباره جلوی صادرات وببندید چرا موقع واردات خودرو به صنعت خودرو ضربه وارد میشه ولی با جلوگیری از صادرات دام وورود ارز دامدار اسیب نمیبینه اگه وجدا ن دارید که ندارید جلوی صادرات وببندید

    • مجتبی ارسالی در

      بهتر من به اسمعلی گفتم بفروش نکرد ضرر کرد

    • ناشناس ارسالی در

      اگه نمیخوای نظراتو بزاری چرا الکی نوشتی دیدگاهتان را بنویسید

    • ناشناس ارسالی در

      هر کاری کنند ضررش دامدار می بیند این همه دام چرا صادر نمی کنند مگر ما چقدر توان داریم دامها را نگه داریم با این گرانی

    • ناشناس ارسالی در

      خداشاهد اگه صادر نشه دامدار بيچاره میشه مسولين بی سواد

    • خداداد غفاری ارسالی در

      مسولین فهمی از مشکلات دامدار ندارند وقتی دامدار جو کیلوی 8000 تومانی را نمیتواند بخرد مجبور است دام خود را بفروشد اگر صادرات باشد نصف دام خود را میفروشد ولی در غیر اینصورت به لحاظ پایین بودن قیمت که با قیمت نهاده همخوانی ندارد ناچار است همه دام خود را بفروشد فقط دامدار میداند نه کسیکه به عنوان مسوول بیسواد پشت میز نشسته و دستور توقف صادرات میدهد بدانید هر کس از شغل خود سود نبرد ادامه نخواهد داد

    • رضا ارسالی در

      ببینین همینجور قبمت دام رو پایین میاورن صادر شد نشد تو مجازی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه