ارسال به دیگران پرینت

سفر دریایی خارجی | ممنوعیت ورود خدمه کشتی

ممنوعیت ورود خدمه کشتی ۸ کشور به ایران | سفر دریایی بدون کارت واکسن ممنوع است

یک مقام مسئول گفت: طبق دستور العمل جدید که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده، ورود گروه خدمه کشتی از ۸ کشور به ایران ممنوع است.

ممنوعیت ورود خدمه کشتی ۸ کشور به ایران |  سفر دریایی بدون کارت واکسن ممنوع است

چنگیز جواد پور مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور در  گفت: طبق دستور العمل جدید که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده، ورود گروه خدمه کشورهایی از جمله زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا به ایران ممنوع شد.

او ادامه داد: ما با جدیت این دستور العمل‌ها و قوانین را کامل رعایت می‌کنیم و ورود گروه  خدمه این کشورها به ایران تا زمانی که اعلام کنند، محدودیت ها برداشته شده ممنوع است .

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: در حوزه سفر دریایی خارجی تنها یک ترمینال مسافری خارجی فعال در بندر لنگه داریم که در هفته تنها دو بار تردد دارد، با این وجود تمامی دستور العمل‌ها به صورت کامل رعایت می شود.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: در بحث سفرهای دریایی داخلی بیش از ۹۵ درصد مسافران که از ترمینال دریایی مسافرت می‌کنند در استان هرمزگان هستند و بین بندر عباس و جزایر اطراف تردد می‌کنند. کارت واکسن تمامی افراد کنترل می‌شود و در صورتی که مسافری فاقد کارت واکسن باشد به هیچ عنوان اجازه انجام سفر را به این فرد نمی‌دهیم.

 

ممنوعیت سفر به ترکیه

سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شد | مسافران ۴ کشور اروپایی ممنوع الورود شدند

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ممنوعیت سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند و برای ایرانی‌ها هم پروتکل‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شد | مسافران ۴ کشور اروپایی ممنوع الورود شدند
 

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ممنوعیت سفر به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مسافران غیر ایرانی از چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند و برای ایرانی‌ها هم پروتکل‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

جواد هدایتی اظهار کرد: بر اساس آخرین پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی این ستاد، با توجه به نگرانی به وجود آمده درباره شناسایی سویه جدید ویروس کرونا و وضعیت شیوع آن در کشورهای دیگر محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: از نکات مهم ابلاغیه جدید که ۲۸ آذر ماه اعلام شد، این است که تا اطلاع ثانوی اتباع خارجی از کشورهای انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ نمی‌توانند وارد ایران شوند چرا که در این کشورها سویه جدید ویروس کرونا بیشترین میزان ابتلاء و درگیری را ایجاد کرده است. همچنین ایرانی‌هایی که از این مقاصد قصد ورود به کشور را داشته باشند ضمن داشتن کارت واکسن (یعنی دریافت هر دو دز واکسن) باید تست منفی PCR را با مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت ارائه دهند.

 

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در ضمن اگر مسافران ایرانی ورودی از این کشورها دارای علائم بیماری باشند، با وجود اینکه تست‌شان منفی شده و کارت واکسن دارند، باید با هزینه شخصی به مدت دو هفته در مراکز تعیین شده قرنطینه شوند.

 

هدایتی با بیان اینکه کشورهای ممنوعه آفریقایی همچنان دارای ممنوعیت و محدودیت‌های اعلام شده در ابلاغیه‌های گذشته هستند، گفت: از سوی دیگر برای اتباع ایرانی مرزهای زمینی برای سفرهای گردشگری به ترکیه بسته و سفر به این کشور ممنوع شد. در این صورت تنها گروه‌های هفت‌گانه اعلام شده مانند دیپلمات‌ها، دانشجوها، دو تابعیتی‌ها و... می‌توانند تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر کنند.

 
 
 

 

منبع: انتخاب
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه