ارسال به دیگران پرینت

عمل جراحی کاهش وزن برای بیماران چاق

دانشمندان درباره عمل جراحی کاهش وزن و کرونا به نتیجه جدید رسیدند

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عمل جراحی کاهش وزن برای بیماران چاقی قبل از همه گیری کرونا، تا 60 درصد خطر ابتلا به عوارض خطرناک این ویروس را کاهش می دهد.

دانشمندان درباره عمل جراحی کاهش وزن و کرونا به نتیجه جدید رسیدند

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که عمل جراحی کاهش وزن برای بیماران چاقی قبل از همه گیری کرونا، تا 60 درصد خطر ابتلا به عوارض خطرناک این ویروس را کاهش می دهد.

طالعات قبلی نشان می دهد که چاقی مانند سابقه فشار خون بالا، دیابت یا نارسایی قلبی یکی از چندین بیماری زمینه ای برای تشدید عفونت کووید محسوب می شود. 

پژوهشگران کلینیک کلیولند اوهایو در ایالات متحده در مطالعات اخیر خود در مورد چاقی دریافتند: اضافه وزن سیستم ایمنی را ضعیف کرده، منجر به التهاب مزمن می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، لخته شدن خون و مشکلات تنفسی را افزایش می دهد. اینها همه شرایط تشدید کننده عوارض کشنده ناشی از کرونا را به وجود می آورند.

با در نظر گرفتن این موضوع، این تیم تحقیقاتی سعی در شناسایی تفاوت هایی در پیامدهای ابتلا به کرونا بین افراد دارای اضافه وزن که با و بدون جراحی وزن کم می کنند، کرد.

 

دکتر علی امینیان، پژوهشگر ارشد این مطالعات درباره موضوع فوق اعلام کرد: یافته‌ های این تحقیقات نشان می ‌دهد که بیماران مبتلا به چاقی که پیش از همه گیری جهانی کرونا، با جراحی وزن خود را به صورت چشمگیری کاهش داده اند، توانسته اند خطر ابتلا به کرونای شدید را تا ۶۰ درصد کاهش دهند. مدیر مؤسسه باریاتریک و متابولیک کلینیک کلیولند در یک بیانیه رسانه ای گفت: مطالعات ما شواهدی قوی ارائه می دهد که چاقی عامل خطر جدی و قابل تغییر برای کووید-۱۹ محسوب می شود که می تواند از طریق یک مداخله موفقیت آمیز کاهش وزن، بهبود یابد. به گزارش سیناپرس، در این مطالعات، پژوهشگران بیش از ۲۰ هزار بیمار چاق را مورد بررسی قرار دادند که تقریبا یک چهارم این جمعیت که شامل ۵۰۵۳ نفر با شاخص توده بدنی بالای ۳۵ بوده و بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۶) با جراحی، وزن خود را کاهش داده بودند.

 
 

 

در ادامه این تیم پژوهشی به بررسی چهار نوع مختلف پیامد های کووید در میان این افراد پرداخت که شامل: تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا، درصد بیمارانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، تعداد نفرات نیازمند به اکسیژن و میزان بیماران مبتلا به بیماری شدید بود.

نتایج نشان می دهد شانس ابتلا به کووید-۱۹ بین این دو گروه تغییر چندانی نکرده است، به طوری که ۱/۹ درصد از گروه جراحی و ۷/۸  درصد از گروه غیرجراحی به ویروس کرونا مبتلا شدند. با این حال، تفاوت چشمگیری در آنچه پس از بیمار شدن این افراد اتفاق می افتد، وجود داشت.

 
 

به گزارش سیناپرس، این مطالعات نشان داد افرادی که کاهش وزن را انتخاب می‌ کنند، ۴۹ درصد کمتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند. آنها همچنین ۶۳ درصد شانس کمتری برای نیاز به کپسول اکسیژن و ۶۰ درصد کمتر خطر ابتلا به عفونت شدید کووید داشتند. این تیم پژوهشی بر این باور است که بیمارانی که جراحی چاقی انجام می ‌دهند به طور کلی سالم ‌تر از همتایان خود در زمان ابتلا هستند.

دکتر استیون نیسن، یکی دیگر از محققان این پژوهش ها می‌ افزاید: یافته‌ های شگفت ‌انگیز مطالعات کنونی از برگشت ‌پذیری پیامدهای چاقی در بیماران مبتلا به کرونا پشتیبانی می‌ کند. این مطالعات نشان می ‌دهد که تاکید بر کاهش وزن به ‌عنوان یک استراتژی سلامت عمومی می ‌تواند نتایج را در طول همه ‌گیری کرونا و شیوع‌ های آینده یا بیماری ‌های عفونی مرتبط، بهبود بخشد. 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه