ارسال به دیگران پرینت

واکنش کاخ سفید به درخواست رئیسی برای محاکمه ترامپ

سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره تاثیر اظهارات رئیس جمهور ایران درباره ضرورت محاکمه دونالد ترامپ به خاطر ترور و به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی بر مذاکرات وین پاسخ داد.

واکنش کاخ سفید به درخواست رئیسی برای محاکمه ترامپ

سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره تاثیر اظهارات رئیس جمهور ایران درباره ضرورت محاکمه دونالد ترامپ به خاطر ترور و به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی بر مذاکرات وین پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که هم‌زمان با از سرگیری دور جدید مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، رئیس جمهور ایران گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا باید به خاطر ترور و به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی محاکمه شود، آیا این موضوع مذاکرات درباره آینده هسته‌ای ایران را به تعویق خواهد انداخت، گفت: من توضیح مستقیمی درباره اظهارات او[رئیس جمهور ایران] ندارم که بدهم. می‌توانم بگویم که او سیاست‌های خودش و مخاطبان خودش را دارد که به او گوش می‌دهند، مثل بسیاری از کشورها و رهبران دیگر کشورها.

ساکی ادامه  داد: اما در حال حاضر، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هیاتی دیپلماتیک را در دور هشتم مذاکرات وین که سوم ژانویه از سر گرفته شد، سرپرستی می‌کند. پیش‌رفت نسبتا کمی هفته گذشته انجام شده است و ما امیدواریم این هفته بر اساس آن پیش برویم.

او در این راستا افزود: روشن است اگر ما نتوانیم به زودی به تفاهمی در زمینه بازگشت دوجانبه به پایبندی دست پیدا کنیم، اقدامات هسته‌ای ایران که بر سرعتشان افزوده می‌شود، برجام را بی‌استفاده خواهد کرد. بنابراین، اولویت ما دست یابی و اجرایی کردن بازگشت دوجانبه‌ای سریع[به توافف هسته‌ای] است. و من انتظار دارم این مذاکرات بر چنین موضوعاتی متمرکز باشند، نه سخنان هیچ یک از رهبران جهان.

 اظهارات سخنگوی کاخ سفید در پی این مطرح می‌شود که هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ازسرگرفته شده است.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح نمود که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه