ارسال به دیگران پرینت

سویه جدید امیکرون

علائم اُمیکرون در کودکان + اینفوگرافی

سویه جدید امیکرون که در سطح جهان گسترش یافته است، علائم معمولا خفیف و ملایم دارد که سرفه، خستگی، احتماق، گرفتگی بینی و آبریزش بینی از جمله آنهاست.

 علائم اُمیکرون در کودکان  + اینفوگرافی

سویه جدید امیکرون که در سطح جهان گسترش یافته است، علائم معمولا خفیف و ملایم دارد که سرفه، خستگی، احتماق، گرفتگی بینی و آبریزش بینی از جمله آنهاست.

15282265

 

 

 

کرونا | امیکرون | آمریکا | واکسیناسیون | آفریقای جنوبی | کودکان

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم | تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان

عضو کمیته علمی کرونا با بیان "کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم" از تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد.

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم | تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان
 

دکتر داوود پیام طبرسی درباره تزریق واکسن کرونا به افراد زیر 12 سال اظهار داشت: در کمیته واکسیناسیون کرونا تصمیم بر این بوده است که واکسیناسیون زیر 12 سال نیز شروع شود؛ بسیاری از کشورهای دیگر نیز در موج "اومیکرون" تصمیم گرفته‌اند با توجه به شدت درگیری، کودکان را نیز واکسینه کنند اما تصمیم‌گیری نهایی منوط به نظر وزارت بهداشت است.

چه واکسنی به کودکان تزریق می‌شود؟

 

وی درباره نوع واکسن کرونایی که به کودکان تزریق خواهد شد، افزود: به‌احتمال زیاد واکسن‌های خارجی و وارداتی به کودکان تزریق شود زیرا واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را نگرفته‌اند.

 

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با اومیکرون فرصت داریم

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای 18 سال، بیان کرد: ما کمتر از یک‌ماه برای مقابله با سویه اومیکرون فرصت داریم و بنابراین باید زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون گروه هدف اقدام کنیم.

 

تفاوت علائم بالینی اومیکرون با سایر گونه‌های کرونا

عضو کمیته علمی کرونا درباره تفاوت علائم بالینی سویه اومیکرون با سایر گونه‌های ویروس کرونا نیز گفت: تاکنون تفاوت فاحشی در علائم بالینی دیده نشده است اما با توجه به این‌که در مناطقی که سویه اومیکرون گسترش پیدا کرده افراد جوان‌تر بیشتر درگیر شده‌اند؛ علائم، خفیف‌تر و شامل تب، بدن‌درد، درد مفاصل و سایر علائم سرماخوردگی بوده است اما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به زمان بیشتری نیاز داریم.

 

سویه اومیکرون نوع جهش‌یافته‌ای از ویروس کروناست که که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و به‌دلیل سرایت‌پذیری بالا، بسیاری از کشورها را درگیر موج جدیدی از بیماری کرده است.

 

 

کرونا | کرونا دلتا | اومیکرون | دلمیکرون

ماجرای دلمیکرون چیست؟ | همه چیز درباره جدیدترین سویه کرونا+تصویر

همه چیز درباره دلمیکرون، جدیدترین سویه کرونا

ماجرای دلمیکرون چیست؟ | همه چیز درباره جدیدترین سویه کرونا+تصویر
 

photo_2021-12-26_21-36-50

 

 

مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است: اگر نوع "اومیکرون" و "دلتا" به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام "دلمیکرون" ایجاد خواهد شد!

 
 
 

کشورهای جهان هنوز با نوعی از کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، که گفته می‌شود بسیار مسری‌تر از دلتاست؛ اما اکنون موج تازه‌ای در ایالات متحده آمریکا و اروپا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آغاز شده است که مقصر آن احتمالاً ترکیبی از دو سویه ویروس کرونا یعنی "دلتا" و "اومیکرون" باشد.

 

این سویه جدید "دلمیکرون" نام گرفته است؛ ترکیبی از انواع دلتا و اومیکرون ویروس کرونا که می‎تواند سریع‌تر منتقل شود.

 
 

ویروس اومیکرون

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سویه اومیکرون ویروس کرونا که 73 درصد از عفونت‌های جدید هفته گذشته را در آمریکا تشکیل می‌دهد، به نوع غالب در ایالات متحده تبدیل شده است.

 
 

در انگلیس، موارد روزانه کرونا برای نخستین بار در روز چهارشنبه از مرز 100 هزار نفر گذشت که به اومیکرون نسبت داده شده است، با این حال، علائم خفیف‌تر از انواع قبلی است و کمتر احتمال دارد که باعث بستری شدن در بیمارستان شود.

 

دلمیکرون چیست؟

 

اومیکرون یک فرم جهش‌یافته از ویروس کرونا است که اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد. این نوع با سرعتی زیاد گسترش می‌یابد، اما گفته می‌شود علائم آن، در زمان حاضر، خفیف‌تر از نوع دلتا است، میزان مرگ‌ومیر نیز کمتر است.

 

دکتر پل برتون، مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است: اگر نوع اومیکرون و دلتا به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام "دلمیکرون" ایجاد خواهد شد.

 

وی به دیلی‌میل گفت: داده‌ها و مقالاتی که از آفریقای جنوبی در اوایل این همه‌گیری منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد، به‌ویژه بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، می‌توانند به هر دو گونه ویروس (یعنی دلتا و اومیکرون) آلوده شوند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      توره خداازامروزمدارس راتعطیل کنیدچرابااین که میدونیدخطرناکه تعطیل نمیکنیدوامتحانات راغیرحضوری نمیکنیدبه قرآن ابتدایی ها واقعا گناه دارن ازپایه ی اول تاششم چون هیچ واکسنی نزدن

    • فقط خداااااا ارسالی در

      سلام توراخداااا این مدراس راتعطیل کنید

    • صبور ارسالی در

      مدارس ابتدایی روتعطیل کنین،،،نصف بچه های تو کلاس،سرماخوردن،،میان مدرسه،،،دخت منم سرماخورده،،،نبش پایین نمیاد،،،تعطیل کنیدتا اتفاقات بدتری نیوفتاده،،،درس مهمتره یا جون بچه های کوچیک وبی گناهمون

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه