ارسال به دیگران پرینت

از بازسازی ویلا چه میدانید!

بازسازی برخلاف تصور خیلی‌ها یک تجربه دلهره‌آور نیست. بازسازی می‌تواند از مراحل ساده شروع شود تا پیشرفته. مهم این است که به شما کمک کند یک تجربه بازسازی هیجان‌انگیز را داشته باشید. با بازسازی ویلای خود از داشتن یک ویلای نو و جدید و در عین حال کم هزینه می‌توانید لذت ببرید. از طرفی، مکانی که گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌ها در نظر می‌گیریم، نیاز به نگهداری و بازسازی دارد تا طولانی مدت از فضای زیبا و آرامش‌بخش آن لذت ببریم. پس ویلاها نیز مانند هر ساختمان دیگری به بازسازی نیاز پیدا می‌کنند.

از بازسازی ویلا چه میدانید!

بازسازی برخلاف تصور خیلی‌ها یک تجربه دلهره‌آور نیست. بازسازی می‌تواند از مراحل ساده شروع شود تا پیشرفته. مهم این است که به شما کمک کند یک تجربه بازسازی هیجان‌انگیز را داشته باشید. با بازسازی ویلای خود از داشتن یک ویلای نو و جدید و در عین حال کم هزینه می‌توانید لذت ببرید. از طرفی، مکانی که گذراندن اوقات فراغت و دورهمی‌ها در نظر می‌گیریم، نیاز به نگهداری و بازسازی دارد تا طولانی مدت از فضای زیبا و آرامش‌بخش آن لذت ببریم. پس ویلاها نیز مانند هر ساختمان دیگری به بازسازی نیاز پیدا می‌کنند.

شاید در ابتدا تصور کنید هر زمان که سن ساخت ویلا بالارود، اقدامات بازسازی صورت می‌گیرد. این تصور تا حدودی درست است، اما اگر بخواهیم همیشه ویلای جذاب و هیجان انگیز داشته باشیم، نباید اقدامات بازسازی ویلا را تنها در صورت فرسودگی ساختمان انجام دهیم. ممکن است در هر دوره زمانی ویلا نیاز به تغییرات جدید داشته باشد تا همیشه از نظر بیننده یک ویلای نوساز جلوه دهد.

 

مراحل بازسازی ویلا

2-2

 

 

مراحل نوسازی ویلا می‌تواند شامل اقدامات مختلفی باشد. در اولین مرحله باید طراحی دکوراسیون منزل خود را مشخص کنید تا براساس آن اقدامات نوسازی انجام شود. طراحی نما یکی از گزینه‌های تاثیر گذار روی زیبایی و چشم انداز ویلا است که امروزه اکثر ویلاها به سبک مدرن انتخاب می‌شود. پس چه بهتر بازسازی را مطابق با ایده‌های روز انجام دهیم.

 

مراحل بازسازی ویلا:

 

۱-  طراحی بازسازی:

 تعمیر ویلایی که خریداری کردید، باید مطابق با نیاز طراحی شود. بنابراین در نظر بگیرید برای برنامه‌ریزی و طراحی ویلا به آنچه که دوست دارید بیندیشید. در این مرحله می‌توانید از متخصصان و پیمانکار برای پیاده سازی نیازهایتان کمک بگیرید.

۲- در نظر گرفتن بودجه مالی:

 هزینه بازسازی ملک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل تأثیرگذار، میزان بازسازی که تصمیم گرفته‌اید انجام دهید. شما تحت تاثیر مسائلی که بازسازی با آن مواجه می شود، هم قرار دارید.

 

 

۳- کسب مجوز برنامه‌ریزی:

قبل از هر اقدامی بازسازی باید مجوز برنامه‌ریزی دریافت کنید. این مرحله بسیار اهمیت دارد، در صورت عدم‌توجه ممکن است اجازه برنامه‌ریزی آن رد شود و شما با یکی از گران‌ترین اشتباهاتی است که می‌توانستید روبرو شوید، مرتکب شده اید.

 

۴- جدول زمانبندی کارها:

هنگام تعمیر ویلا به یک برنامه مشخصی از کارها نیاز دارید. فهرستی از کارهایی که قرار است در طول پروژه انجام شود، به دست آورید و هنگامی که با یک پیمانکار برای بازسازی صحبت ‌می کنید، برنامه زمانبندی کارها را در قرارداد ذکر نمایید تا تمام کارها و روند پروژه مطابق با زمانبندی پیش رود.

 

۵- شروع کار:

در این مرحله برنامه کاری به واقعیت می پیوندد و بازسازی پیمانکار موظف است به ثبت کارهایی که برای تعمیر در اولویت قرار دارد حرکت کند.

 

 

بازسازی با نوسازی ویلا چه تفاوتی دارد؟

آیا بازسازی و نوسازی ویلا یکی است یا خیر؟ بازسازی و نوسازی همانطور از اسمشان مشخص است، با یکدیگر فرق می‌کنند. بازسازی ویلا به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش استحکام و دوام بیشتر یک ویلای فرسوده و قدیمی انجام می‌شود. طی مراحل بازسازی تمام قسمت‌هایی که نیاز به تعمیر دارد، بازسازی می‌شود تا امکان استفاده از ویلای قدیمی در آینده بیشتر شود.

معمولا تغییرات لازم برای بازسازی شامل تقویت ساختار کلی، رفع مشکلات تاسیساتی، تعمیر کف ساختمان، تعمیر دیوارها، ساختارهای قدیمی و ... است. اما نوسازی همانطور که از نامش مشخص است، به معنای نو کردن ساختمان می‌باشد؛ طوری که ساختار اصلی به یک ساختار نو و جدید تبدیل شود. در واقع برای نوسازی ویلا هدف اعمال تغییرات و نمایی نو و جدید است.

چه بخش‌هایی از ویلا شامل بازسازی می‌شوند؟

 

3-3

 

رایج‌ترین قسمت‌هایی که برای بازسازی در نظر گرفته می‎شود، شامل موارد زیر است:

 

بازسازی سالن:

 اقدامات مربوط به بازسازی این فضا شامل رنگ آمیزی، تعمیر کفپوش‌ها، برطرف کردن تاسیسات مختلف مانند سیستم سیم کشی است.

 

 سقف ویلا:

 در صورت نیاز به تعمیر، پیمانکاران و متخصصان از طرح های کاذب برای کاهش قیمت و اجرای راحتی طرح‌های گوناگون استفاده می‌کند.

 

بازسازی آشپزخانه:

 آشپزخانه به عنوان قلب یک ساختمان شناخته می‌شود؛ در صورتی که کابینت‌های ویلا غیر قابل استفاده باشد، می‌توان با تعمیر یا تعویض به بازسازی این قسمت پرداخت. همچنین سیستم‌های لوله‌کشی و دیگر تأسیسات این قسمت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

سرویس بهداشتی:

 برای بازسازی این قسمت از تعویض سرامیک‌ها و سنگ‌ها و همچنین سیستم لوله کشی استفاده می کنند تا برای استفاده هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

 

بازسازی ویلا چقدر هزینه دارد؟ 

زمانی که صحبت از تعمیرات و بازسازی این ساختمان است، کیفیت‌های متفاوتی در ذهن ها صورت می‌گیرد و ممکن است هر فردی برای بازسازی یک دیدگاه متفاوتی داشته باشد. بنابراین در اولین مرحله باید میزان بودجه و اهداف خود را مشخص کنید و بر اساس نیازهایتان قیمت کلی را قبل از شروع برآورد نمایید. امروزه با توجه به نوسانات قیمت مصالح ساختمانی، هزینه اقدامات ساخت و ساز هر روز متفاوت است. اما به طور کلی،  هزینه بازسازی بر اساس متراژ مشخص می‌شود و عوامل دیگری مانند موقعیت مکانی، گزینه های طراحی و جزئیات بازسازی داخلی و خارجی روی هزینه تاثیرگذارند. همچنین متخصصینی که برای بازسازی در نظر می‌گیرید با توجه به تجربیات و کیفیت نتیجه دستمزد خود را مشخص می‌کند.

 

 

 

 

بازسازی ویلا چقدر زمان می برد؟ 

 

4-4

 

زمانی که برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود، یکی از موضوعات چالش برانگیز است. زیرا در این مدت امکان استفاده از ویلا را وجود ندارد و اگر طولانی مدت باشد، بی‌شک تجربه تلخ از بازسازی ویلا در ذهن باقی می‌ماند. مدت زمانی که برای بازسازی نیاز است با توجه به ابعاد، میزان سختی پروژه، میزان قدیمی بودن ساختمان بستگی دارد. همچنین متخصصین و تعداد افرادی که برای بازسازی فعالیت می‌کنند، روی مسئله تاثیر گذارند. هر چقدر متخصصین در این زمینه تجربه و مهارت بیشتری داشته باشند و از کارگران بیشتری برای اجرای پروژه استفاده شود، مدت زمان بازسازی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین قبل از شروع حتماً در مورد زمان بازسازی با متخصصین مشورت کنید و اگر در زمان مشخصی به ویلا نیاز دارید حتما قبل از شروع اطلاع‌رسانی کنید.

اگر بازسازی به اقدامات بسیار ساده نیاز داشته باشد، حدود 2 الی 3 هفته به طول می‌انجامد. اما اگر بازسازی با تغییرات اساسی و فنی مانند تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و تعویض لوله ها همراه شود، بازسازی حدود ۲ الی ۳ ماه زمانبر خواهد بود.

 

نکات مهم بازسازی ویلا 

1-  علاوه بر تعمیرات داخلی حتما برنامه مشخصی برای تغییر محوطه داشته باشید.

2-   اگر احساس می کنید داخل ویلا نیاز به نور بیشتری دارد، حتما این نکته را برای مهندسین تاسیسات بیان کنید تا با افزودن روشنایی بیشتر مشکل تاریکی فضا برطرف شود.

3-  در صورت امکان دیوارها و ستون‌های غیر باربر را حذف کنید تا فضای بزرگتر و خاص‌تری داشته باشید. 

4-  مدیریت زمان و هزینه یکی از نکات کلیدی بازسازی است. در صورت داشتن چنین مدیریتی زودتر به هدف خود می‌رسید و هزینه‌های کمتری پرداخت می‌کنید.

5-   اگر ویلای شما فضای مناسبی برای پارکینگ و انباری ندارد می‌توانید هنگام بازسازی چنین فضاهایی را در برنامه خود در نظر بگیرید.

 

کلام آخر

ویلا مانند خانه‌ای که همیشه در آن زندگی می‌کنیم، هر چند سال یک بار به بازسازی نیاز پیدا می‌کند. مخصوصا فضای ویلا برای گذراندن اوقات فراغت و تفریحات اختصاص داده شده است. حال برای این که یک ویلا همیشه جذاب و جدید داشته باشید و هر چند وقت یک بار برای گذراندن تعطیلی‌ها از محیط آرامش آن لذت ببرید، نسبت به بازسازی آن سهل‌انگاری نکنید.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه