ارسال به دیگران پرینت

مسکن | اجاره خانه | قیمت مسکن | افزایش قیمت | خرید و فروش

اجاره‌خانه از پارسال 130 درصد گران شده | حرکت مستاجران به سمت مناطق متوسط و پایین شهر

به گفته رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه، گرانی‌ رهن و اجاره طی حدود دو سال اخیر باعث شده درخواست برای اجاره خانه در مناطق پایین و متوسط شهر بیشتر شود.

اجاره‌خانه از پارسال 130 درصد گران شده | حرکت مستاجران به سمت مناطق متوسط و پایین شهر

بابک مرادی با اشاره به روند افزایشی قیمت اجاره بها که از دو سال قبل استارت خورد، اظهار کرد: سال گذشته افزایش حدود 100 درصدی قیمت اجاره خانه را شاهد بودیم که دلیل اصلی آن نیز جهش قیمت مسکن بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال شیب افزایش قیمت در بازار رهن و اجاره کمتر شد، خاطرنشان کرد: امسال حدود 25 تا 30 درصد افزایش قیمت رهن و اجازه را در کرمانشاه شاهد بودیم، اما همین میزان افزایش قیمت نیز  برای بسیاری از مردم با این وضعیت معیشتی بالاست و توان پرداخت آن را ندارند.

وی تاکید کرد: هم اکنون رقم اجاره برای یک خانه معمولی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه به طور میانگین بین یک میلیون و دویست هزار تا دو میلیون تومان است که برای اکثر مردم سنگین است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه این وضعیت باعث شده اجاره مسکن از توان بسیاری از مردم خارج باشد، یادآور شد: از همین رو برخی افراد که چند سال گذشته در مناطق متوسط به بالای شهر سکونت داشتند، اکنون مجبورند با همان مبلغ رهن به سمت مناطق متوسط به سمت پایین بروند.

به گفته مرادی، این روند درخواست رهن و اجاره برای مناطق متوسط و پایین را افزایش داده است.

وی اضافه کرد: اگرچه در شهر کرمانشاه میزان افزایش قیمت رهن و اجاره در نقاط مختلف شهر با هم تفاوت چندانی ندارد و در مناطق متوسط و پایین هم به تبعیت از همه قسمت‌های شهر افزایش قیمت داشتیم، اما به هر حال قیمت رهن و اجاره هنوز در برخی نقاط پایین‌تر است و مردم بیشتر سراغ این مناطق می‌روند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته قیمت‌ها فقط در مناطقی مانند 22 بهمن یا محدوده خیابان شهید جعفری و فردوسی بالا بود، تاکید کرد: اکنون قیمت‌ها در مناطق متوسط مانند الهیه، کارمندان، مسکن و ... هم بالا رفته و مردم مجبورند مناطق پایین‌تر را انتخاب کنند.

مردم قرارداد دست‌نویس تحویل نگیرند

موضوع دیگری که رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه به آن اشاره کرد پرهیز مردم از گرفتن قراردادهای رهن و اجاره و یا خرید و فروش دست‌نویس بود و گفت: از مردم تقاضا داریم حتما قراردادهای پرینت شده، دارای کد رهگیری و هولوگرام‌دار دریافت کنند.

مرادی با  بیان اینکه در قراردادهای دست نویس امکان تخلف و یا دخل و تصرف و تغییرات وجود دارد، عنوان کرد: قراردادهای پرینتی وجه قانونی بیشتری داشته و امکان تخلفات آن کمتر است.

وی کرمانشاه را از جمله شهرهای پیشتاز در زمینه قراردادهای هولوگرام دار دانست و تاکید کرد: اگرچه این شیوه قراردادنویسی در بسیاری از شهرها هنوز مرسوم نیست، اما تلاش کردیم با فرهنگ‌سازی این موضوع را در کرمانشاه جا بیندازیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به فعالیت نزدیک به سه هزار واحد صنفی مشاور املاک در کرمانشاه، تاکید کرد: ممکن است معدودی از این واحدها نسبت به نوشتن قرارداد دستی اقدام کنند، اما از مردم تقاضا داریم چنین قراردادهایی را دریافت نکنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه