ارسال به دیگران پرینت

کنترل قند خون

کاهش قند خون با مصرف برخی گیاهان دارویی

محققان بر این باورند که نوشیدن چای زنجبیل می تواند تا حد قابل ملاحظه ای میزان قند خون را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد.

کاهش قند خون با مصرف برخی گیاهان دارویی

محققان بر این باورند که نوشیدن چای زنجبیل می تواند تا حد قابل ملاحظه ای میزان قند خون را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد.

کنترل قند خون از مهم ترین راهکارها برای کنترل عوارض ناشی از این بیماری است و محققان بر این باورند که با مصرف برخی نوشیدنی ها و گیاهان دارویی می توان میزان قند خون را کاهش داد. 

هورمون انسولین مسئولیت تنظیم قند خون را بر عهده دارد اما در مبتلایان به دیابت، این مکانیسم مختل می شود. اما با بهبود سبک تغذیه و رعایت رژیم غذایی تا حد زیادی می توانید قند خونتان را کنترل کنید. از این رو، پژوهشگران عنوان کرده اند که نوشیدن چای زنجبیل می تواند این مکانیسم معیوب را بهبود بخشد. 

 

 

ادویه زنجبیل عصاره حاصل از ریشه گیاهی بومی آسیاست که در قالب شربت، کپسول و عصاره های مایع قابل استفاده است. محققان در آزمایش های بالینی مختلفی اثرات ضددیابتیک زنجبیل را مورد بررسی قرار داده اند.تحقیقات نشان می دهد که مکمل های زنجبیلی به طور قابل توجهی میزان قند خون ناشتا را پایین می آورد. میزان قند خون ناشتا، قند خون را به مدت حداقل دو تا سه ماه نشان می دهد. 

بررسی ها نشان می دهد که زنجبیل کنترل طولانی مدت قند خون را برای مبتلایان به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد. محققان دانشگاه سیدنی استرالیا دریافتند که عصاره گرفته شده از زنجبیل غنی از نوعی ماده فعال است که بدون وجود انسولین، میزان دریافت گلوکز را به داخل سلول های ماهیچه ای افزایش داده و به مدیریت سطح قند خون کمک می کند.

زنجبیل شاخص گلیسمیک بسیار پایینی دارد که برای مدیریت میزان قند خون بسیار مفید است. آن گروه از موادغذایی که شاخص گلیسمیک پایینی دارند، به آهستگی تجزیه شده و گلوکز را تشکیل می دهند و در نتیجه، میزان قند خون را ناگهانی افزایش نمی دهند. شاخص گلیسمیک نوعی سیستم درجه بندی برای غذاهای حاوی کربوهیدرات هاست. این شاخص نشان می دهد که هر مادع غذایی چگونه روی میزان قند خون تأثیر می گذارد.

 

رژیم غذایی

کاهش قند خون و دیابت فقط در ۳ روز

انتخاب یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند منجر به کاهش سریع قند خون در بدن شود.

کاهش قند خون و دیابت فقط در ۳ روز
 

خوردن قند‌ها صدمات زیادی به سلامتی بدن می‌رساند، که بارزترین آن افزایش وزن است. بدن گاهی نیاز دارد تا قند‌هایی را که برای حفظ سلامتی مصرف شده‌اند و وزن اضافی خود را افزایش نمی‌دهند، از بین ببرد.

افزایش وزن، خستگی، افسردگی، خواب، سردرد، بروز بیماری قلبی، دیابت و سرطان از مضرات مصرف زیاد قند است. برای جلوگیری از این عوارض یک رژیم غذایی وجود دارد که می‌تواند به مدت ۳ روز اجرا شود و موجب کاهش قند خون در بدن شود.

 

این رژیم غذایی از چهار بخش صبحانه، میان وعده، ناهار و شام تشکیل شده است.

 

روز اول

صبحانه: بلغور جو دوسر همراه فندق و یا زغال اخته است، به علاوه یک فنجان شیر کم چرب یا دو تخم مرغ آب پز بخورید.

میان وعده: یک مشت کوچک آجیل.

ناهار: سینه مرغ کبابی با انواع سبزیجات مانند کدو تنبل، هویج، چغندر، شلغم و لوبیا که در بخار یا فر پخته می‌شود.

شام: ماهی قزل آلا که با کلم بروکلی و قارچ پخته شده است می‌تواندوعده مناسب و سرشار از منابغ غذایی برای بدن باشد.

 

روز دوم

صبحانه: یک ظرف بلغور جو دوسر حاوی انواع توت‌ها یا بادام، که روی آن یک لیوان شیر کم چرب ریخته شده باشد، می‌تواند وعده‌ای مناسب برای آغاز روز باشد.

میان وعده: ۲ عدد خرما و یک مشت کوچک آجیل.

ناهار: کدو سبز کبابی را با فلفل زرد و قرمز تکه تکه شده، که روی آن سس لیمو، آویشن ریخته شده مصرف کنید و در کنار آن سالاد کلم قرمز را با هویج رنده شده بخورید.

شام: یکی از انواع سبزیجات پخته شده با سوپ لوبیا، یا ماهی بو داده در فر را با سالاد کلم سبز خرد شده انتخاب کنید.

 

روز سوم

صبحانه: یک بشقاب جو دوسر حاوی انواع توت‌ها یا بادام، اضافه شده به یک لیوان شیر کم چرب، یا املت، شامل ۳ تخم مرغ، در کنار یک بشقاب سالاد حاوی کلم خرد شده، با برش‌های تربچه و گردو بخورید.

میان وعده: می‌توانید یک مشت کوچک آجیل بخورید.

ناهار: یک‌چهارم مرغی که در فر با مریم گلی، لیمو و رزماری کباب می‌شود را انتخاب کنید.

شام: می‌توانید یک بشقاب سوپ سبزیجات خوشمزه شامل پیاز آب پز، سیر، هویج، کرفس، آویشن و برگ بو، به همراه غذای اصلی شامل برنج قهوه‌ای که با ریحان، قارچ و سس گوجه فرنگی پخته شده است، میل کنید.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حاجی اگه ما پول این خوراکی هارو داشتیم که قند نمیگرفتیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه