ارسال به دیگران پرینت

شهلا جاهد در زمان اعدام چه گفت؟ / ناگفته های روز اعدام بعد از 11 سال

حوادث رکنا: قاضی جابری که درگذشته مسئول اجرای احکام دادسرای امورجنایی تهران بود در کلاب هاوس ناگفته هایی را از روز اعدام شهلا جاهد در تاریخ 10 آذر سال 89 فاش کرد.

شهلا جاهد در زمان اعدام چه گفت؟ / ناگفته های روز اعدام بعد از 11 سال

به گزارش رکنا، شهلا جاهد زن صیغه ای ناصر محمد خانی 17  مهر سال 1381 لاله سحرخیزان را در میدان کتابی به قتل رساند. شهلا جاهد 21 مهرماه همان سال دستگیر شد ! شهلا جاهد پس از 11 ماه به قتل همسر ناصر محمد خانی اعتراف کرد. شهلا جاهد 10 آذر 89 در زندان اوین به دار مجازات آویخته شد. پرونده شهلا جاهد یکی از پرونده های جنجالی در ایران بود.

عصمت الله جابری قاضی سابق اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران گفت: صبح روز اعدام طبق معمول هر مراسم اجرای حکم قصاص در زندان اوین حضور پیدا کردیم، هنوز خانواده لاله سحرخیزان و ناصر محمدخانی به ولایت از فرزندانش در زندان اوین حضور پیدا نکرده بودند.

شهلا جاهد

سکوت شهلا جاهد در زمان اعدام

وی افزود: مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه و تیم فیلمبرداری نیز آمده بودند، به شهلا جاهد فرصت دادیم تا اگر ناگفته ای و تقاضایی دارد اعلام کند و اگر ناگفته ای بیان می کرد که تاثیری در روند پرونده داشت بنده اجازه داشتم مراسم اعدام را به بعد از تحقیقات موکول کنم.

شهلا جاهد

قاضی جابری ادامه داد: شهلا جاهد در آن روز انگار باور نمی کرد قرار است قصاص شود و باز هم با روحیه همیشگی و با غرور رفتار می کرد و گاهی تمسخرآمیز صحبت می کرد.

وی اظهار داشت: وکیل شهلا جاهد نیز در صحنه حضور داشتند و می توانند به صحبت های من شهادت دهند.

جابری عنوان کرد: خیلی اصرار کردیم ناگفته هایی که مرتب ایشان در تماس به خبرنگاران از طریق رسانه ها به مردم وعده می داد را بگوید، هیچ حرفی نزد تا اینکه مادر لاله سحرخیزان و ناصرمحمدخانی وارد زندان شدند.

این مقام قضایی ادامه داد:  شهلا وقتی دید قضیه اجرای حکم قصاص جدی است ناگهان سکوت کرد، مادر لاله سحرخیزان از شهلا به خاطر هجمه های غیرمنصفانه نسبت به لاله سحر خیزان انجام داده بود گلایه کرد.

شهلا جاهد اعدام شد

وی افزود: ما انتظار داشتیم شهلا مانند دیگر اعدامی ها سعی کند در پای چوبه اعدام، خانواده مقتول را منصرف کند او نیز همین کار را کرد اما رفتار و گفتارهایش باز متفاوت بود. او از مادر لاله خواست بخاطر ماه مبارک رمضان از قصاصش چشم پوشی کنند اما ماه ها از ماه رمضان می گذشت و نزدیکترین ماه که آن هم 2 ماه از آن می گذشت محرم بود که به او اشاره کردم ماه را اشتباه کرده است و مجدد از مادر لاله سحرخیزان خواست بخاطر ماه محرم او را ببخشد.

قبر شهلا جاهد

عصمت الله جابری گفت: شهلا وقتی دید گذشتی در کار نیست از مادر لاله سحرخیزان بخاطر قتل دخترش عذرخواهی کرد. دقایقی بعد با وجود تلاش های بسیار من و تیم روابط عمومی قوه قضائیه برای بخشش و صلح و سازش، شهلا بدون بیان هرگونه ناگفته ای به دار مجازات آویخته شد.

بازپرس جابری که برای اولین بار از روز اعدام شهلا سخن گفت ادامه داد: من پرونده را مو به مو خوانده بودم و می دانستم شهلا ناگفته ای ندارد اما فرصت زیادی دادیم تا اگر حرفی دارد بزند اما او فقط سکوت کرد و آخرین جمله اش عذرخواهی بخاطر قتل لاله سحرخیزان بود.

 

 

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حماقت ،، ، روح هردو قرین آرامش وخدا از بانی نگذرد هنوز هم باورش سخت است که تنها چنین کاری را انجام داده باشد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه