ارسال به دیگران پرینت

قالیباف: جای خالی سردار سلیمانی را در جبهه مقاومت حس می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز و در این شرایط حساس، نیازمند فرمانده میدان و سرداری چون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

قالیباف: جای خالی سردار سلیمانی را در جبهه مقاومت حس می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز و در این شرایط حساس، نیازمند فرمانده میدان و سرداری چون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

محمد باقر قالیباف در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهدای مقاومت و بزرگداشت ۹ دی در مصلای آستانه مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی با بیان این‌که «جای شهید قاسم سلیمانی امروز در بین ما خالی است» اظهار کرد: امروز و در این شرایط حساس، نیازمند فرمانده میدان و سرداری چون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی ۹ دی را روز بصیرت و حضور مردمی در میدان توصیف کرد و ادامه داد: امروز روز دفاع از ارزش ها و نه گفتن به کسانی است که با ایجاد ناامنی و توطئه، ارزش ها را زیر پا گذاشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی اگر امروز در موضوعات اقتصادی، معیشتی، گرانی و آسیب‌های اجتماعی دچار مشکل هستیم بپذیریم که از مردم فاصله گرفته ایم مردم در اقتصاد نقشی ندارند و فرصتی برای آن‌ها فراهم نکردیم.

وی افزود: اگر به سنت‌های الهی در مسائل اقتصادی ، فرهنگی، و سیاسی همچون دوران دفاع مقدس نگاه نکنیم و ویژگی های مکتب انقلاب یعنی همان مکتب شهید سلیمانی را در پیش نگرفته و فرهنگ انقلاب را دنبال نکینم موفق نمی‌شویم ما در مسیر انقلاب نرفتیم و اشکالاتی زیادی را می بینیم امیدواریم بتوانیم برای مردم به خصوص قشر مستضعف و پابرهنگان انقلاب کار کنیم تا مدیون امام و شهدا نباشیم.

رئیس مجلس با گرامیداشت یوم الله ۹ دی و یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: عملیات زشت و پلید و غیر انسانی و خلاف حقوق بشر و همه مقررات و قوانین بین المللی اتفاق افتاد. امروز گرد هم آمدیم تا شهادت شهید عزیزمان شهید سلیمانی و شهید ابومهندس و دیگر شهدای همراه آن ها را تبریک و تسلیت گویم تسلیت از این باب که حضور شهید سلیمانی در چنین مقطع زمانی و شرایط حساس نیاز داشتیم. جای او میان ما خالی است. و همه ما دچار اندوه هستیم که چنین فرد لایق ، شایسته، مخلص، مدیر ومدبری را نداریم.

وی با بیان این‌که «جای خالی شهید سلیمانی را در جبهه مقاومت حس می‌کنیم» گفت: شهادت شهید سلیمانی را از این جهت تبریک می گویم که این افتخار فرهنگ قرانی ومکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی بود که جز در راه خدا سخن نگفت و گامی برنداشت. این افتخار انقلاب اسلامی است که فردی مثل شهید سلیمانی یک روستازاده را در یک خانواده ضعیف پرورش داد. حاج قاسم می گفت که تا سن نوجوانی در روستا کار می کرد و کفش به پا نداشته است. انقلاب ، امام و مکتب امام چنین افتخاری آفرید پس جای تبریک دارد که انقلاب به یک روستازاده مخلص فرصت داد و از استعدادها ، ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های او در محیط جنگ استفاده کرد.

وی گفت: شهید سلیمانی می‌گفت میدان جنگ قطعه‌ای از بهشت است و این شهید در چنین فضای معنوی جوانه زد و از فرماندهان باصلابت شد. به اسلام و خودمان و کشور عزیزمان افتخار می کنیم.

قالیباف با اشاره به ویژگی های شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فردی بسیار مخلص و مردمی بود فرهنگ مردمی بودن را تا لحظه آخر شهادت حفظ کرد هرگز مسئولیت‌ها و جایگاه و مشغله کاری مانع از مردمی بودنش نشد ویژگی که کمتر در بین افراد دیده می شود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شهید سلیمانی دست از جهاد برنداشت کمتر افرادی را می شناسید که توان تداوم مجاهدت در میدان را داشته و همیشه در صحنه باشند او همیشه در صحنه بود و مرگ را در آغوش می گرفت از افتخارات شهید سلیمانی این بود که یش از ۴۰ سال مجاهدت کرد شهید سلیمانی انقلابی بود از این جهت که هرگز تحت هیاهوهای سیاسی قرار نگرفت و خودنمایی شیطانی نداشت. شهید سلیمانی ۲۱ سال در نیروی قدس حضور داشت و این اواخر مردم او را شناخته و به نقش و عظمت و بزرگیش پی برند وقتی می گویم انقلابی بود بدان معنا که هر موضوع و حرفی می زد برای خدا بود. او دو ویژگی خداباوری و مردم باوری را داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: شهید سلیمانی هیچ حرف خلاف عقلی را نمی‌زد و به تمام معنا تحت امر ولایت بود برای شهید سلیمانی این مهم بود که امام جامعه چه خواسته و در برابر آن اراده تسلیم و تعظیم می کرد. شهید سلیمانی دغدغه ای جزو خدمت به مردم و امنیت مردم نداشت هر جا مردم به او نیاز داشتند حضور داشت که نمونه آن را در زلزله بم دیدیم که صبح روز اول حضور پیدا کردند. وقت و عمر شهید سلیمانی به تمام معنا وقف مردم بود.

وی با بیان این‌که «اکثر فرمانده های دوران جنگ از متن مردم بودند و بدون داشتن سابقه ای در میدان حاضر شدند» گفت: این باور شهید سیلمانی بود که مردم گره گشای مشکلات هستند باوری که از دوران انقلاب و جنگ وجود داشت و تا آخرین لحظه عمر این شهید بزرگوار ادامه داشت در جبهه مقاومت هم این باور را دیدیم شهید سلیمانی با مردم بود که نمونه آن را می توان در فاطمیون و زینبیون جست و جو کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی در جبهه مقاومت با حضور مردم عظمت آفرید و اجازه نداد رژیم صهیونیستی و رژیم آدمکش و مستکبر آمریکا سلطه اش را در منطقه ادامه دهد او از مظلومان دفاع کرد و کنار ظالمان ایستاد برایش مهم نبود که آن‌ها از چه دین و مذهبی بودند از مسیحی ، یهودی، شیعه و سنی دفاع کرد.

وی شهید سلیمانی را انسانی شجاع توصیف کرد و گفت: توفیق ۴۰ سال هم نشینی با شهید سلیمانی داشتم او لحظات سختی را داشت که در هر ثانیه اش احتمال مرگ از زنده بودن بیشتر بود. سلیمانی با عقلانیت تصمیم می گرفت و با تدبیر در صحنه حضور داشت او از مرگ نمی ترسید و در تمام شئونات زندگیش معنویت و عقلانیت حاکم بود.

رئیس مجلس با اشاره به روزهای اول شهادت شهید سلیمانی گفت: همان روزها در مصاحبه ای گفتم اگر آمریکای خائن با شهادت شهید سلیمانی به دنبال آن است که مبارزه با آمریکا و برخورد با هژمونی امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه کاهش پیدا کند بداند که این اتفاق نمی افتد و شهادت او سند اخراج آمریکا از منطقه است امروز دیدیم که آمریکایی ها با چه وضعیتی منطقه را ترک کردند. سلیمانی در بین ما نیست اما روح و فرهنگ سلیمانی در میان ما است و این مسیر تداوم دارد.

وی در پایان با بیان این‌که «سلیمانی همیشه امیدآور بود» گفت: در جنگ با داعش ایمان داشت به روزهای سختی رسیدیم که حتی در بعد نظامی و امنیتی شکست متصور بود اما شهید سلیمانی همچنان امیدوار بود و می جنگید و او امید به آینده داشت چون این وعده الهی بود پس آن‌هایی که مکتب شهید سلیمانی را درک نمی‌کنند و باور ندارند بهتر است به جای این‌که تحت جریان‌های سیاسی دیگر انقلاب اسلامی را تحلیل کنند مکتب انقلاب را در پیش بگیرند که همان مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر خداباوری، مردم باوری و خود باوری به معنای "ما می توانیم" است؛ امیدوارم راه شهدا و راه امام و راه ولایت را پیش ببریم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه