ارسال به دیگران پرینت

گرانی | افزایش قیمت | تورم | کاهش قیمت

چه کالاهایی در دو هفته اخیر افزایش و کاهش قیمت داشته‌اند؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طبق بازرسی‌های صورت گرفته قیمت ۹ قلم کالا شامل برنج طارم، برنج هاشمی، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، گوشت مرغ و جوجه یکروزه از تاریخ ۳۰ مهر تا روز گذشته با افزایش مواجه شده است.

چه کالاهایی در دو هفته اخیر افزایش و کاهش قیمت داشته‌اند؟

سجاد رستمی ۱۷ آبان‌ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به رصد قیمت ۱۰۰ کالای پرمصرف در استان، اظهار کرد: طبق بازرسی‌های صورت گرفته قیمت ۹ قلم کالا شامل برنج طارم، برنج هاشمی، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، گوشت مرغ و جوجه یکروزه از تاریخ ۳۰ مهر تا روز گذشته با افزایش مواجه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین در این مدت قیمت معدودی کالا مانند گوشت گوسفند، گوشت گوساله و گوسفند و گوساله زنده کاهشی بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۸ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، گفت: این عدد در مقایسه با سال گذشته رشد دو درصدی داشته است، همچنین در این بازرسی‌ها ۲۲۱۴ تخلف کشف شد که در مقایسه با تعداد ۱۷۲۱ تخلف کشف شده در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۸ درصدی در کشف تخلف مواجه هستیم.

رستمی ادامه داد: ارزش ریالی تخلفات کشف شده  از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۱۳۸ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف مواجه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیش‌ترین تخلفات کشف شده از اصناف در حوزه گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و رعایت نکردن بهداشت است.

۱۰۰ تن مرغ منجمد آماده توزیع در  چهارمحال و بختیاری وجود دارد

در ادامه جلسه جعفریان- معاون پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۱۰۰ تن مرغ منجمد آماده توزیع در  استان وجود دارد، در هفته‌های گذشته ۴۰ تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان در استان توزیع شد.

وی بیان کرد: اکنون قیمت مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است و مرغ‌ منجمد  در فروشگاه‌های منتخب با قیمت جدید عرضه خواهد شد، در توزیع مرغ گرم نیز مشکلی وجود ندارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ازاد ارسالی در

      کاهش مرتیکه مسخره کاهشو چرا چسبوندی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه