ارسال به دیگران پرینت

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

بازار طلا اولین روز هفته را با نوسان بالایی آغاز کرد. درحالی که به دنبال اخبار مثبتی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، دلار نزولی شده اما به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی طلا، امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در میانه معاملات بودیم.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت سکه و طلا در بازار امروز اعلام شد. قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه و طلا در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 

به دنبال افزایش قیمت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز امروز صعودی شد اما در پایان معاملات شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. بازار طلا اولین روز هفته را با نوسان بالایی آغاز کرد. درحالی که به دنبال اخبار مثبتی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، دلار نزولی شده اما به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی طلا، امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در میانه معاملات بودیم. در حدی که قیمت سکه امامی طرح جدید در ساعاتی از معاملات به ۱۳میلیون و ۱۴۸هزارتومان نیز رسید. اما این شوک تا پایان معاملات باقی نماند و بازار اندکی آرام گرفت. 

در همین رابطه، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلای تهران، در رابطه با نوسانات امروز گفت: به طور طبیعی، با افزایش قیمت انس جهانی، قیمت طلا هم افزایش می‌یابد. زمانی که نوسانات وجود دارد بازار چندان نمی‌تواند آرامش داشته باشد و باید صبر کرد.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و شنبه، اتفاقی در اقتصاد رخ نداد و امیدواریم آرامش به بازار برگردد تا مردم بتوانند معاملات کنند.

وی در پاسخ به اینکه نوسانات بازار روزهای آینده ادامه خواهد یافت یا خیر، تاکید کرد: باید دید چه اتفاقاتی برای انس جهانی می‌افتد. فردا هم یکشنبه و بازار جهانی تعطیل است و همچنین در تعطیلات سال نو میلادی قرارداریم.

رییس اتحادیه طلا در رابطه با وضعیت بازار تا پایان سال ادامه داد: تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به آخر سال دادوستد بهتر می‌شود؛ البته به شرطی که نوسانات نباشد. حال که به پایان سال نزدیک می‌شویم امیدواریم ثبات به بازار برگردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافق صورت پذیرد، ارتباطات ایران با جهان بهتر می‌شود و با بهبود وضعیت بازار ارز، آرامش بیشتری به بازار طلا نیز تزریق می‌شود. در آن صورت شرایط بازار با امروز متفاوت خواهد بود و اگر در آن مسیر قرار بگیریم، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها کاهش یابد.

قیمت طلا و سکه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰

بر این اساس و طبق اعلام اتحادیه طلا تا این ساعت از معاملات، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۳میلیون و ۷۰هزارتومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، ۱۲میلیون و ۸۰۰هزارتومان، نیم سکه، ۶میلیون و ۸۰۰هزارتومان، ربع سکه، ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان و سکه یک گرمی ۲میلیون و ۳۰۰هزارتومان معامله می‌شود.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار، یک میلیون و ۲۹۵هزارتومان و انس جهانی طلا نیز، ۱۸۲۹دلار قیمت خورده است.

فروش در بازار سکه بیشتر شد

دیشب در بازار پشت خطی،‌ اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار سکه نیز بیشتر شود.

اگر امروز افت قیمت دلار ادامه پیدا کند، سکه بازان کار دشواری برای حفظ مرز ۱۳ میلیون تومانی خواهد داشت. دیشب در بازار پشت خطی،‌ اسکناس آمریکایی به راحتی حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و این موضوع موجب شد که فروش ها در بازار سکه نیز بیشتر شود.

فلز گران بهای داخلی به دنبال افت دلار تا نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان پایین رفت و این موضوع موجب شد که احتمال برگشت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی تقویت شود.

به باور تحلیل گران شرط افت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی این است که دلار حداقل زیر محدوده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود. بررسی ها نشان می دهد که با دلار ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومانی ارزش ذاتی سکه به میانه محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی خواهد رسید. سکه با چنین ارزش ذاتی کار بسیار دشواری دارد که مرز ۱۳ میلیون تومان را در بازار حفظ کند. دلیل این موضوع، حباب فلز گران بهای داخلی است که معمولا در سال جاری به ندرت به بالای ۳ درصد رسیده است.

 فروشندگان بزرگ سکه وارد بازار شدند

اگر امروز سکه با وجود افت قیمت دلار بتواند در کانال ۱۳ میلیون تومانی باقی بماند، نشان می دهد که بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی نسبت به آینده اسکناس آمریکایی خوشبین هستند و امیدوارند که افت دلار مقطعی باشد. در این شرایط اگر افت قیمت دلار در روزهای بعد ادامه پیدا کند، سکه می تواند با سرعت بسیار بالاتری دچار کاهش قیمت شود.

قیمت سکه تمام بهار در بازار روزهای گذشته

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در هفته گذشته به ۱۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت نیم سکه ۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۳۰۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۰۹/۵۰ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۲۲  تومان است.

پیش بینی بازار امروز طلا

قیمت سکه در معاملات نقدی روزهای گذشته نزولی بود اما معامله گران بازار را چگونه پیش بینی کرده اند؟ بازار طلا در اولین روز زمستان ۱۴۰۰ شاهد عقب نشینی قیمت سکه بود. این فلز گران بهای داخلی روز چهارشنبه ۱۵ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و بر روی ۱۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

پیش بینی معامله گران از قیمت سکه

 معامله گران معتقدند حفظ سکه بالای مرز ۱۳ میلیون تومان یکی از عواملی است که انتظارات افزایشی را در بازار زنده نگه داشته است. فعالان بازار باور دارند که عبور سکه از محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند خریداران تازه ای را وارد معاملات کند.

اما برخی از معامله گران باور دارند که با نزدیک شدن به دور دیگر مذاکرات هسته ای،‌ احتیاط در بازار بالا می رود و بخشی از معامله گران نیز از خریدهای پیشین سودگیری خواهد کرد. این موضوع می تواند سکه را به زیر مرز ۱۳ میلیون تومانی ببرد و حمایت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه