ارسال به دیگران پرینت

مهم ترین فاکتورها برای انتخاب شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات و هود از اصلی­ترین و کاربردی­ترین مواردی هستند که در آشپزخانه به آن نیاز خواهیم داشت بنابراین در خرید آن باید به چند نکته توجه داشته باشیم. شیرآلات بهداشتی در بازه­های قیمتی مختلف ارائه می­شود و عموما ارزان قیمت نیستند.

مهم ترین فاکتورها برای انتخاب شیرآلات آشپزخانه

شیرآلات و هود از اصلی­ترین و کاربردی­ترین مواردی هستند که در آشپزخانه به آن نیاز خواهیم داشت بنابراین در خرید آن باید به چند نکته توجه داشته باشیم. شیرآلات بهداشتی در بازه­های قیمتی مختلف ارائه می­شود و عموما ارزان قیمت نیستند. شاید قیمت نه چندان ارزان این شیرآلات برای شما هم مورد سوال باشد. شیرآلات از شمش های گرانقیمتی ساخته می­شوند و فرایند ساخت سخت و زمان­بری دارند. ظرافت و زیبایی شیرآلات در فروشگاه­ها شاید باعث شود به این فکر کنیم که فرایند ساخت این شیرآلات چندان دشوار نیست اما روند ساخت این محصولات از مرحله طراحی سه بعدی تا ذوب شمش برنج سختی­های زیادی دارد. شیرهای بهداشتی با کیفیت­های مختلفی ساخته می­شوند و بهترین­ مدل­ها ویژگی­های خاصی دارند و در فرایند ساخت و کنترل کیفیت تفاوت­هایی با سایر مدل­ها دارند. در اینجا قصد داریم تا مهمترین فاکتورها برای انتخاب شیرآلات بهداشتی باکیفیت را برایتان شرح دهیم.

خرید از برندهای معتبر

شیرآلات و هود از مهمترین مواردی هستند که زیبایی آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می­دهند به همین دلیل باید در خرید این دو مورد نهایت دقیت را به خرج دهید. خرید هود یا شیرآلات بی­کیفیت تنها باعث می­شود که پس از مدتی نیاز به خرید مجدد این موارد داشته باشید. هود کن با بیش از 37 سال تجربه در تولید انواع هود و اجاق­گاز از سال 1363 تاکنون از بهترین­های تولید انواع هود در ایران است و با تولید مدل های مختلف زیر کابینتی، شومینه ای و مخفی هود کن، نیاز مشتری به جدید ترین مدل­ها را برطرف کرده است.

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید شیرآلات باکیفیت به ما کمک می­کند شناخته­شده بودن محصول است. برندهای شناخته شده که سال­هاست در تولید شیرآلات فعالیت دارند به دلیل جایگاه خوبی که در میان مردم دارند و برای حفظ اعتماد مشتری محصولاتی باکیفیت بالا تولید می­کنند تا جایگاه خود را در میان مردم تثبیت کنند. یکی از معتبرترین تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در داخل ایران برند راسان است. شیرآلات بهداشتی راسان در تولید انواع شیرآلات بهداشتی برای سینک، دوش و روشویی با کیفیت بالا و ظرافت در ساخت یکی از بهترین تولیدکنندگان شیرآلات در داخل ایران است. این برند مطابق با هر سلیقه ای محصول متناسبی تولید کرده است. شیرهای توکار و هوشمند در میان شیرآلات جدید راسان در مدل­ و قیمت های متنوع و متناسب با نیاز مشتری گوشه­ای از تولیدات این برند معتبر است و شما با خرید از محصولات این برند باکیفیت برای سال­های طولانی دیگر نیازی به خرید مجدد شیرآلات نخواهید داشت.

بهترین شیرآلات از کدام فلزات ساخته می­شوند

What-metals-are-the-best-valves-made-of

 

شیرآلات بیشتر از جنس برنج، فولاد ضد زنگ، آلیاژ روی و پلاستیک هستند. هر یک از این گزینه ها از نظر دوام، قیمت و زیبایی متفاوت است. انتخاب هرکدام از این متریال به بودجه و سبک آشپزخانه شما بستگی دارد. در ادامه هرکدام از این مترایال را بیشتر مورد بررسی قرار می­دهیم.

شیرآلات برنجی: برنج محبوب ترین ماده برای شیرآلات آشپزخانه در سراسر جهان است. برنج بادوام است، با قیمت‌های متوسط ​​در دسترس است و با رنگ‌های مختلف در بازار موجود است. این شیرآلات اغلب ظاهر روستایی یا مزرعه ای جذابی دارند، به خصوص زمانی که کمترین پرداخت در رنگ آن ایجاد شده باشد.

فولاد ضد زنگ: این فلز بادوام ترین و گران ترین گزینه برای شیرآلات آشپزخانه شما است. برخی از مدل‌ها به جای ساخت فولاد ضد زنگ کامل، دارای روکش فولاد ضد زنگ بر روی برنج هستند، اما این گزینه‌ها کیفیت پایین‌تری نسبت به فولاد خالص خواهد داشت. این متریال همچنین در رنگ‌ها و طرح­های بسیاری وجود دارد که زیبایی را به آشپزخانه‌های مدرن ارائه می‌دهد.

شیرآلات آلیاژ روی و پلاستیک: این شیرآلات کم دوام ترین، اما مقرون به صرفه ترین گزینه ها هستند. اینها مواد ارزان تری هستند که در مقایسه با برنج و فولاد ضد زنگ تقریباً به همان اندازه دوام نمی­آورند. برخی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که شبیه این مدل های دیگر باشند، بنابراین برخی دیگر ممکن است تفاوت را متوجه نشوند. از تفاوت­های این جنس با دو نوع دیگر تغییر رنگ و جرم بستن بر روی این شیرآلات است که با سرعت بیشتری در مقایسه با دو نوع دیگر انجام می­شود.

شمش با عیار مناسب

یکی از مهمترین مشخصه­هایی که در هنگام خرید شیرآلات باید به آن توجه کنید این است که شیرآلات باکیفیت از شمش­هایی با عیار مشخص ساخته می­شوند. در تمامی شیرآلات درصد بسیار کمی سرب وجود دارد. همانطور که می­دانید سرب در دسته فلزات سمی و سرطان­زا قرار دارد و می­تواند به سلامت انسان آسیب­های جبران ناپذیری وارد کند. در انتخاب شیرآلات به میزان سرب به کار برده شده در ترکیب شمش توجه کنید. فلزات به کار رفته در شیرآلات بهداشتی استاندارد شامل 58 تا 60 درصد مس یا سایر فلزات اصلی برای شیرآلات، 38 درصد روی و کمتر از 2.5 درصد سرب است. هنگام خرید شیرآلات حتما به نوع و میزان فلزات به­کار رفته در ترکیب آن دقت کنید.

شیرهایی تک دستگیره و دو دستگیره و لمسی

Single-handle_-double-handle-and-touch-faucets

شیرآلات آشپزخانه به سه شکل وجود دارند. شیرهای تک دستگیره به راحتی نصب می­شوند و جای زیادی اشغال نمی­کنند اما نحوه نصب شیرهای دو دستگیره اندکی سخت­تر است، از طرفی شیرهای دو دستگیره برای گرم و سرد کردن آب دقیق تر عمل می­کنند و خروجی مجزا برای آب سرد و گرم دارند. شیرآلات چشمی که جدیدترین نوع شیرآلات هستند در مقایسه با دو نوع دیگر گران­قیمت هستند و برای استفاده در زمانی که دست­هایتان کثیف است کاربردی هستند. شما باتوجه به نیاز خود می­توانید هرکدام از این سه مورد را انتخاب کنید.

رنگ و پرداخت

شیرآلات در انواع مختلفی از پرداخت­ها در بازار موجود است. گزینه­های استاندارد عبارتند از کروم، پیوتر، فولاد ضد زنگ، پلاتین، نیکل، و مشکی مات. نوع پرداختی در شیرآلات انجام می­پذیرد روی ظاهر، تمیزی، مقاومت در برابر لکه‌گیری و زنگ‌زدگی و جرم و  همچنین قیمت شیرآلات تأثیر می‌گذارد. هرچه سطح شیر براق­تر باشد، اثر انگشت و لکه های آب بیشتری نشان داده می­شود. همچنین در این مقاله میتوانید بهترین راه ها برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های شیرآلات را مطالعه کنید.

بسیاری از روکش ها نیز به صورت برش خورده در دسترس هستند. این نوع پوشش برای پنهان کردن اثر انگشت و سایر لکه‌ها عالی است. همه چیز به این بستگی دارد که آیا روکش شیر انتخابی شما با آشپزخانه و دکوراسیون موجود شما مطابقت دارد یا خیر.

در این مقاله سعی داشتیم تا با توضیح در مورد فاکتورهای اصلی انتخاب شیرآلات به شما در انتخاب بهترین محصول برای آشپزخانه کمک کنیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مناسبی در مورد مواد اصلی و تعیین کننده در ترکیب شیرآلات بهداشتی و برترین برندهای موجود در ایران در اختیارتان قرار داده باشیم.

نویسنده: سارا اقبالی

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه