ارسال به دیگران پرینت

انتخابات لبنان

حزب الله: هدف ما حضوری قوی در انتخابات لبنان است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان چهاشنبه شب ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات پارلمانی، گفت: هدف ما از شرکت در کارزار انتخاباتی، حضور قوی و مؤثر برای ساختن آینده لبنان و خدمت به مردم آن است.

حزب الله:  هدف ما حضوری قوی در انتخابات لبنان است

شیخ قاسم با بیان اینکه ما به معادله اکثریت و اقلیت توجه نمی‌کنیم و به آن به عنوان معیار در این انتخابات اعتقادی نداریم، افزود: تنهاترین معیار این است که کدام طرف حامل دیدگاه خدمت به مردم و دفاع از آن‌ها است و این همان معیاری است که بر روی ترسیم آینده لبنان برای چهار سال آینده تأثیر خواهد گذاشت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به ضرورت شرکت در انتخابات اشاره کرد و بیان اینکه ما همه را به مشارکت در انتخابات تشویق می‌کنیم زیرا انتخابات، مهم و تعیین کننده است، گفت: جایز نیست لبنان را در دست کسانی رها کنیم که می‌خواهند تحت عناوین مختلف آن را ویران کنند.

شیخ نعیم قاسم ضمن تاکید مجدد بر اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات پارلمانی لبنان، افزود: درباره ائتلاف حزب الله با متحدان آن، هیچ هراس و نگرانی وجود ندارد.

وی همچنین با تاکید براینکه انتخابات پارلمانی آینده موجب گشایش صفحه جدیدی در مسیر رشد و تغییر می‌شود، ادامه داد: ما در لبنان به عنوان حزب الله به دنبال آن هستیم که انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود تا لبنان به مرحله جدیدی منتقل شود.

شیخ قاسم افزود: مشکلاتی که در این چهار سال به روی یکدیگر انباشته شده است جز با ایجاد تغییرات، اصلاحات و حرکت به مرحله ای متفاوت از مرحله قبل، نمی تواند راه حلی را به وجود آورد و این مرحله با انتخابات مجلس میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این انتخابات بیانگر انتخابی است که مردم انجام می‌دهند و همگی باید به این انتخاب احترام بگذارند، گفت: این انتخابات، صفحه جدیدی را برای رشد و تغییر ایجاد خواهد کرد.

سخنان معاون دبیرکل حزب الله لبنان پس از آن بیان می شود که میشل عون رئیس جمهوری لبنان روز چهارشنبه در فرمانی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی این کشور، ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی ( ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار می شود.

لبنان نظام پارلمانی دارد و نخست وزیر توسط پارلمان و با رای اکثریت، مامور به تشکیل کابینه می شود.

انتخابات پارلمانی در لبنان هر ۴ سال یکبار برگزار می شود. ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان به طور مساوی بین مسلمانان و مسیحیان تقسیم می شود.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات پارلمانی لبنان پس از بحران اقتصادی بی سابقه در این کشور است.

یکی از ماموریت های پارلمان بعدی لبنان، انتخاب رئیس جمهوری بعدی این کشور است.

دوره ۶ ساله میشل عون، ۳۱ اکتبر سال آینده (۹ آبان ۱۴۰۱) به پایان می رسد.

 

منبع : افکار نیوز
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه