ارسال به دیگران پرینت

مصرف کافئین | نوشابه های کولا | مشکلات جسمی

میزان مصرف کافئین در روز

نوشیدن چای عادت دیرینه ایرانیان از سالهای پیش است تا کنون. اما مصارف چای صرف علت های مختلفی بوده و اکنون نیز به فراخور مناسبت ها و شرایط از این نوشیدنی استفاده میشود.

میزان مصرف کافئین در روز

نوشیدن چای عادت دیرینه ایرانیان از سالهای پیش است تا کنون. اما مصارف چای صرف علت های مختلفی بوده و اکنون نیز به فراخور مناسبت ها و شرایط از این نوشیدنی استفاده میشود.

 

کافئین موجود در چای و سایر نوشیدنی ها میتواند خستگی و فرسودگی عضلانی و ذهنی را به نسبت زیادی کاهش دهد. با این وجود هر انسانی ترغیب خواهد شد تا با مصرف بیش از اندازه همواره سرحال و پر انرژی بماند. اما آیا از خطرات مصرف اضافه کافئین با خبر هستین ؟

 

منابع سرشار کافئین را میتوان سودا , قهوه و چای دانست. علاوه بر این نوشابه های دست ساز انسان علل خصوص نوشابه های انرژی زا را میتوان “بمب کافئین” دانست.

 

تحقیقات و مطالعات پیرامون نوشابه های انرژی زا و سایر تنقلات شامل قهوه و کاکائو اطلاعات متمرکز و درخور توجهی را نشان میدهد.

 

بسته های راش (خوراکی تولید شده با کاکائو): در حدود 69 میلی گرم کافئین در هر اونس مایع که برابر با مقدار انرژی لازم برای 5 ساعت فعالیت انسان در طول روز را تامین میکند.

 

در میان نوشیدنی ها، ردبول نوشابه انرژی زا دارای 150 میلی گرم کافئین در هر 5-اونس بود (که برابر با 32 میلی گرم در هر اونس مایع است.)

 

مطالعات نشان داده است: کافئین در دوران بارداری زنان صدمه ای را وارد نمیکند.
 

قهوه خوب قدیمی نوع اسپرسو در یک اونس 51.3 میلی گرم کافئین را شامل میشود. اما این نکته بر طبق آزمایشات اثبات شده است که میزان کافئین در قهوه بستگی دارد به آنکه که چگونه قهوه آماده شود: قهوه قطره ای تا 18.1 میلی گرم در هر اونس، قهوه دم کرده 13.4 میلی گرم در هر اونس، و قهوه های فوری، فقط 7.1 میلی گرم به ازای هر اونس کافئین دارد.

 

مقدار کافئین در نوشابه های کولا:

کلاسیک کوکا کولا تا به حال 2.8 میلی گرم در هر اونس – پپسی 3.2 در هر اونس – رژیم غذایی کک 3.8 میلی گرم به ازای هر اونس کافئین در نوشیدنی های خود به صورت محلول دارند.

 

مقادیر متوسط کافئین (200 تا 300 میلی گرم در روز) مضر نیست اما مصرف 500 تا 600 میلی گرم (که در حدود چهار فنجان قهوه ) می تواند به یک میزبان از مشکلات جسمی منجر شود.
 

برخی تحقیقات مرتبط با دوزهای بالایی از قهوه به ناباروری و افزایش خطر شکستگی لگن در زنان مسن اشاره دارد.

 

 

 

 

منبع : آلامتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه