ارسال به دیگران پرینت

کره‌جنوبی به مذاکرات وین اضافه شد

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش داد که چوی چونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز برای ملاقات با نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات وین، عازم اتریش شده است.

کره‌جنوبی به مذاکرات وین اضافه شد

تارنمای وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز هدف از دیدار هیئت نمایندگی این کشور از وین را یافتن راه هایی برای حل مسائل مربوط به دارایی های مسدود شده ایران در کره در حاشیه مذاکرات برجام از طریق مشاوره با ایران و همچنین هماهنگی و تماس نزدیک با ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کرد.

تارنمای وزارت امورخارجه کره جنوبی نوشت: دولت کره جنوبی برای حل و فصل مسائل باقیمانده میان این کشور و ایران، با کشورهای اصلی حاضر در این مذاکرات در تماس و مشاوره قرار داشته است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با اعلام دیدار چوی یونگ کان از چهارم تا ۹ ژانویه (۱۴ – ۱۹ دی ماه) افزود که وی قصد دارد با مقامات هیئت های نمایندگی حاضر در مذاکرات وین ملاقات کند.

دور جدید مذاکرات وین پس از یک وقفه کوتاه روز دوشنبه در وین از سر گرفته شد. مرحله دوم دور هشتم مذاکرات حوالی ساعت پنج بعد از ظهر به وقت وین در هتل کوبورگ رسما آغاز شد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و درباره ادامه مسیر جلسات و گفت‌وگوهای روزهای آتی رایزنی کردند. باقری سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام دیدار کرد و مجموع این دو ملاقات حدود دو ساعت به طول انجامید.

در این میان انریکه مورا، هنگامی که ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار داشت راهی هتل ماریوت که درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد و جلسات گروه ۱+۴ با هیات آمریکایی برگزار می‌شود، شد. او پیش از پایان جلسه مذاکره کننده ارشد ایران با طرف‌های اروپایی بدون اینکه با رسانه‌ها صحبت کند، دوباره به هتل کوبورگ برگشت.

 

ملاقات‌ هیات آمریکایی با نمایندگان برخی کشورها

تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک

هنوز هیچ منبع رسمی شنیده های مذکور در خصوص دیدارهای امروز هیات آمریکایی را رسما تایید یا تکذیب نکرده است.

تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک
 

برخی اخبار تایید نشده و شنیده‌ها حاکیست که هیات آمریکایی مستقر در وین به ریاست رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ملاقات‌هایی را با نمایندگان برخی کشورها در ارتباط با روند مذاکرات وین برگزار کرده است.

گفته می‌شود که نماینده ویژه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با دیپلمات‌های عربستان سعودی در وین دیدار کرده است. طبق شنیده‌ها این دیدار در هتل ماریوت که عموما جلسات هیات آمریکایی با گروه ۱+۴ برگزار می‌شود صورت گرفت. گفته می شود که نمایندگان سه کشور اروپایی نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

در همین شنیده ها حاکی است «چوی جونگ-کان» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی هم با رابرت مالی امروز دیدار کرده که هدف از این دیدار، گفت‌وگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم های آمریکا به تهران پرداخت نشده است.

 

هنوز هیچ منبع رسمی شنیده های مذکور در خصوص دیدارهای امروز هیات آمریکایی را رسما تایید یا تکذیب نکرده است.

 

پیشتر و در حدود دو ماه قبل و پیش از آغاز دور جدید مذاکرات وین، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که چوی جونگ-کان و «رابرت مالی» در گفتگویی تلفنی، درباره تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات وین تبادل نظر کردند.

 

وزارت خارجه کره جنوبی بدون ذکر جزئیات این گفت‌وگو به ذکر این نکته بسنده کرد که مالی آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را به اشتراک گذاشت و چوی بر تمایل سئول برای حمایت از تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

برخی شنیده‌ها حاکی از این بود که دیپلمات کره جنوبی با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هم دیدار کرده که این مساله از سوی منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران تکذیب شد.

 

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد و جلسات در سطوح و قالب‌های مختلف در جریان است. دقایقی پیش علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه گفت‌وگوها وارد هتل کوبورگ شد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه