ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی دولت:

برنامه کوتاه‌مدتی برای حدف ارز ترجیحی گندم و دارو نداریم؛ در بلندمدت هم باید دید تصمیم مجلس چیست

علی بهادری سخنگوی دولت درباره وضعیت منابع ارزی کشور گفت: طبیعتا کشور در شرایط تحریمی است و شرایط تحریمی را نمی‌توان با شرایط عادی مقایسه کرد البته در بحث فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از آن شاهد ثبات در بازار ارزی هستیم و مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم.

برنامه کوتاه‌مدتی برای حدف ارز ترجیحی گندم و دارو نداریم؛ در بلندمدت هم باید دید تصمیم مجلس چیست

سخنگوی دولت درباره وضعیت منابع ارزی کشور گفت: طبیعتا کشور در شرایط تحریمی است و شرایط تحریمی را نمی‌توان با شرایط عادی مقایسه کرد البته در بحث فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از آن شاهد ثبات در بازار ارزی هستیم و مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم.

به گزارش «انتخاب»، علی بهادری جهرمی افزود: عرضه ارز نیمایی در روزهای اخیر بیش از قبل است و با توجه به فروش نفت و منابع حاصل از آن شاهد اتفاقات خوب در گشایش‌های ارزی خواهیم بود.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست، درباره حذف ارز ترجیحی برای برخی اقلام و کالاها، گفت: دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی در زمینه حدف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد.

سخنگوی دولت افزود: در حوزه بلندمدت هم باید دید تصمیم مجلس درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ چیست، بعد دولت برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهد داد.

بهادی جهرمی همچنین درباره تغییر نرخ بنزین گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: نامه‌ای که منتشر شد و سوءبرداشت‌هایی که از آن به وجود آمد، درباره بازتوزیع یارانه بنزین بود که قرار است به صورت آزمایشی با شیوه توزیع همین یارانه و با حفظ همین مبالغ در دو جزیره کیش و قشم عملیاتی شود.

بهادی جهرمی خاطرنشان کرد: به کسانی که چند خودرو دارند، چند برابر کسی که یک خودرو دارد یا حتی خودرو ندارد یارانه بنزین داده می‌شود که این نظام توزیع ناعادلانه است. با توزیع همین یارانه به نحوی که به جای خودرو به مردم داده شود، مردم نتیجه آزمایشی آن را در دو جزیره خواهند دید.

وی این نکته را هم توضیح داد که شایعات به وجود آمده در این زمینه ناشی از آن بوده که نامه مذکور پیش از اجرای آزمایشی این طرح منتشر شد.

بهادری جهرمی در پاسخ به اینکه آیا قرار است افزایش قیمت بنزین مانند دولت قبل باشد، گفت: دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و اهل خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت مردمی است؛ نه امنیتی، اضافه کرد: این میراث تلخ به دولت جدید نسبت داده نشود. چون دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد بلکه برای عادلانه‌تر شدن نظام توزیع، طرح آزمایشی عرضه بنزین با همین نرخ در دو جزیره اجرا خواهد شد و سپس اجرای آن در سطح ملی با استفاده از تجارب دوره آزمایشی پیش خواهد رفت.

بهادری جهرمی همچنین گفت: صدای لزوم تغییر مدیران گذشته به گوش دولت رسیده است.

او گفت: بنای دولت بر شایسته سالاری کارآمدی و اعتقاد به حرکت تحولی است. بنا بر دستور رییس جمهور اگر از مدیران موجود کسی این شرایط را دارد باید تثبیت شوند در غیر اینصورت افراد شایسته تر جایگزین شوند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه