ارسال به دیگران پرینت

دکوراسیون داخلی

بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی و اصول یک دکوراسیون موفق

بسیاری از ما بدون اطلاع فضای زندگی خود را غیراصولی و بدون رعایت نکات مهم یک معماری داخلی صحیح می‌چینیم و از تاثیرات منفی آن‌ها بر روحیاتمان غافلیم.

بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی و اصول یک دکوراسیون موفق

بزرگترین اشتباهات چیدمان فضای داخلی و اصول یک دکوراسیون موفق

بسیاری از ما بدون اطلاع فضای زندگی خود را غیراصولی و بدون رعایت نکات مهم یک معماری داخلی صحیح می‌چینیم و از تاثیرات منفی آن‌ها بر روحیاتمان غافلیم.

1. استفاده از آینه طرحدار ممنوع

مدت‌هاست که دیگر آینه‌های طرحدار و شلوغ یا آینه کاری‌های تکه تکه و مجلل جایگاه خود را در چیدمان فضای داخلی از دست داده‌اند. البته یک آینه کاری ساده و بزرگ همیشه شیک و مناسب است.

2. به کار بردن کفپوش تیره ممنوع

شاید در نگاه اول کفپوش‌های تیره با رگه‌های چوبی، جذاب و طبیعی به نظر برسند؛ اما، باید بدانید که رنگ تیره همیشه هم خوب نیست و باعث می‌شود فضای شما کوچکتر دیده شود. این اصل مخصوصا در فضاهای کوچک اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. برعکس رنگ‌های تیره، کفپوش‌های روشن همیشه جذاب هستند و فضای زندگی شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

3. خریدن کاغذ دیواری شلوغ ممنوع

شاید زمانی استفاده از طرح‌های شلوغ و پرزرق و برق روی دیوارها جذاب و پرطرفدار بود؛ اما، این روزها زیبایی در سادگی است و هر چه دیوارها ساده‌تر و تک رنگ‌تر باشند، جذابیت بیشتری دارند.

4. تجهیز و ساخت سقف‌های شلوغ ممنوع

حتما به یاد دارید که در دوره‌های قبل برای باشکوه جلوه دادن یک فضا، سقف‌ها را با بیشترین جزییات ممکن تجهیز می‌کردند و از گچبری‌های ریز کمک می‌گرفتند. 

بد نیست بدانید که دیگر این روش طرفداران زیادی ندارد و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند فضای ساده‌تری داشته باشند.

5. نورپردازی رنگیِ تند ممنوع

خوب است بدانید که نورپردازی‌های رنگی و تند پرنور برای فضای داخلی مناسب نیست و بهترین نوع اضافه کردن روشنایی به یک محیط، دعوت نور طبیعی به داخل و یا به کار بردن نور سفید ملایم است.

6. دیوار تلویزیون شلوغ ممنوع

تا جایی که به یاد داریم، معمولا علاقه به تزیین و چیدمان دیواری که تلویزیون روی آن قرار داشت، بسیار مهم و حیاتی بود. در حالی که این روزها با بزرگ‌تر شدن ابعاد تلویزیون‌ها و گرایش هر چه بیشتر به سادگی، خلوت بودن دیوار تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است.

7. سرامیک طرحدار برای کف ممنوع

این حقیقت که سرامیک‌های طرحدار براق بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند، انکارناپذیر است. 

با این حال موقع انتخاب آن‌ها نباید وسوسه شوید و به سراغ انواع طرحدار به خصوص طرح‌های درشت و شلوغ آن بروید. استفاده از سرامیک روشن با طرح‌های بسیار ساده و ریز به خصوص طرح مرمر، همیشه زیبا و جذاب است.

8. استفاده از آیتم‌های سبک‌های مختلف در کنار هم ممنوع

یک اشتباه بزرگ و بسیار تاثیر گذار در زیبایی چیدمان فضای داخلی، استفاده از آیتم‌های سبک‌های مختلف در کنار هم است. اگر می‌خواهید یک فضای زیبا و متعادل داشته باشید، در ابتدا باید سبک مورد علاقه تان را پیدا کنید و مبلمان خود را مطابق با اصول و قوانین همان سبک انتخاب کنید.

9. استفاده از تابلوهای نقاشی با رنگ‌های ناهماهنگ ممنوع

اگر بخواهید تابلوهایی با زمینه رنگی متناقض و ناهماهنگ با یکدیگر و در عین حال با رنگ مبلمان را در کنار یکدیگر قرار دهید، بزرگترین اشتباه را انجام داده‌اید. همیشه به هماهنگی رنگ‌ها و ساختار تابلوها با محیط توجه داشته باشید.

10. فرش کردن کل زمین ممنوع

این تفکر سنتی به خصوص در فرهنگ ما از گذشته دور وجود داشته است که کل زمین با فرش پوشانده شود و هیچ گونه فضای خالی وجود نداشته باشد.

 این روش کاملا اشتباه است و شما فقط باید بخش مهم و خاصی از زمین منزل خود را فرش کنید

 

ترجمه: لیلا میرزاخان

 

منبع : دینو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه