ارسال به دیگران پرینت

عضو کیمته علمی کرونا: موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور ۱۰۰ درصد از تعداد اعلام شده بیشتر است

عضو کیمته علمی کشوری مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیص کرونا در کشور، گفت: نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است.

عضو کیمته علمی کرونا: موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور ۱۰۰ درصد از تعداد اعلام شده بیشتر است

عضو کیمته علمی کشوری مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیص کرونا در کشور، گفت: نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است.

دکتر پیام طبرسی درباره وضعیت انتشار کرونای اُمیکرون در کشور، گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود. بر همین اساس اینکه بگوییم تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و قطعا تعداد موارد بیماری در کشور بیش از این است و در کل کشور هم پخش شده است. به طوری که می‌توان گفت اُمیکرون در کل کشور در حال گردش است.

وی افزود: با این حال خوشبختانه موضوعی که تاکنون وجود دارد، این است که گردش ویروس اُمیکرون، منجر به افزایش موارد بستری و فوت و حتی افزایش موارد سرپایی ابتلا در کشور نشده است و آمار ما زیر ۲۰۰۰ تست مثبت در روز است.

طبرسی با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه کرونا در کشور، گفت: در کمیته علمی هم مورد بحث قرار گرفته است که تعداد تست‌های روزانه کرونا را افزایش دهیم. انجام روزانه ۲۰ هزار تست برای کشور ما کم است و باید تعداد تست را افزایش دهیم.

وی گفت: به عنوان مثال در حال حاضر کشوری مانند انگلیس با جمعیتی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون کمتر از جمعیت کشور ما روزانه یک میلیون تست انجام می‌دهد. ما به عنوان یک کشور ۸۰ میلیونی حداقل باید روزانه یک میلیون تست را داشته باشیم. حال اگر امکان انجام روزانه یک میلیون تست وجود ندارد، حداقل روزانه ۱۰۰ هزار تست را باید انجام دهیم تا بتوانیم آمار دقیقی از اُمیکرون داشته باشیم.

وی گفت: از آنجایی که اُمیکرون بیماری خفیف می‌دهد، ممکن است بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند و اصلا برای انجام تست مراجعه نکنند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده است، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است و باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم.

طبرسی درباره وضعیت مدارس نیز گفت: کمیته علمی از همان ابتدا اعلام کرد که مخالف بازگشایی مدارس به صورت کامل است. اینکه دانش آموزان در کلاس‌هایی که نه تهویه دارد و نه فضای درستی دارد، درست نیست. اینکه یک روز در هفته به صورت منتخب و با تعداد کم دانش آموزان حضور داشته باشند، ممکن است موردی نداشته باشد، اما اینکه قرار باشد که هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان را به مدرسه بیاوریم، خطرناک است.

وی درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، گفت: واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در حال بررسی در ستاد است و به محض نتیجه گرفتن، اعلام می‌شود.

 

وزیر بهداشت:

نیاز بیماران کرونایی به بستری در بیمارستان‌ها کاهش‌یافته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با واکسیناسیون مناسبی که در قم و در کل کشور انجام‌شده، نیاز بیماران به بستری شدن در بیمارستان‌ها کاهش‌یافته است.

نیاز بیماران کرونایی به بستری در بیمارستان‌ها کاهش‌یافته است
 

 بهرام عین اللهی امروز پنج شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم، اظهار داشت: امروز از شهرستان کهک بازدید کردیم. این شهرستان مشکلاتی را در حوزه درمان داشت که این مشکلات توسط دانشگاه علوم پزشکی قم برطرف می شود.

وی ادامه داد: امروز همچنین علاوه بر دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم، از مرکز واکسیناسیون مصلی قم بازدید کردیم که این مرکز از نظر موجودی و تنوع واکسن کرونا و رضایت مراجعان، در وضعیت خوبی بود.

 

امیدواریم شاهد تقویت پوشش واکسیناسیون در قم باشیم

 

وی افزود: از مردم قم که نسبت به واکسیناسیون استقبال خوبی داشته اند، تشکر می کنیم و امیدواریم که به زودی شاهد تقویت پوشش واکسیناسیون در قم باشیم. تزریق واکسن به ویژه در سه نوبت و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند از گرفتاری با اُمیکرون و سایر سویه های کرونا، پیشگیری کند بنابراین از مردم قم تقاضا داریم که به سرعت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز همچنین از بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم که یکی از مجهزترین و بهترین بیمارستانهای کشور است، بازدید کردیم و همانند این بیمارستان خیلی در کشور وجود ندارد.

 

دکتر عین اللهی گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم سال گذشته با ظرفیت ۲۳۰ تخت بیمارستانی افتتاح شد و خدمات ارزنده ای به بیماران کووید ۱۹ ارائه کرد و این بیمارستان به طور کامل تا دو هفته پیش، در خدمت بیماران کرونایی بود.

نیاز بیماران به بستری شدن در بیمارستان ها کاهش یافته است

 

وی تصریح کرد: امروز با واکسیناسیون مناسبی که در قم و در کل کشور انجام شده، نیاز بیماران به بستری شدن در بیمارستان ها کاهش یافته و با این کاهش بیماران کرونایی می توان از ظرفیت های ارزشمند این بیمارستان نیز برای درمان سایر بیماران استفاده کرد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در قم تمام متخصصان پزشکی حضور دارند و مردم این شهر برای مراجعه به متخصص نیازی به سفر به شهرهای دیگر ندارند و امکانات مناسبی نیز در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است. قم یک شهر مهاجرپذیر است و انواع بیماری ها ممکن است در قم وجود داشته باشد بنابراین لازم است که مراکز درمانی آن، مجهز باشد.

 

دکتر عین اللهی عنوان کرد: در قم به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد و محل اتصال و عبور و مرور بسیاری از استانهای کشور است، میزان حوادث جاده ای زیاد است و نیاز است که از این نظر نیز تجهیز شود که اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

گفتنی است وزیر بهداشت بعدازظهر امروز با همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع و سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از بیمارستانهای امیرالمومنین (ع)، شهدای ارتش و شهید بهشتی و نیز مرکز واکسیناسیون مصلای قم بازدید کرد.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهدی ارسالی در

      این چه مدل کارشناسی می‌تواند باشد چون انگلستان یک رقمی را اعلام کرده رقم اعلام شده توسط دولت دروغ است ؟! عملکرد وزارت بهداشت بدلیل ندانستن و جهل شما واقعی نیست خیلی جالبه اشتیاق به مرگ و بدبختی این مردم واقعا من نمی‌توانم بفهمم شما ها اصلا هویت ملی دارید یا ندارید مذهب را ولش میکنم این اشتیاق به مصرف داروهایی که با مصرف هم جواب نداده در انگلستان رنگ بندی امروز صبح تهران چیست ؟فایزر چقدر جوابگوی انگلستان و اروپا بوده و رنگبندی چیست ؟!این ملاک عمل است نه تصور و خیال و توهمات بهشت زهرا و آمار متوفیان که دروغ نمیگوید بجای اینکه خوشحال باشید حالتون چرا بد است من این را نمی‌فهمم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه